Veszprém Rallye 2019- Interjú II.
Bandee 2019.07.16. 20:39
A közönségkedvenc előfutó Lada Niva navigátorát, Balázs Pétert kérdeztük a veszprémi élményekről
Milyen emlékeid voltak korábbról a veszprémi szakaszokról?
2011 óta van szerencsém minden évben indulni a Veszprém Rallye-kon Bayer Petivel! Nagyon szeretjük, jó versenyek szoktak lenni! A pályák autógyilkosok, még a Niva hasa is leér a második körben olyan bakhátas lesz meg sziklás! Egyébként tetszenek, mindegyiknek van jó része és van olyan, ami kevésbé szerethető de hát ez mindegyik szakaszról elmondható!
A következő kérdésem: A mostani futamra, hogy zajlott a felkészülés? Előfutóként volt valamiféle célkitűzésetek?
Ahogy a többi versenyre is, hónapokkal előtte elkezdjük a felkészülést, hogy jól bírjuk a fizikai-pszichikai megpróbáltatásokat! . A viccet félretéve, nincs semmi különleges, szállásfoglalás, itiner átvétel és pályabejárás! Szakszerűen felírjuk a pályákat,2-3-szor megyünk rajtuk! Első alkalommal felírom, utána visszamondom és pontosítunk! A Niva egyébként készen áll minden verseny előtt a szervízeseknek, Harth Máténak, Novák (Fonák) Tamásnak és Bajor Zoli bácsinak köszönhetően! Célunk pedig ahogy minden versenyen, hogy hiba nélkül végig menjünk, de ez sajnos a mostani versenyen nem sikerült! Egyébként nincs különösebb célkitűzés, csak egy jót kocsizni, persze az előfutói feladatok ellátása és a versenyigazgató utasításait szem előtt tartva!
A mostani pályák, hogy tetszettek? Volt esetleg különösen kedvenc szakaszotok?
A várpalotai gyorsasági kimondottan jó volt, sajnáljuk, hogy nem tudtunk a második körben menni rajta, mert Hajmáskérről úgy jöttünk ki, hogy 5.-ben maradt a váltó! Nekem még a Kislőtér tetszik, lehet rajta jót lobogni!
A Niva, hogy bírta a megpróbáltatásokat? Nektek mennyire volt nehezítő körülmény a hőség és a por?
Szegény most nem annyira! Volt szerelés bőven! Valószínűleg a kislőtéri gyorson az egyik ugratónál elhajlott a kormányösszekötő meg a váltóharang is elrepedt! Szerencsére most nem volt annyira meleg, mint szokott általában lenni Veszprémben, de így is nagyon megterhelő! Plusz még azért megy a fűtés is, mint minden jó Ladában! Inni csak forró vizet lehet, mert etapon felforr! Nagyon nagy por volt bent a kocsiban is, meg Kislődön az erdőben is megállt!
A szurkolók mennyire motiválnak titeket egy-egy szép fordulás tekintetében?
Nagyon! De biztos tetszik nekik, mert integetnek, dudálnak, pedig csak így adta ki! :D
Az autón belül milyen a hangulat egy-egy verseny során?
Kimondottan jó!!! Nagyon élvezzük a közös kilométereket!
A versenyparipáról mit lehet elárulni olvasóink számára?
Űrtechnika!!! Bajor Zoli bácsi készítette a motort, ami most kb. 190 lóerős és 200 Nm szekvenciális váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja.
Az idei évben még milyen eseményeken tervezitek a rajthoz állást?
Tervben van Baranya kupa, de lehet nem lesz kész addigra a váltó, ezen kívül Mecsek Rallye és az elmaradhatatlan Mikulás rally!
Végül, de nem utolsó sorban kik segítik/ támogatják a versenyeken való indulásotok?
Teljes mértékben önerőből indulunk, de természetesen a család támogatására mindig számíthatunk!
Köszönjük a válaszokat! Jóízű versenyzést az év további részére is!
|