III. WHB Győr Rally- Beszámoló és Eredmények
Bandee 2025.10.06. 21:25
A győri OB futam beszámolója, benne a kategóriák dobogósaival
Szeptember második hétvégéjén a hosszúra nyúlt nyári szünet után folytatódtak az ORB, Rally2 és Historic bajnokság küzdelmei. A hazai rallysport országos bajnokságok következő megmérettetésének Győr adott otthont, ahol az elmúlt két évben emlékezetes futamokkal, több évtizedes szünet után tértek vissza a versenyautók. Idén is kiváló pályák, tetszetős programok vártak a résztvevőkre. A futamra végül a három mezőnyben mintegy 110 nevezés érkezett, köztük a januári balesete óta első bajnoki futamán rajthoz álló Klausz Kristóffal.

Pár versenyző már csütörtökön megkezdte a programot a Rábaringen szervezett hivatalos teszttel. Pénteken a gépátvételeket követően a késő délutáni óráktól a Dunakapu téren rajtceremónia várta a mezőnyt Keleti Pityuval a mikrofonnál, innen pedig egy élvezetes belvárosi prológra vezetett az út. A sötétbe hajló értékelésen kívüli jamboree az egyetem körül kanyargó úthálózaton rengeteg embert vonzott a pálya mellé. A szurkolást a mezőny látványos közlekedéssel hálálta meg, kiegészülve pár környékbeli élményosztó Ladás és BMW-s pilótával, egy látványosan közlekedő Teslával, Csík Zoli Subaru WRC-jével és a pálya minden milliméterét kiautózó Cseh Vilivel.

Szombaton a Bakony felé vezetett a mezőny útja, ahol legendás szakaszok vártak a versenyzőkre és szurkolókra egyaránt. Az indiánnyári időben szép számú közönség várta a nézői pontokon mindhárom mezőny tagjait. Az ORB Bakonybélen kezdte a száguldást, majd a kisgyóni és a Tés- Olaszfalu szakaszok vártak volna az indulókra, azonban egy sajnálatos baleset miatt a kisgyóni gyorsasági szakasz törlésre került. Szerencsére a sérültek azóta jobban vannak, innen is mielőbbi felépülést kívánunk nekik! A másik pályákon hatalmas adok-kapok volt az élen Turán Frigyes és Német Gábor között, ahol nüanszokon múlt, ki örülhet az egyes szakaszok céljában. A Rally2-ben a nap végén jött a dráma, az élen álló Faltusz Dávidék autója az utolsó szakaszon megadta magát. A Historic OB-n pedig az éllovasok közül Rónayék és Wirtmannék is idő előtt búcsúzni kényszerültek beesés miatt.

Vasárnap a késő nyárból az időjárás késő őszbe hajlott, szakadó eső nehezítette meg a talpon maradt párosok dolgát. Ezen a napon két szakasz: a Rábaring és a Ravazd- Tényő gyorsasági volt a repertoárban, melyeket 3-3 alkalommal kellett teljesíteni. A hullámzó csapadék miatt a gumiválasztás igazán nagy fejtörtést okozott, sokszor a szakaszokon belül is változtak a viszonyok. A technika ördöge ezen a napon is jócskán kitett magáért, felborítva így az eredményeket. A nap végén a Dunakapu téren célceremónia várt a megmérettetést sikerrel teljesítő párosokra. Köszönjük a szervezőcsapatnak, hogy ilyen színvonalas rendezvényt sikerült idén is Győrbe hozniuk, reméljük jövőre ismét visszatér a rally a Folyók városába!
Most pedig tekintsük át a kategóriák dobogósait:
Az ORB mezőnyben az RC2 kategóriát és az abszolút győzelmet a Skoda Fabia-k meccselték le egymással. Hatalmas adok- kapok küzdelemben az első helynek és egyben az idei bajnoki címnek Német Gábor és Németh Gergely örülhettek. Második helyen ért célba Turán Frigyes és Zsíros Gábor. A harmadik helyezettként pedig a nagy visszatérő Klausz Kristóf- Kertész Krisztián páros fejezték be a győri száguldást.

Az RC4 mezőnyében a Peugeot 208 Rally4 technikák vívtak a dobogós helyekért. A végső sikernek Viszló Csaba és Maricsek Miklós örülhettek megelőzve a Rónavölgyi Endre – Aczél András duót. A harmadik helyért járó serleget pedig Hibján József és Szurovcsák István vihették haza.

Az ORC-ben az abszolút győzelemnek és a P14 kategória első helyének Rongits Attila és navigátora, Hannus László örülhettek. A kategória második helyén a Mitsubishis párost a BMW-s Helgert Tamás- Tóth Szabolcs kettős követte az eredménylistán. A dobogó legalsó fokára pedig a Skodával induló Bölcs Balázs- Csáki Zsuzsanna duó állhatott fel.

