Metabond RS 2020/4- Marcus kupa- Interjú
Bandee 2020.10.19. 19:17
A Trabanttal versenyző pilótával, Horváth Bencével beszélgettem a szezonzáró Rábaringen rendezett Máté&Böri futamról
Az első három Rábaringes futam teljesítményével mennyire voltál megelégedve?
Kijutott jóból és rosszból is egyaránt. Ez volt az első évünk. Abszolút kezdők vagyunk. Az első futamon mindjárt az első gyors elején fel is borultunk. A navigátorom folyamatosan eltévedt. Majd elő jött a váltó hiba is, amit csak a második futam után sikerült orvosolni ennek ellenére élveztük. A második futamon úgy mentünk végig, hogy 2. fokozatnál feljebb nem tudtam kapcsolni. Ezen a versenyen Rally Sprint és Mini Sprintben is mentünk. A Rally Sprint 3. gyorsaságin egy elszakad gyújtás kábel miatt kiállni kényszerülünk. Viszont, a Mini Sprint 3 gyorsaságiára sikerült orvosolni így ott sikerült teljesíteni mind a 3 gyorsot. A meleg csak hab volt a tortán. Összeségében viszont ezzel az eredménnyel is meg voltunk elégedve. Aztán következett a harmadik futam. Arra talán a katasztrófa szót használnám. Nem voltam formában, valamint ismét technika hibák léptek fel. Eldugult az üzemanyag rendszerünk. A Rally Sprintben mind a 3 gyorsot sikerült teljesíteni, viszont Minibe csak az utolsón értünk végig. Ha az ott lévők nem tartják bennem a lelket akkor végig sem mentem volna. Ott felgyülemlett a sok technikai hiba és elfogyott a lendület és lelkesedés.
A mostani futamra hogy készültetek? Volt valamilyen célkitűzésetek előzetesen?
Mivel a 3. futam végén sikerült megütni az autó bal elejét, viszont időm nem nagyon volt kijavítani, így verseny előtt 2 nappal az autó még darabokban volt és kalapáltuk, hogy a sárvédő ne érjen bele a kerékbe. Úgy voltunk vele, hogy év vége van. Autózzunk egy jót, aztán lesz, ami lesz majd meglátjuk. Úgy tűnik ez bevált.
A Rábaringet, mint pályát mennyire kedveled? A mostani sprintes és mini sprintes nyomvonal mennyire nyerte el a tetszésed?
Engem megfogott a Ring. Nagyon jó pályának tartom. Jól variálható, így változatos. Gyors és technikás részekkel egyaránt fűszerezve. A murvás szakaszokról nem is beszélve. Nekem az utolsó futam nyomvonal tetszett a legjobban, a murva viszont hiányzott.
A szervezők munkájával mennyire voltál megelégedve?
Maximálisan elégedett vagyok. Mindent elkövettek annak érdekében, hogy idén legyen verseny a kialakult járvány helyzet és annak ellenére, hogy megpróbáltak keresztbe tenni nekik. Ezúton is szeretném megköszönni nekik a munkájukat.
A mostani időeredményekkel mennyire vagy elégedett?
Elengedtem azt, hogy időre megyek, inkább a jó hangulat a cél. Persze mikor ránéztem az időkre magam is meg lepődtem, hogy folyamatosan sikerült javítani.
Az autón belül milyen a hangulat a verseny során?
Jó hangulat van az autóban. Mindig történik velünk valami. Főleg mikor a navigátorom nem tudja, hogy hol vagyunk. Bár ő is sokat fejlődött idén. Az utolsó futamom csak egyszer kellett neki segíteni.
A verseny előtti este kiadós zápor áztatta a pályát. Mennyire nehezítette meg a dolgotok a néhol saras- vizes burkolat?
Sikerült jól felírni a pályát, így ezeket a helyeket is. Szerencsére mire elrajtoltunk a pálya állapota sokat javult, sok helyet ki is húztunk az itinerből, mert felszáradt a nap folyamán. A mini sprint 2. gyorsaságin a víztér utáni balos volt kicsit necces, de sikerült megfogni.
Sok szurkoló volt kint szerencsére a pálya szélén. Mennyit jelent számodra a bíztatásuk?
Végig nyomtuk a dudát nekik. Nézők nélkül semmit nem ér ez az egész. Ezt év elején sajnos tapasztaltuk. Öröm volt látni, hogy ennyi ember van kint és nekünk is szurkolnak, csápolnak. Remélem tetszett nekik, amit a pályán nyújtottunk. Bár van még hova fejlődni.
A versenyautóról mit lehet elárulni olvasóinknak?
2017 júliusában került hozzám a Trabant, előtte roncsderbiztek vele. 2017 novemberében szedtem darabokra és kezdtem el rendbe hozni. Drótkorongozás, festés, kábelköteg, futómű, elöl tárcsafék, hidrós kézi mindent gatyába ráztam rajta. 2018 decemberben úgy tűnt, hogy kész. Nagyot tévedtem. 2019-ben Devecser szlalom mentem vele először. Majd sorra jöttetek a technikai hibák. 2019-ben az utolsó Rábaringi teszten eldurrant a bennelévő versenyen motor. Idén tavasszal kapott egy gyári motort (24 lóerő elvileg) és egy rövid váltó. Valamit egész évben javítottuk a fel merülő hibákat. Úgy tűnik év végére jó lesz.
Idén még tervezed valahol a rajthoz állást?
Bakonyszentlászló szlalom volt tervben október 24-én a Trabanttal, de mivel a nyírádi 24 órás versenyt is sikerült arra az időpontra tenni, így ott indulok a Böllér Teames Audival. 1 éve ezt a versenyt várjuk. A Trabanttal a Rábaringi tesztre készülünk, ami november14-én lesz és valószínűleg az évet is ezzel zárjuk.
Végül, de nem utolsó sorban kik segítik, támogatják a versenyzésed?
Első sorban a család és a barátok. Unokaöcsém, aki beült navigálni. A Böllér Team, a Koppány Gumiszervíz valamit a Szimicsek Kft. Számomra hatalmas segítség egy jó ötlet vagy egy tipp is, amiből ki lehet indulni. Nem szeretnék senkit kihagyni, így nem sorolom. Szóval mindenki, aki valamilyen formában hozzájárul ehhez az egészhez.
Köszönjük a válaszokat, élményben gazdag kilométereket a továbbiakban is.
|