Szezon előtt mondták... 2025- 13.rész
Bandee 2025.03.05. 21:31
Még mindig érkeznek válaszok a szezon előtti kérdéssorra...
Osváth Balázs- Lada 2107
A tavalyi szezonnak úgy indultunk neki, hogy megyünk egy két jó versenyt. Aztán olyan jól sikerült, hogy a Rábaringen RS3 kategória bajnokai lettünk és Lada kupa éves 2. helyezés is sikerült Hibik Viktória segítségével, aki a navigátori helyet foglalta el mellettem! Egy két pici fejlesztés lesz az autón, de még mindig a maxon kell majd menni vele, hogy a kategória társak közelébe tudjak kerülni. Szeretnék idén is ahol tudok indulni, de ennek az évnek is úgy futok neki hogy autózunk egy jót aztán majd kiderül ez mire lesz elég!

Marton Zoltán- Renault Clio
Hogy mennyire vagyok elégedett a tavalyi szezonnal? Semennyire. Teljes szezont terveztünk, kettő verseny lett belőle. Azok is problémások voltak. Egyáltalán nem volt jó. De az én döntésem volt, hogy Mecsektől kezdve nem indultunk rali versenyen. Úgy éreztem, hogy elég volt belőle. Most is ilyen érzésem van... Készülünk az idei szezonra, végre 10 év után vettem egy normális váltót a Cliora. Sokat várok tőle... Vannak gondok az installálással, de Porec Ralira el fogunk készülni. Az idei évben Somogyi Tamással (Soma) indulok a horvát ralibajnokságban. A tervek szerint az első verseny kimarad, onnantól minden versenyen részt veszünk... Itthon idén csak akkor fogok menni, ha összeáll a Zsigulim. Ha ez bekövetkezik, akkor gyakorolni fogok vele a Rábaringen és ahol csak tudok...

Szántó Zsombor- BMW E36
Az előző szezon számomra ismerkedő szezon volt, mivel egy év kihagyás után most ültem gokartból autóba. De ennek ellenére mondhatom, hogy a vártnál sokkal jobb volt mert 7 versenyből 5 első helyet és 2 harmadik helyet tudhatok magaménak. Az autó az idei szezonra elég nagy fejlesztéseket kap, ezek közül fontosabbnak mondható az erősebb motor, erősebb váltó és nagyobb fékek, de tervezünk még idén bukókeretet is, mivel sajnos azunk még nincsen. Idei évhez sok reményt főzzünk mivel, tavalyi évhez képest erősebb és gyorsabb autóval állhatok rajthoz. Szeretnék indulni Kalocsán FRT kupában, ahol esélyes vagyok akár bajnoknak is lenni a tavalyi eredmények szerint, de mivel augusztusban ültem autóba, így ha első lettem volna minden futamon akkor se lett volna elég pontom. Viszont a 2025-ös szezonban szeretnék szintén jó eredményeket elérni és akár év végén a dobogó legfelső fokára állni. Kalocsán kívül még Veszprém szlalomon szeretnék indulni már most is március 30-án, ha elkészül addigra az autóm. Viszont Veszprémbe inkább magam és a nézők szórakoztatását venném célba " kilincsel előre ".

Babis Gábor- Ford Focus
Én tavaly néztem meg a Pusztafalu-Kajata szakaszt először áprilisban a családdal, aztán májusban a feleségemtől kaptam ezt az autót és sikerült reszt venni az MRC bajnokság 3 versenyén, amiből egyet sajnos nem tudtam befejezni. (Volt egy kis pity-puty Parasznyán ) A kezdeti nehézségeket leszámítva, a versenyek hangulata, szervezése nagyon tetszik. Az "ellenfelek" nagyon barátságosak, befogadóak, segítőkészek. Elég családi a dolog és jó ehhez a bajnoksághoz tartozni. Régi idők rallyait idézi, ami szerintem nagyon hiányzik a mostani autósportból. De a kérdésre vissza terve, sikeresnek mondhatom a tavalyi évet, gyűjtöttem sok tapasztalatot, tanultam a kocsit és kiderült, hogy egy egyszerű, nem túl erős, de stabil technikában ülök, ülünk. Meg egy nagyon fontos pozitívum, sikerült egy olyan navigátort találnom Horváth Gabi személyében, akivel az első pillanatoktól kezdve meg van az a bizonyos összhang. A biztonsági előírások szigorúbbak lettek a tavalyihoz képest, ami szerintem nem baj, de ezeknek kellett megfelelnünk. Mivel stabilnak tartjuk az autót, ezért úgy döntöttünk, hogy maradunk a jól beváltnál és csak karbantartási munkákat végeztünk az autón. Motor generál, olajok, betétek, szilentek, kuplung stb. Az évet Kánó-Imolában szerettük volna kezdeni, de sajnos "kis" egészségügyi probléma miatt az első versenyt ki kellett hagynunk, ami terveink szerint Királdra megoldódik és el tudunk indulni. Szeretnénk minél több versenyen részt venni, mondjuk mindegyiken 😉, de sajnos ebbe a munka és a családi elfoglaltságok azért közbe tudnak szólni. De a közeliek szinte kötelezőek Pusztafalu, Bózsva. Királd ugye így, hogy kimaradt Kánó az lenne a szezonkezdet. Aztán Parasznyát jó lenne pity-puty nélkül teljesíteni 🙂, a Muhi rally show az nagyon vonzó számunkra reméljük sikerül. Aztán állunk a lehetőségek elébe. Egyébként nagy elvárásaink nincsenek, tapasztalat, összeszokás kocsival, Gabival. Próbálunk fejlődni vezetés technikában, navigációban, kiautózni a maxot a kocsiból, belőlünk, ha meg jön egy kis eredmény is, annak meg örülünk, ünneplünk.

Kerekes Bence- Lada VFTS
2024-ben az ORB3-ban mentünk teljes szezont a júniusi Mecsek rally kivételével. Az év folyamán folyamatosan jöttek a jó eredmények, melyek bizakodásra adtak okot. Versenyről versenyre egyre feljebb kerültünk a ponttáblázatba olyannyira, hogy az utolsó szezonzáró Zemplén rallynak már az abszolút 3. és a P13 3. helyéről vágtunk neki. Megpróbáltunk mindent megtenni a lehető legjobb eredmény érdekében, mivel még a bajnoki cím is kilátásban volt. Az utolsó előtti, 5. gyorsasági szakaszon eltört a főtengely, amivel egyértelművé vált, hogy a verseny véget ért számunkra és amiért egész évben keményen dolgoztunk, elúszott. Ennek ellenére valamilyen szinten elégedettek vagyunk ezzel az évvel, ugyanis kiderült számunkra, hogy helyünk van ebben a sportban. Az autó fejlesztése folyamatosan zajlott a két szezon között. Kapott egy új motort, az új szabályrendszer figyelembe vételével egy kategóriát visszaléptünk, tehát P13 helyett az idén a P12-es kategóriában próbálunk helytállni. A motoron kívül kapott egy átfejlesztett első futóművet és még sok más apróságot, melyektől reményeink szerint gyorsabb lesz az autó. A gépkönyvet az autó már megkapta, a minden éves kötelező papírozási feladatokat elvégeztük és az új rendszám is a helyére került. Az új szabályrendszer miatt a csapatunk az előre menekülést választotta és eggyel feljebb lépve az ORB2 mezőnyében fogunk versenyezni. Április első hétvégéjén a Miskolc rally-val kezdünk.

|