II. WHB Győr Rally 2024- Beszámoló és Eredmények
Bandee 2024.09.18. 20:48
Szeptember 6-8 között ismét hazai pályán élvezhettük a Rally OB eseményeit, jöjjön egy rövid élménybeszámoló a látottakról a kategóriák dobogósaival
Hosszú évtizedeket követően tavaly ismét visszatért a hazai rallysport élvonala Győrbe. Az akkor nagy sikerű rendezvényt követően bíztunk benne, hogy lesz idén is folytatás, és szerencsére jól gondoltuk! Szeptember második hétvégéjén ismét a kisalföldi megyeszékhely volt a házigazda az ORB- ORC- Historic- Rally2 és Rally3 bajnokságok soron következő megmérettetését. A szervezők igazán komoly programot állítottak össze a közönségnek, és a rajthoz álló mezőnynek sok- sok legendás szakasszal, és nézőcsalogató programokkal.
A program egyeseknek már csütörtökön megkezdődött, hisz a Rábaringen délután hivatalos tesztet tartottak egy rövid, de izgalmas, élvezetes szakaszon. Pénteken a gépátvételeké, majd a Dunakapu téren a délutáni- esti órákban a rajtceremóniáé volt a főszerep. A barokk belváros keskeny utcáin a sétálók testközelből szemlélhették meg a lépésben haladó versenygépeket, majd Keleti Pityu szakértő felkonferálása mellett mindenki áthaladhatott a rajtdobogón a lelkes közönség sorfala között.
Szombaton egy igazán mozgalmas nap várt az első- és másodosztály, valamint a Historic OB párosaira, hisz 4 szakaszon összesen 8 gyorsasági szerepelt a nap programjában. A kört a 2005-ben emlékezetes futamnak helyet adó Sokorópátka- Ravazd szakasz nyitotta, majd a nagy útjavításon átesett, hosszú idő után ismét autóversenynek helyt adó Kisgyónbánya következett a sorban. Innen Tésre vezetett a mezőny útja, ahonnan Olaszfalura kellett minél gyorsabban átrobogni a legendás pályán. Végül, de nem utolsó sorban a Rábaring látványos szakaszán kellett megküzdeni a másodpercekkel, ahol a közönséget kiváló nézői pontok, illetve büfé is várta.
Vasárnap az első- és harmadosztály számára szerepelt teljes nap a programban. A festői környezetben kanyargó Bakonybél melletti pálya ezen formájában még soha nem volt része a hazai rallyversenyeknek. A Bakonyból Sokoróba vezetett az útvonal, ahol a Ravazd és Tényő közti erdei szakaszon kellett beosztani az autót. A közönség és a mezőny számára a győri egyetem környékén kanyargó City Stage is szerepelt a programban, ahol a másodosztály talpon maradt versenyzői is megmutathatták tudásukat a több ezer kilátogató szurkolónak. Bónuszként a Showtime kategóriákban WRC-k, hátulkaparós gépsárkányok, Buggyk, illetve több szakág autói szórakoztatták a közönséget.
A verseny eseményeit Vicu és jómagam pénteken a szervízparkban kezdtük, majd a belvárosba vettük az irányt. A rajtceremónia hangulatának megörökítését egy-egy kedélyes beszélgetéssel, illetve előhívatott fotóinkra sikerült pár aláírást beszerezni a családi albumba. Másnap hazai pályán, Ravazdon szemléltük az eseményeket jó hangulatban. Bár az etapok miatt a napközbeni szünet hosszú volt, de pár jó sztori felidézése segített átvészelni az üresjáratot. A nap végén még pont beestünk a második Rábaringes szakaszra, ami igazán megérte a túrát mind a hangulat, mind a látvány végett.
Másnap ismét Ravazd szerepelt a programunkban, ahol ismét izgalmas és látványos versenyt láthattunk. Külön öröm volt személyesen is megismerni Bori Gábort (MRY Sportfotó) és csapatát, illetve Kohári Kornélt. A késő délutánba nyúló eseményeket követően még beviharoztunk az ETO Parkba leadni mellényeinket, majd a szervízparkban Máté Petiék csapatával még bandázhattunk egy jóízűt. Összességében ismét egy jól szervezett futamon vagyunk túl, melyet köszönünk a rendezőknek, sportbíróknak egyaránt.
Most pedig tekintsük át a kategóriák dobogósait:
Az ORB értékelésében a tavalyi győztes Csomós Miklós Nagy Attila oldalán ezúttal is győzelemnek örülhetett. Mixiék mögött Német Gábor és Németh Gergely hozták be a Fabia Rally2-t a második helyre, míg harmadikként Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt várhatták a díjkiosztót.
Az RC3 kategóriában Zagyva Dorka és Zagyva Lajos nagyszerű versenyzéssel zárta a futamot a Ford Fiesta Rally3 fedélzetén.
Az RC4 kategóriában Czékmány Norbert és Farnadi Ágnes állhattak a pódium tetejére. A Peugeot 208-al induló párost a Ford Fiestával versenyző ifj. Fogarasi Attila- Toloczkó Péter duó követte az eredménylistán. A harmadik helyen Határ Attila és Kese Zoltán értek célba, szintén az oroszlános márkával.
