A rutinos navigátor, Adorján Szabolcs válaszolt kérdéseinkre a Mikulás Rally idei felvonása kapcsán
Mikor indultál először a Mikulás Rally-n? Milyen emlékeid vannak a korábbi futamokról?
Egyetlen Mikulás Rally-n indultam ezelőtt, 2002-ben, azaz 21 éve, Kolencsik Balázzsal 1300 ccm-es A-s Ladaval., Balázs a jelenlegi csapatvezetőnk, sokat segített az idei évben is. Az is hihetetlen verseny volt akkoriban, az ideihez hasonló időjárási körülményekkel.
Az idei megmérettetésre hogy zajlott a felkészülés? Előzetesen milyen célt tűztetek ki magatoknak pilótáddal?
Két tesztünk volt Királyszentistvánon, a verseny hetén szerda illetve szombaton. Vincze először ült TOP kategóriás autóban, a tesztek alatt megismernie illetve a stílusához igazítani a versenyautót. Hasznos alapokat szerzett a vasárnapi versenynapra. Minimum célként a verseny teljesítését tűztük ki célul, minél nagyobb tapasztalatszerzés okán. Eredmény tekintetében pedig a Top 10-t céloztuk meg a rally specifikációjú autók között.
A szombati teszt mennyire volt hasznos? Az ezt követő rajtceremónia milyen élmény volt?
A tesztpálya Királyszentistvánon nem hasonlít Lőterekhez. Inkább sáros mint köves, de Vincének minden teszt kilométer segített megbarátkozni a számára új autóval. Rajtceremónia alatt nagyon hideg volt, azt gondoltam senkit nem fog érdekelni, de vasárnap reggelre kaptam néhány fotót a pódiumról, rég nem látott kollégáktól. Az jól esett nagyon. Talán a mezőny tetszését nem nyerte el a pódium, mindenki versenyre koncentrált már.
A két kijelölt szakaszt mennyire kedveled? Melyik pálya nyerte el jobban a tetszésed?
Nagylőtér az egy vb szintű pálya. Kislőtér idén szerepelt a Székesfehérvár és Veszprém rally útvonalában is, így az egy kicsit unalmasabbá vált az év végére.
A reggeli hó, majd az ezt követő dagonya mennyire nehezítette meg a dolgotokat?
Reggel a nagy hó láttán volt az aggodalom, de szerencsére a pályák jobb állapotban voltak, mint gondoltam. De nyilván így is nagyon nehéz volt teljesíteni azokat. Azért mentünk, hogy Vincze tanuljon top kategóriás autót vezetni. Tanult sokat. Többet is mint gondoltuk. Változó körülmények miatt ideális tanuló verseny alakult.
Az elért időeredményekkel és helyezéssel elégedettek vagytok?
Eredmény reális, top10 -be kerültünk. Így az előzetes terveink megvalósultak. A nehéz körülmények miatt ez még nagyobb megelégedéssel tölt el.
Az autón belül milyen volt az összhang?
Vincze egy nagyon tehetséges és fiatal pilóta, könnyen megtaláltuk az összhangot. Az autón belül nyugalom volt, ami alapja a kifizetődő munkának.
Szép számú közönség tette tiszteletét a lőtéri utak mentén. Mennyit jelent számodra egy-egy csápolás, buzdítás?
Köszönet a kilátogató nézőknek, a sok és lelkes néző minden versenyzőnek extra motivációt nyújt. Különösen ha ismerős arcokat is lát az ember, az külön öröm.
A versenygép hogy bírta a megpróbáltatásokat a nap folyamán?
Remekül bírta a Skoda Fabia. Átmegy mindenen. Egyetlen műszaki problémánk volt, egyik nagylőtéri ugrató után leszakadt a navigátor oldali ablaktörlőlapátunk. Konkrétan nem láttam semmit a pályából, Vince sem sokkal többet, de kiküzdöttük magunkat a célig.
Idén több pilóta mellett is láthattunk az első osztályú futamokon. Hogy értékelnéd a 2023-as szezont?
Igen, idén 4 pilóta mellett is ültem, ami mindenképp rekord. Minden párosításból lehetett tanulni valamit, minden pilóta külön egyéniség. Azt hiszem egyikőjüket sem kell bemutatni. Markovics Gyuri illetve Osváth Peti ugye élő legendák, Német Gabi illetve Trencsényi Vince a jövő top pilótái lehetnek.
A következő évre mik az előzetes terveid? Várhatóan ki mellett láthatunk?
Egyelőre kipihenjük a szezont az ünnepek alatt. Januárban mérlegelem majd a lehetőségeket. Semmiképp nem 4 pilóta a terv 2024-re. Stabil kiegyensúlyozott változásmentes 2024-es szezont szeretnék.Jelen pillanatban még nincs semmi konkrétum, amiről be tudnék számolni.
Végül, de nem utolsó sorban kik segítették, támogatták a Mikulás Rally-n történő részvételt?
Hálás köszönet családomnak a támogatásukért, TOPP csapatnak a TOP autóért illetve külön köszönet Trencsényi Józsinak a csapatvezetői feladatok ellátásáért.
Köszönjük a válaszokat, élményekben és sikerekben gazdag versenyzést kívánunk 2024-re is!