Hirek a pálya mellől : Metabond RS 2021/2- Baráti Autó Kupa-Beszámoló és eredmények
Metabond RS 2021/2- Baráti Autó Kupa-Beszámoló és eredmények
Bandee 2021.05.21. 22:11
A második Rábaringen rendezett futam élménybeszámolója és a dobogósok névsora
Az első futam izgalmai után nem kellett sokat várni a folytatásra, már ami a Máté&Böri Team idei pontvadászatát illeti. Május második vasárnapján ismét felbőgtek a motorok az écsi Rábaringen, hogy megmérkőzzenek a pontokért és serlegekért a méltán közkedvelt aszfaltcsíkon. A szervezőcsapat ezúttal egy rendkívül tempós nyomvonalat jelölt ki az indulóknak, melyben helyet kapott szinte az egész parabolika, sok éles visszafordító és pár dobbantó, ahol meg lehetett reptetni a technikát. Mind a Minisprint, mind a Rallysprint a szokásokhoz híven 3-3 alkalommal teljesítette a kijelölt szakaszt.
Érdeklődőben most sem volt hiány, a minisprint mezőnyében több, mint 80, a rallysprintben több, mint 120 rajtszám került kiosztásra. A népes Suzuki, Lada, BMW armada mellett örömteli volt látni 5 Trabantot egymás ellen meccselni, erre nem mostanában volt példa. Az indulók között láthattunk egy Skoda R5-t, Mitsubishiket, Subarut, Audikat, füstöt okádó dieseles gépsárkányokat… lehetne sorolni. Külön kiemelném a Kanyik Motorsport által felkészített Seichento-t, amit annak idején az RTE-ben láthattunk, most újra megcsodálhattuk testközelből. És talán ami a legfontosabb: védettségi igazolvánnyal a közönség ismét birtokba vehette a pálya szélét hatalmas feelinget adva az eseménynek!
Kis csapatunk nagy része mindkét nap testközelből szemlélte az eseményeket. A szervízparki sztorizgatást követően a szombati napot a cél környékén kezdtük, majd felmásztunk a magaslatokba a dombtetőn kígyózó aszfaltcsíkon rögzíteni a látványos eseményeket. A nap eredménye sok szép csapatós kép, és a másnap tervezgetése. Vasárnap a körforgalom környékét, és a hátsó részeket vettük célba objektíveinkkel, volt kétkerekezés, kicsúszás, porolás, ugratás… szóval nem unatkoztunk. Szerencsére szinte zökkenőmentesen ment le mindkét nap, a jó hangulatú díjkiosztót követően térhettünk haza. Ismét nem kellett csalódnunk a szervezésben, profi munkát végeztek a rendezők, ezúton is köszönjük kiváló munkájukat.
A futamon készült képeinket megtalálod az alábbi szövegekre kattintva:
A Minisprintben az abszolút győzelemnek az Audival induló Farkas Péter örülhetett. Másodikként ért célba Patyi László és Opel Corsaja, a harmadik helyért járó pontokat pedig a Suzukival induló Tehel Károly neve mögé írták jóvá.
Az M1 kategóriában a Trabantok házi küzdelme zajlott. Ürmös Tomi győzelemmel tért vissza a pályára testvére, Gábor navigálása mellett. Másodikként Zubó Dávid ért célba Szkók Viviennel a J1-ben, a harmadik helyért járó kupákat pedig Horváth Bence és Nagy Imre szerezték meg.
Az M2 kategóriában a Suzukisok küzdelme zajlott, mely végül Tehel Károly sikerével zárult. A zirci pilóta mögött Oberling Attila és Oberling Dániel zártak második helyen, Sarkament István pedig a bronzérmes pozícióban fejezte be a futamot.
Az M3 mezőnyében Patyi László diadalmaskodott a Toyota Yarissal induló Németh Szilárd és a Citroen C2 pilótája, Mészáros Áron előtt.
Az M4 kategória győzelmének a Peugeot 206 sofőrje, Kovács Krisztián örülhetett. Második helyezett lett a BMW-s Molnár Csaba – Hegyi Roland duó. A pódium alsó fokára a Corsával induló Pázler Zsolt állhatott fel.
Az M5 kategóriát az abszolút győztes Farkas Péter nyerte a BMW-s Hajdina Attila- ifj. Hajdina Attila és Hajdina Gábor- Gellért Eszter párosok előtt.
A Széria kategóriában Németh Imre állhatott a pódium tetejére. Másodikként fejezte be a száguldást Molnár Attila, míg a harmadik pozícióban Szakonyi Gábor zárta a küzdelmeket.
A Rallysprint mezőnyében a Skoda R5 legénysége, Vánsza Zsolt és Velenczei Ádám nyerték az abszolút értékelést. Második lett a BMW-s Ungvári Péter- Ünnep András páros, míg a harmadik helyen Biránti Lajos és Böröczky Gábor zárták a derby-t.
Az L1 kategóriában a VFTS-el induló Nagy Gábor- Trescsik Ákos páros nyerte a küzdelmeket, megelőzve a Suzukival induló Oberling Attila- Oberling Dániel, és a Fiattal versenyző Horváth Mátyás- Kalapács Zsolt párosokat.
Az L2 kategóriában Vánsza Zsolték diadalmaskodtak a VW Golffal versenyző Bakonyi Csaba – Kocsis Imre és a Mitsubishivel induló Petercsák Zoltán- Papp Andor párosok előtt.
Az R1 kategóriában a Trabisok háziversenyét a Balázs Kornél- Kiskuti Adrián kettős nyerte. Mindössze 4 mp-el lemaradva Ürmös Tamás és Ürmös Gábor értek célba másodikként, a Zubó Dávid- Horesta József páros a bronzérmes pozícióban fejezte be a száguldást.
Az R2-ben Bognár Dávid és Méreg Attila vitték győzelembe a tűzpiros Swiftet. A második helyért járó pontokat a Bognár Roland- Borsfai Dávid Suzukis páros zsebelték be. Harmadik helyen ért célba a Skodával versenyző ifjú titán, Faltusz Dávid Mocher László ítiner diktálása mellett.
Az R3 kategóriában a sárga Civic ért célba leggyorsabban Leiter Tamásékkal a fedélzeten. Másodikként zárta a májusi futamot a Lada 2101 legénysége: Fenyvesi Péter és Toloczkó Péter, a dobogó legalsó fokára pedig az osztrák VFTS-es Gattlinger-Schwaiger páros állhatott fel.
Az R4 kategóriát a Lada 2107-el induló Dénes Miklós- Ivánkai Zoltán páros nyerte. A második helyért járó kupákat a VW Golffal versenyző Biránti Dániel- Borbács Imre páros vihette haza. A harmadikként zárta a száguldást a „cigizölddel” induló Kosztolányi László- Slájer Fanni duó.
Az R5 mezőnye a jó bajorok házi derbyjét hozta, melyből a Barbalits Benjamin- Mészáros Dorottya kettős jött ki győztesen. Második helyezett lett a Hetyei Patrik- Pukler Dalma páros. A harmadik helynek Englert Roland és Pájer Krisztián örülhettek.
Az R6 mezőnyében Ungvári Péter és Ünnep András örülhetett a végső sikernek. A második lett a Biránti Lajos- Böröczky Gábor páros, a harmadik helyen pedig a Huszár Roland- Gombás Bianka páros zárta a versenyt.