Az ORC abszolút értékelését és a P14 kategóriát a Mitsubishivel induló Balla Tamás- Brunczvik Zoltán páros nyerte. A kategória másodikként a BMW-vel száguldó Tóth Barnabás- Brenner Ádám páros végzett, megelőzve a szintén jó bajorral versenyző Szöllősi Roland- Kapás Attila kettőst.
A P15 kategóriában Matics Mihály és Zejda Viktória végeztek az élen az EVO IX-el. A BMW-s közönségkedvenc Huszár Roland „Papesz” és navigátora, Gombás Bianka a másodikként zárták a győri versenyt.
A P13 a Lada VFTS-ek házicsatáját hozta, melyből Karsai Zsolt és Szilágyi Sándor kerültek ki az első helyen. Ezüstérmes pozícióban Tóth Attila és Tóth István zárták a futamot, míg a harmadik helyért járó pontokat Kiscsatári Imre és Diós Dániel zsebelte be.
A P12 mezőnyében a Skoda Fabiával induló Kronome Ákos- Pásztor Tamás duó vihette haza a győzelemért járó serlegeket. A szemet gyönyörködtetően autózó Geiger Máté- Csanády Sándor páros a második helyre hozta be „Lizát”, a harmadikként pedig a VFTS-el induló Tárkányi Sándor- Bugner Marcell páros várhatta a díjátadó ceremóniát.
A Rallye2 bajnokságban a frissen debütáló, hazai pályán versenyző Faltusz Dávid rögtön a bemutatkozó versenyén az abszolút első helyet szerezte meg, Csáki Zsuzsanna ítiner diktálása mellett. A Peugeot 208 ifjú pilótáját a bajnoki címnek örülhető Baksai László- Erdei Zoltán páros követte a VFTS-el az eredménylistán. A harmadik helyen a Peugeot 208-al induló Tamás Gyula- Sztrakon Bence páros ért célba.
A 6/RC4 kategóriában Faltusz Dávidék és Tamás Gyuláék mögött a Honda Civiccel induló Czang György- Czang Balázs páros állhatott fel a dobogóra.
A P14 kategóriában a BMW-vel a közönséget is kiszolgáló Németh Bálint- Fodor Patrik teljesítette a versenyt.
A P12 mezőnyében a VFTS-el induló, és a futam végén bajnoki címnek örülhető Baksai- Erdei páros győzedelmeskedtek. Másodikként ért célba szintén egy orosz technika fedélzetén Hauck Zsolt és Horváth Viktória párosa. A bronzérmes helyen pedig Molnár Ferenc és Asztalos Márk gondoskodtak a színtiszta Ladás dobogóról.
A Historic OB mezőnyében Wirtmann Ferenc és Kerekes József az abszolút és a D kategória értékelésben is élen végeztek. A korcsoport második helyén Müller Rolandék értek célba a kereklámpással, megelőzve márkatársukat, a Csukovics István- Réti Attila duót.
Az E korcsoport küzdelmeit a piros VFTS pilótája, Szombathelyi Péter és navigátora, Heffner Gergő nyerték. A dobogó második fokára a Suzukival induló Szőnyi Péter- Kulcsár Dániel páros állhatott fel. A harmadik helyen zárta a futamot a kék 2107-el induló Schwalm Benjamin- Feitner Viktor kettős.
A C korcsoportban a szlovák hölgy, Michaela Dorcikova ért célba elsőként a dupla körlámpással, Jiri Kalábek navigálása mellett. Másodikként pedig a Fiat 124 fedélzetén az Emődi Balázs- Tasi Csaba kettős ért be a célba.
A Rallye3 P13 kategóriáját, illetve az abszolút értékelését a Honda Civiccel induló Rimár Tamás- Csicsely Pál páros nyerte. A másodikként a BMW-s Lipóczky Dániel- Bottyán János kettős zárta a futamot. A kategória harmadik helyén fejezte be a megmérettetést a Ladával induló Szabó Zoltán- Kuli József duó.
A P12 kategóriában az abszolút harmadik helyen célba érő Rácz Gábor- Gyöngyösi Marcell vitték győzelemre a VFTS-t. Másodikként lépte át a célvonalat Krampek Nándor és navigátora, Poczang Valér. Imre Krisztián és Péntek Lajos pedig a harmadik helyen értek célba a kereklámpás fedélzetén.
A P11 kategóriában Oberling Krisztián és Mitnyik János száguldottak a Suzukival az első helyre, megelőzve márkatársaikat, Bognár Gábrielt és Nerhaft Bencét.
A 6. kategóriában a fehér Ladával induló Póczik Ákos és Nagy Dániel állhattak a dobogó legfelső fokára. Ifj. Fóti Péter és édesapja zárták a versenyt ezüstérmes helyen a piros 2107-el. A Hondával induló Molnár Ferenc és Kása Ferenc pedig a harmadik pozícióban ért célba.
|