A P13 kategóriában ketten teljesítették a futamot. A győzelemnek a Lada 2101-el induló Ruszkai Attila- Bodnár Attila kettős örülhetett. A másodikként pedig a VFTS-t terelgető Yves Volte- Fabian Peter páros lépte át a célvonalat.

A P12 értékelésében a Ladák házi csatájában a kereklámpással induló Matics Mihály- Németh 8V Péter páros állhatott a dobogó legfelső fokára. Ezüstérmes pozícióban fejezte be a versenyt a Veréb Zoltán- Ripka Attila kettős. A harmadikként ért be a célba Tárkányi Sándor és Magyar Péter.

A Rally2-ben a két nap külön értékelésben szerepelt. A szombati futamon az abszolút értékelésben a Hondával induló Rimár Péter- Csicsely Pál páros ért célba elsőként. Másodikként zárta a küzdelmeket a Citroen C2R2 fedélzetén Huhák Csaba és Lászka Alex. A harmadik helyért járó pontok pedig a Ford Fiestával száguldó Várnai Dávid és Montskó Balázs neve mellé kerültek feljegyzésre.

A 6/RC2 mezőnyben Várnaiék végeztek az élen. Második helyezettként várhatta a díjátadót a Honda Civic TypeR volánját tekergető Kóródi Koppány Kelecsényi Csaba ítinerdiktálása mellett. A harmadik helyezettként fejezte be a versenyt a Peugeot 208-al induló Völcsey Viktor- Szommer Bence páros.

A 14 kategóriában egyedül Ollé Tamás és Hatos Balázs teljesítették sikeresen a távot a közönségkedvenc E30 fedélzetén.

A 13 kategória mezőnyében Rimárék végeztek az első helyen. Másodikként száguldott végig a bakonyi pályákon a BMW-vel Ősze Róbert és Malek Péter. A dobogó legalsó fokára a Lada 2107-el induló Szabó Zoltán- Kuli József kettős állhattak fel.

A 12 kategóriában a Huhák- Lászka páros sikerével zárult a szombati nap. A pódium középső fokára a márkatárs Molnár Zoltán- Molnár Fanni páros állhatott fel. A bronzérmes pozícióban a Ruszó Krisztián- Szollár Csaba kettős fejezte be az első nap küudelmeit.

A vasárnapi értékelésben a Peugeot 208 R2-vel induló Faltusz Dávid- Balai Róbert páros vihette haza a győzelemért járó pontokat. Másodikként ért célba a Ladával induló Fenyvesi Péter- Kalapács Zsolt kettős. A harmadik helyen ért célba Várnai Dávid és Montskó Balázs.

A 6/RC2 mezőnyét Faltuszék nyerték, megelőzve Várnai Dávidékat és a harmadik helyen célba érő Völcsey- Szommer párost.

A 13 kategóriában ketten fejezték be a futamot. A győzelemnek Ősze Róbert és Malek Péter örülhettek, megelőzve a Szabó Zoltán- Kuli József párost.

A 12. kategóriát Fenyvesi Petiék nyerték, megelőzve a Huhák- Lászka kettőst. Rácz Gábor és Gyöngyösi Marcell a harmadik helyre hozták be a VFTS-t.

A Historic OB-n ezúttal a Ladások meccseltek az abszolút értékelésben. A győzelemnek Kelemen Csaba és Wilk Péter örülhetett, megelőzve a Póczik Ákos- Dragán Orsolya kettőst. A harmadik helyen ért célba Csukovics István és Zsolna Mercédesz.

A HF2 kategóriában a Honda Integraval induló Pehely Balázs- Somlai Attila páros vihette haza a győzelemért járó serleget.

A HE6 kategóriában a Suzuki Swifttel induló Csizmadia Csaba- Szomolányi Balázs páros sikerével zárult a nap.

A HE5 mezőnyében a Kelemen-Wilk páros vitte sikerre a VFTS-t. Másodikként ért célba márkatársuk, Csomor Csaba és Varga Bence. A bronzérmes pozícióban a Polonezzel induló Kanyik Antal- Gonda Dániel páros fejezte be a napot.

A HE3 mezőnyében az Opel Kadettel elsőként lépte át a célvonalat Pesti Tamás és navigátora, Rojkovics Bianka. A másodikként a Volkswagen Golffal induló Trexler Zoltán és Lukács Zsolt fejezte be a futamot.

A HE2 kategóriában a Lada 2107-el versenyző Póczik- Dragán duó állhatott a pódium legfelső fokára. Második helyen ért célba Bőhm Tibor és Bíró Attila. A harmadik helyezettként fejezte be élete első Historic versenyét Farkas Bálint és Farkas Tamás.

A HD2 kategóriában Auszmann Gyula és Szabó János vitték célba első helyen a Polonez-t.

A HD1 értékelésében Csukovics István és Zsolna Mercédesz zárták az élen a versenyt, megelőzve márkatársukat, Schneer Lászlót és Róma Gábort.

A HB1 kategóriában Tóth István és Nagy János vitték győzelemre a Skoda 1100 MB-t.

|