Csapod Murva kupa 2021/1- Interjú
Bandee 2021.05.13. 20:24
A közönségkedvenc pilóta Balogh Tamás "DriftTomi" volt a riportalanyunk az áprilisi murvás futam kapcsán.
Hogy zajlott a felkészülés a csapodi futamra? Előzetesen volt célkitűzés az eredményeket illetően?
Én magam nem készültem fel, az autót néztem át műszakilag, kapott egy olajcserét. Eredményt elérni nem volt célom, csak az, hogy jól érezzem magam és autózhassak egy jót. Én a látványra és a vezetési élményre utaztam. A pályát az előző futamon megnéztem és végig fotóztam, hódolva a másik a fotós hivatásomnak.
A csapodi pálya mennyire nyerte el a tetszésed?
A pályáról csak jót tudok mondani. Nagyon jó minőségű, tempós és élvezetes. Nagyon hiányzott már az autós életből egy ilyen pálya nyújtotta versenyzési lehetőség.
A szervezők munkájával elégedett voltál a nap végén?
A szervezés nagyon jó volt. A középpontjában állt, hogy a legfontosabb, hogy mindenki jól érezze magát és élményekkel telve menjen haza a nap végén. Nagyon családias, kötetlen, benzingőzös nap volt.
Az elért időeredményekkel mennyire vagy megelégedve?
Az elért időeredmény nem érdekelt, többet mentem keresztben (direkt), mint egyenesen. Nem is tudom, milyen időt mentem... 🙂
Korábban drift futamokon láthattunk, mennyire igényel más vezetési stílust egy ilyen murvás körverseny?
Igazából a tapadási és útviszonyok voltak másabbak. Vezetni ugyanúgy élmény volt, jó a pálya vonalvezetése és a kanyarkombinációk. Elég tempós autózást tesz lehetővé a pálya. Furcsa volt, hogy a gumi egész nap kitartott, nem kellett 5 perc után cserélni, mint driften. 🙂
Sajnos a vírushelyzet miatt szurkolók ezúttal nem lehettek jelen. Hiányzik a biztatás a pálya széléről?
Nagyon hiányoztak a nézők! Szeretek adni az embereknek, látványban és mellém beülve is maradandó élményt nyújtani.
Az autó hogy bírta a murvás futam megpróbáltatásait?
Az autó alapban nem ilyen útviszonyokra készült ami leginkább a futóművet érintette. Simább, aszfaltos utakra készült, alacsony súlyponttal, keményebb rugózással. Így kerülnöm kellett a kialakuló gödrösebb részeket. Így viszont a pálya szélét is használva nagyon élvezetes volt nagy sebességel keresztben elfordítani az autót. Az erős motor, hegesztett diffi sok élménydús percet okozott.
Mit lehet elárulni a versenygépről olvasóink részére?
Ez egy 1988-as gyártású Bmw E30, ami 324td-ként látta meg a napvilágot. Hozzám motor nélkül került és Smidéliusz Bálint V8-as driftautó projektje folytán hozzám került a kiszerelt 3500 ccm-es, hathengeres Bmw motorja. Az autó hatalmas átalakításon nem esett át, de kapott hidrokéziféket, kagylóülést, hegesztett diffit, hengerenkénti leömlőt, jobb hűtést és ki lett pakolva belőle minden felesleges súly. Nagyon megbízható kocsi, 12 éve "nyúzom". Nagyon hozzám nőtt és sosem hagyott cserben.
Idén milyen eseményeken tervezed még a részvételt?
A csapodi futamokon tervezek részt venni. Driftbajnokságban anyagi és technikai okoknál fogva sajnos nem tudok résztvenni. Oda az autóm nagyon kevés... Sajnos a környékbeli, a baráti szervezésű drift és élménynapok is hely és lehetőség hiányában nagyon megritkultak. Ha lesz, oda is menni fogok.
Végül, de nem utolsó sorban kik támogatják, segítik a versenyzésed?
Nincs szponzorom, önerőből, saját szórakozásomra autózom. Ez kapcsol ki teljesen. Teklits Robi barátom szereli a gumikat és Vámos Gyula barátom nyújt hatalmas segítséget az autó szállításában. A Grafico autósboltól szerzem be az alkatrészeket, rájuk is mindenben számíthatok, főleg Bmw alkatrészekben.
Köszönjük a válaszokat, élvezetes kilométereket és eseménydús fotókat kívánunk a továbbiakban is!
|