R-CUP Challange Királyszentistván 2022- Beszámoló és eredmények
Bandee 2022.11.10. 21:29
A királyszentistváni sprintfutam élménybeszámolója, benne a kategória dobogósokkal
Királyszentistván- egy pár százfős község Veszprém és Balatonfűzfő között, sokaknak szinte ismeretlen, de nem a hazai autósport rajongók számára! A község határában, a gyártelepek mellett kanyargó murvás utak az elmúlt években, évtizedekben sok emlékezetes eseménynek voltak tanúi a Veszprém Rallye futamain, illetve a Mikulás Rallye-kon. Az elmúlt években méltatlanul mellőzték eme szurkolók számára is kedves nyomvonalat, de végre idén visszatért a hazai autósport körforgásába a legendás pálya.
Október 23-án rendezte ugyanis az R-Cup Challange bajnokság szervezőcsapata az idei sorozat murvás fordulóját a királyszentistváni pályán. A résztvevőkre egy 4 km hosszú, technikás és lobogós részekkel tarkított nyomvonal várt, melyet négy alkalommal kellett teljesíteni. Végül 50 rajtszám került kiosztásra népes Lada kontingenssel, villámléptű Suzukikkal, BMW-kkel, elsőkerekes méregzsákokkal, sőt Rafiék is lehozták a közönségkedvenc Porsche-t. Az ifjú titán Zagyva Dorka mellett pedig nem kisebb név diktálta az ítinert, mint a többszörös magyar bajnok ASI.
Bár a reggeli köd és taknyos burkolat megnehezítette a versenyzők és nézők dolgát, hamisítatlan őszi idővel kezdődött az első szakasz. Szerencsére a tejföl sűrűségű köd szép lassan felszállt, és a tempó is körről körre növekedett. Rafiék Porschéja sajnos már a verseny kezdetén megsérült, de az „amatőrök” is kitettek magukért, így gondoskodtak a szép számú közönség jó szórakozásáról. A nap akrobatikus eseményéről Fülöp Ádámék gondoskodtak a Suzukival, hatalmas mentés volt! A négy mért kör végén a szervezők adtak egy óra plusz időt a kötetlen autózásra is „Just for fun” jeligével.
Összességében egy emlékezetes, izgalmas és jól szervezett sprintfutamot láthattunk Királyszentistvánon, melyért köszönet illeti Bertalan Marciék csapatát! Reméljük lesz még folytatás!
Most pedig tekintsük át a kategóriák dobogósait:
Az L4WD kategóriában és egyben az abszolút értékelésben Garamvölgyi Zoltán győzedelmeskedett a Garilla X3-al. Másodikként ért célba Kánnár Szilárd a Can-Am Maverickkel. A harmadik helyen fejezte be a futamot a Garillával induló Szántó Tamás- Szántó Anikó kettős.
Az L2WD kategóriában Zagyva Dorka és ASI vitték győzelemre a Peugeot 208 Rallye4-et. Második helyen ért célba Vass Károly és Vass Ádám a narancs színű kereklámpás Lada fedélzetén. A harmadik helyért járó serlegeket a Skoda Fabiaval versenyző Bölcs Balázs- Csáki Zsuzsanna kettős érdemelte ki teljesítményével.
A T2.0+ mezőnyben szintén Zagyva Dorka és ASI győzedelmeskedtek, megelőzve a BMW-s pilótát, Her Bencét.
A T2.0 kategóriában az ifjú tehetség, Reményi Regő vitte győzelemre a VFTS-t „Süni” navigálása mellett. Másodikként ért célba márkatársa, Kerék Botond édesapja, ifj. Kerék György ítinerdiktálásával. A dobogó legalsó fokára az új szerzemény kereklámpást tesztelgető Kosztolányi László és Gerendás Ádám állhattak fel.
A T1.6 mezőnyben szintén a VFTS-ek töltötték meg a dobogót: Reményi Regőék itt is diadalmaskodtak, ezúttal Hevesi Norberttel a J1-ben, második lett a Bévárdi Sándor- Kanász Cintia kettős, harmadikként pedig Németh Gergely és Németh István értek célba.
A T1.3 mezőnyében a Skoda Feliciával induló Faltusz Dávid- Mocher László páros örülhettek legjobban a nap végén. Második helyen zárta a versenyt a Suzukival induló Mosoni István- Montskó Balázs páros. A harmadik helyen pedig Vass Árpád és Vass Bercel fejezték be a murvás száguldást a Renault Clioval.
|