Visszapillantó- Rallye2 2020
Bandee 2021.03.12. 19:08
Visszatekintő rovatunkban ezúttal a hazai másodosztály 2020-as évét tekintjük át rövidenmeg
A Rallye2 bajnokság az utóbbi években sokat erősödött, a bivalyerős Ladák és az R2-es autók, a Hondákkal kiegészülve izgalmas, ki-ki csatákat vívnak egymással, és a nézők örömére a látvány sem marad el. Mi szurkolók bíztunk benne, hogy 2020 is az izgalmas versenyek éve lesz sok emlékezetes versennyel. Sajnos azonban az év kezdete nem alakult egyszerűen, jött a Covid, és a szezonkezdő egri, majd miskolci futamot is elhalasztották, majd bejelentették a zalaegerszegi és pécsi forduló törlését.
Az évad végül júliusban, a Salgó Rallye-n kezdődött meg. A Mátra csúcsai között kanyargó aszfaltos pályákon a csapadékos, már-már október végét idéző időjárás alaposan megnehezítette a mezőny dolgát. A salgótarjáni fordulóban végül a Ladások vitték a prímet abszolútban: a VFTS-el induló Foczkó Ákos- Madarász Szabolcs páros állhatott a pódium tetejére, megelőzve a Fábián Donát- Bencsik István és a Ruszó Krisztián- Geró Gábor duókat.
A folytatásban ismét egy tradicionális helyszín, Miskolc várta a mezőnyt. A szokásos salakpályás prológot követően a Bükk aszfaltos szerpentinjei várták a mezőnyt, azonban a Dudás- Tóth Rallye1-es páros balesete, és a legendás navigátor halála miatt a futam az első gyorsot követően félbeszakadt az alábbi eredménnyel: a Hondával induló Berta József- Loconczi Csaba páros állt az élen, megelőzve a Saxoval versenyző Rónavölgyi- Aczél párost, míg a pódium alsó fokára a hondás Péter Pál- Varga Kristóf páros állhatott fel.
A harmadik megmérettetésre Eger városa várt a mezőnyre. A széles, tempós, lobogós aszfaltos pályák sokak kedvencei mind nézői, mind versenyzői oldalról. A vérbeli nyári derby végül a VFTS-es páros, Foczkó Ákos és Madarász Szabolcs győzelmét hozta meggyőző fölénnyel a hazai pályákon versenyző Péter Pál- Varga Kristóf kettős előtt. Az egri versenyen a harmadik helyen a Honda Civic TypeR legénysége, Bencs Zoltán és Bencs Gábor fejezték be a száguldást.
A negyedik fordulóra a Dunántúl is bekapcsolódott a sorozat vérkeringésébe. A Mór központtal rendezett Vértes Rallye szintén legendás aszfaltos, erdei pályákat tartogatott a mezőny számára. Az előző este eső áztatta a pályákat, amelyek így jócskán tartogattak meglepetést a mezőny számára. A Vértes erdeiben kanyargó szakaszokon a hazai pilóta, ifj. Fogarassy Attila volt a leggyorsabb Toloczkó Péter navigálása mellett Hondájával. Másodikként fejezte be a futamot a Rallye3 2019-es bajnoka, Janovich Roland Csáthy Miklós ítinerdiktálása mellett. A zöld kereklámpással versenyző páros mögött a nagy hajrájának köszönhetően a Foczkó.Madarász páros végzett, értékes pontokat bezsebelve az abszolút küzdelmei szempontjából.
A következő fordulóra az ERC futammal közösen rendezett Pálháza Rally várt a mezőnyre. A Zemplén Rallye szakaszain akár a bajnokavatás is összejöhetett. A kellemes őszi időben zajló versenyen ez végül be is következett, Foczkó Ákosék futamgyőzelemmel ünnepelhették bajnoki címüket. Másodikként fejezte be a versenyt a Janovich- Csáthy páros, míg a harmadik helyért járó pontokat a Ruszó Krisztián- Geró Gábor páros neve mögé írhatták fel.
Végül a murvás futam sem maradt el a repertoárból. A Mikulás Rallyet eddig év végi jamboreeként tarthattuk számon, de most valódi tét volt a Veszprém melletti murvás szakaszokon. Sajnos a vírus ismét támadott, így nézők csak on-line követhették a zárófutam izgalmait. A lőtéri pályákon végül Janovich Roliék szerezték meg első Rallye2-es győzelmüket, megelőzve Péter Pálékat és a Németh Gergely- Harmos Gergely párost.
Reméljük idén is hasonlóan izgalmas futamokat láthatunk, sok nevezővel. A tervezett Rallye2-es 2021-es versenynaptár pedig a következő:
1. Orfű Rallye Április 10-11.
2. Eger-Ózd Rallye Május 14-16.
3. Salgó Rallye Június 04-05.
4. Komló Rallye Július 24-25.
5. Vértes Rallye Augusztus ??-??.
6. Pálháza Rallye Október 22-24.
7. Mikulás Rallye December 4-6. (tartalék futam)
A 2020-as Rallye2 bajnokság végeredményének élmezőnye
1. Foczkó Ákos- Madarász Szabolcs Lada VFTS 131 pont
2. Janovich Roland- Csáthy Miklós Lada 2101 129 pont
3. Ruszó Krisztián- Geró Gábor Lada VFTS 80 pont
4. Péter Pál- Varga Kristóf Honda Civic 69 pont
5. Szetei Norbert- Tisch Gábor Citroen C2R2 Max 56 pont
|