Mikulás Rally 2024- Interjú
Bandee 2024.12.20. 21:05
Az ifjú tehetség Völcsey Viktor volt riportalanyom a Mikulás Rally eseményei kapcsán
Milyen emlékeid voltak a korábbi Mikulás Rally futamokról? Indultál korábban a murvás évadzárón?
2023-ban indultam először versenyen a Mikulás rallye-n, ez volt életem első versenye. Akkor egy Rally5-ös Renault Clioval mentünk. Tetszettek a pályák, sajnos egy technikai hiba miatt kiestünk, de összességében nagyon jól éreztük magunkat.
Az idei futamra hogy zajlott a felkészülés?
Idei felkészülésünket segítették a tavalyi belső kamerás videóim.
Hogy tetszett a várpalotai és a kislőtéri szakasz? Melyik pálya feküdt számodra jobban?
Nagyon tetszettek a pályák, a kislőtérre tavalyról azért emlékeztem, a várpalotai gyors teljesen ismeretlen volt számomra, de szerintem egy nagyon izgalmas tempós gyorsasági.
Az elért időeredményekkel és helyezéssel elégedett vagy?
Az időeredményekkel ahhoz képest, hogy az autóval most mentem először, elégedett vagyok, de nagyon sok van még a benne. Amatőr abszolút első helyről, pedig csak egy kis adminisztratív baki miatt csúsztunk le.
A szervezők munkáját hogy értékelnéd?
Szerintem a szervezés teljesen rendbe volt, jók voltak a pályák, sportbírók jó fejek voltak.
Az autón belül milyen volt az összhang navigátoroddal?
Az összhang a navigátorommal úgy érzem hibátlan volt, szinte az egész évben együtt mentünk, nagyon sokat köszönhetek neki, szerintem hatékonyan tudtunk együtt dolgozni.
Év közben egy BMW volánjánál láthattunk. Mennyire igényel más vezetési stílust egy elsőkerekes méregzsák a jó bajorhoz képest?
Az Opel kezelése viszonylag más vezetési technikát igényel, mint a BMW, de szerencsére hamar sikerült összeszokni a géppel. A futómű és a fék nagyon meglepett, hogy mennyivel profibb, mint amiben eddig ültem.
A télies idő ellenére azért jócskán akadtak szurkolók a pálya szélén. Mennyire motivál a csápolásuk egy-egy kanyarvétel során?
Mi is meglepődtünk, hogy a hideg és a bizonytalan időjárás ellenére milyen sokan voltak a pálya szélén, és ez persze nagyon jó érzés, hihetetlen mekkora motivációt ad amikor látni, hogy mennyi néző ill. szurkoló áll a pálya szélén.
A versenygépről mit lehet elárulni olvasóinknak? Hogy bírta a murvás pályák kiképzését?
Az autó egy Rally4-es Opel Corsa, egy gyári versenyautó, a motor egy turbós, 1200 köbcentis, 3 hengeres, nagyjából 210 lóerő körüli teljesítmény leadására képes és ehhez csatlakozik egy 5 sebességes szekvenciális váltó. Szerencsére az autó nagyon jól bírta az egész versenyt, hiba nélkül tudtunk végig jönni, köszönjük a Bakó Rally-Team-nak.
Idén még láthatunk valahol rajthoz állni? A jövő évi tervekről már lehet tudni valamit?
Idén még indulunk a Szilveszter Rally-n ezzel az Opellal, a 2025-ös év még egyenlőre kérdés mivel és hol. Új navigátorommal Szommer Bencével próbáljuk ki magunkat, mert Ági mentorom lassan elengedi a kezemet. De fejlődésünket továbbra is segíti.
Végül, de nem utolsó sorban kik segítik, támogatják a versenyzésed?
Nagyon sok támogatást kaptok szüleimtől, szponzoraimtól, Farnadi Ági navigátoromtól, Osváth Petitől, Czékmány Norbitól. Nagyon köszönöm nekik!
Köszönöm a válaszokat, sikerekben gazdag versenyzést a továbbiakban is!
|