Visszapillantó- Rallye2 2019
Bandee 2020.02.18. 19:16
A tavalyi év történéseinek rövid felelevenítésében most a Rallye2 eseményei kerülnek terítékre
Rallye2, avagy a hazai rallyesport második vonala, de ez nem jelenti azt, hogy az itt szereplő párosok tehetsége is másodrangú lenne. Az elmúlt években sok, a sorozatban részt vevő tehetséges sofőr csillogtatta meg ügyességét és gyorsaságát, sok nagy küzdelmet vívtak egymással és a másodpercekkel szemben, így nem bánta meg senki, aki megvárta a Rallye2-es mezőnyt is a pálya szélén. A tavalyi évben sem volt ez másképp, hisz sokan szerették volna megszerezni a hőn áhított bajnoki címet a 2019-es évad végén.
A bajnoki év küzdelmei a szokásokhoz híven Egerben kezdődtek meg, ahol tempós aszfaltos gyorsaságik vártak a szép számú mezőnyre. A futamon az adok-kapokban egészen az utolsó szakaszig a Ladával versenyző közönségkedvenc Papp Arnie állt győzelemre, azonban egy eltört kormányösszekötő következtében egy nem várt erdei túrára kényszerültek, ami a versenyük végét eredményezte. A végső sikernek így a nagy tempót diktáló Opel Adam R2-vel versenyző Tim Gábor- Tímár Tamás duó örülhetett, megelőzve a Hondával induló Neukirchner- Párdi és a C2R2 fedélzetén célba érő Lendvai- Madár párosokat. A második menetre Miskolc városa és a legendás borsodi szakaszok várták a párosokat. Bemelegítésnek a nézők körében közkedvelt salak show nyitotta az eseményt, ami Kolencsik Balázséknak szomorú apropóból marad emlékezetes, nagy esést produkáltak, amit versenyautójuk erősen megsínylett. Másnap reggel eső borzolta a kedélyeket, a nedves, saras, csúszós pályák sokakkal kibabráltak. A győzelemnek végül a korábban többszörös MARB bajnok ifj. Géringer Zoltán és navigátora, Andráska István örülhettek a vetélytársakhoz képest öregecske bordó Honda Civic volánja mögött. Másodikként fejezte be a borsodi száguldást a Fiesta R2 fedélzetén a Trencsényi Vince- Pannuska Dávid duó megelőzve a Citroenes Lendvai- Madár párost.
Ezt követően a szombathelyi közkedvelt murvás szakaszok vártak volna a mezőny tagjaira, azonban sokunk bánatára a szervezőcsapat visszamondta a versenyt, így a harmadik forduló aszfalton, Székesfehérvár központtal került megrendezésre. A Vértes hegység híres pályáin zajló küzdelem esélyese a hazai élmenő, Zagyva Lajos volt, azonban a pilóta emlékezetes akciót produkálva tetőre tette Citroen C2R2-esét. A királyok városában végül a Hondával versenyző Neukirchner András- Párdi Kata páros állhatott a dobogó tetejére. A második helyen ért célba a Skodával induló Zsebe Gábor- Zákányi János kettős, a bronzérmes pozícióban pedig Trencsényi Vincéék zárták az aszfaltos száguldást. A következő versenyre a Veszprém melletti lőtéri szakaszok vártak a mezőnyre. A királynék városában a kánikulában az embert és autót próbáló murvás szakaszok mindig tartogatnak izgalmakat, váratlan fordulatokat. Az ezévi verseny sajnos Neukirchnerék balesetéről marad emlékezetes. A Honda Civic TypeR-el induló páros az első, kislődi szakaszon egy fának ütköztek, autójuk kigyulladt. Pár önfeláldozó, bátor szurkolónak köszönhető, hogy nem történt tragédia. A szakasz törlése miatt csonka verseny győzelmének meggyőző, egy perces előnnyel a Trencsényi- Pannuska páros örülhetett. Második helyen fejezte be a murvás kalandot a Ladás páros, Baksai László és Erdei Zoltán megelőzve Lendvai Istvánék C2R2-esét.
Az ötödik megmérettetésre a Mitropa kupával egybekötött Baranya Kupa várt a mezőny tagjaira. A verseny a hagyományokhoz híven a Komló központjában megrendezett prológgal kezdődött, majd másnap tíz erdei, aszfaltos szakasz várt az 50 Rallye2-es egységre. A futamgyőzelemnek Veszprémhez hasonlóan Trencsényi Vincéék örülhettek a Tim - Tímár és ifj. Géringer- Andráskó kettősök előtt. A hatodik fordulóra a Salgó lankái vártak a párosokra. A futamnak extra tétje volt, hiszen az előző két futam győztese, a Trencsényi- Pannuska páros akár már most megszerezhette a bajnoki címet, míg a többiek igyekeztek életben tartani reményeiket. A legendás ceredi, kazári, és mátrakeresztesi pályákon végül a kék Fiesta R2 volt a leggyorsabb, így összejött a páros első bajnoki címe. Nagy csatában éppen csak lemaradva a Tim- Tímás páros ért célba másodikként, Géringer Zoliék pedig gondoskodtak róla, hogy megismétlődjék a komlói dobogós felállás. A szezon zárófutamára ismét a Mecsekbe látogatott a bajnokság. A Mecsek Rallyen a változékony időjárás, saras, kihordásos, csúszós burkolat és egy betontömb is megtizedelte a mezőnyt. A szezonzáró győzelmének a Hondával versenyző Várnai Dávid örülhetett Szabó Tamással az oldalán. Második helyen zárta a pécsi futamot a Zsebe- Zákányi- Skoda Felicia trió, a dobogó legalsó fokára pedig a korábbi közönségkedvenc Boroznaki Tibor- Kiss András páros állhatott fel. Reméljük az idei szezon is legalább ennyi izgalmat tartogat számunkra.
A bajnokság 2020-as versenynaptára a következő képpen alakul:
2020.03.27-29. Eger Rallye
2020.04.17-18. Miskolc Rallye
2020.05.22-24. Ózd-Salgó Rallye
2020.06.19-21. Mecsek Rallye
2020.07.11-12. Székesfehérvár-Veszprém Rallye
2020.08.07-09. Zalaegerszeg Rallye
2020.10.10-11. Vértes Rallye
A 2019. évi Rallye2 bajnokság végeredménye
1. Trencsényi Vince- Pannuska Dávid- Ford Fiesta R2 124 pont
2. Tim Gábor- Tímár Gábor- Opel Adam R2 86 pont
3. Lendvai István Rolf- Tibor- Citroen C2R2 69 pont
4. Várnai Dávid- Szabó Tamás- Honda Civic 61 pont
5. ifj. Géringer Zoltán- Andráskó István - Honda Civic 59 pont
|