Bakony Szlalom 2023/4- Interjú
Bandee 2023.11.09. 19:52
A Skoda 120L-et ügyesen terelő Obermajer Dániel volt riportalanyom az évadzáró bakonyszentlászlói szlalom kapcsán
Milyen emlékeid vannak a Bakony Szlalom futamairól? Mennyire kedveled ezt a helyszínt?
Eleinte csak a pálya széléről csodáltam az autókat több szlalomos eseményen is, de már akkor is a bakonyi pálya fogott meg a legjobban. Ebbe a pályába láttam a kihívást, plusz sokkal tempósabb, mint bármelyik parkolóban megrendezett szlalom verseny. Persze annak is megvan a szépsége. Valakit az vonz. Bakonyi gyerekként nem csoda, hogy ez a helyszín lett a kedvencem.
Az idei első három futam hogy alakult számodra? Miként készültél a szezonzáró megmérettetésre?
Szezon első két versenyén a kategória leggyengébb autója címen indultam, ami nem is volt baj mert sokat tanultam, hogy hogyan kell lendületből autózni, minél kisebb féktávot venni és átfűzni a bójasort mert lóerő… hát az nem volt. A köridőkkel meg voltam elégedve. A harmadik versenyen már volt lóerő plusz friss semislick. Ott viszont iszonyat fáradtság hátráltatott, mert előző nap esküvőn voltam. (Két kör között aludtam az autóból kiszedett hátsó üléseken.) A negyedik és egyben az idei utolsó futamra igazából nem nagyon készültem. Barátom is ment az én autómmal, aki szeretett volna minél jobb időt menni. Én mókára vettem a figurát, igyekeztem mindenhol, ahol lehetett és ahol mertem, keresztbe menni és vigyort csalni az utasom arcára.
A kijelölt pálya mennyire tetszett? Melyik a kedvenc részed a szakaszon?
Mindegyik pálya tetszett. A kedvenc részem a régi szervizparkos út. Ott lehet pakolgatni a sebességeket.
Meglepően sok Mlada Boreslav-i csoda állt rajthoz az idei utolsó futamon. Mennyire figyeltétek egymás idejét és teljesítményét?
Igen, voltunk páran. Igyekszem rávenni a Skodás barátokat, ismerősöket, hogy jöjjenek el és töltsünk el egy jó napot együtt. Az időjárás nem volt a legkedvezőbb, hogy jó időket tudjon menni mindenki. Igazából csak a végeredményt néztem meg. Volt akinek ez volt az első versenye. Amin meglepődtem az Nigovicz László volt, hogy milyen jó időket ment. De amúgy igen volt, hogy századokat adtunk egymásnak akkor szívtuk egymás vérét, persze nem bántásból.
A nap eleji esős időjárás mennyire nehezítette meg a dolgod a volánnál?
Voltak meglepetések. Azt hittem megállunk a bójáig hát nem sikerült. Sokszor kellett összekanalazni az autót mert össze vissza csúszkáltunk. Küzdöttem, mint malac a jégen.
A nap során ült valaki a jobb1-ben? Ha igen, hogy tetszett neki a száguldás belülről?
Igen. Körönként mindig más ült be. Rajt előtti másodpercekbe mikor már nincs kiszállás közöltem velük, hogy amúgy nincs jogosítványom. Akkor nem volt őszinte a mosolyuk. De azért a célba érkezve mindenki nagy vigyorral szállt ki. Vagy azért menet túlélte, vagy mert nagyon tetszett nekik. Ők azt állítják, hogy az utóbbi.
Az eső ellenére szép számú közönség látogatott ki a futamra. Mennyire doppingol a szurkolás, csápolás a futam során?
Meglepően sokan kijöttek a versenyre. Szeretem mikor csápolnak vagy mikor a Kardos Ember a pályaszéléről csápol és kiabál, hogy EEEZAAAAAZZZ!!!! Felpörget és jó érzést kelt bennem. Ilyenkor elgondolkozok, hogy mi is lenne a jó…. Időre menni? Vagy látványra és ezáltal a közönség arcára mosolyt csalni? Sose tudom eldönteni.
A versenygépről mit lehet elárulni olvasóinknak? Hogy bírta a szezon megpróbáltatásait?
Igazából mindent. Amíg a gyári motor volt benne mindig azon aggódtam, hogy ki ne nyomja a hengerfej tömítést. Csak bírja ki a futamot. Amióta az új motor van benne azóta nem aggódom ilyeneken. Most a hátsó futómű a gyenge pont, de majd azon is alakítgatunk, hogy bírja az igénybevételt. Az autó amúgy egy 120 L-es Skoda, ami kapott egy 1.3-as motort 280/280-as vezérműtengelyt, növelt sűrítési arányt, növelt olajnyomást, egy 4-1 leömlőt 50-es átmenő dobbal és 2db 40-es weber DCOE karburátort szép nagy karbon tütékkel. Az első futómű a 130 LA verseny autó homológ lapja alapján készült lapolt lengőkaros futómű. Ülés: Sparco Evo L homológ ülés 4 pontos övvel, kormány az egy RRS mély agyas velúr kormány. Módosított váltó kulissza a gyorsabb váltásért, asszem a mai fiatalok ezt hívják short shift-nek. Kemény rugók, kemény szilentek, Kárászy féle gátlók, gumik pedig Nankang NS2 R utcai E jeles semislick-ek. Kivéve mikor a nagykorú 21 éves játszós kerekek vannak fent hátul.
Idén még tervezel valahol rajthoz állni?
Hivatalos rajthoz állást már nem tervezek idén. Szentkirályszabadjára a reptérre megyek gyakorolgatni. Meg természetesen az első hóba ki megyünk játszani, feltéve ha lesz.
Végül, de nem utolsó sorban kik segítik, támogatják a versenyeken történő részvételed?
Főként én és bátyám szereljük és készítjük fel az autókat versenyre. De igazából nem lehet kiemelni egy vagy két embert a csapatból. Mert mindenki hozzá tesz valamit, és így lesz kerek az egész. Egymást segítjük.
Köszönjük a válaszokat, további balesetmentes és élményekben gazdag versenyeket kívánunk!
|