Metabond RS 2019/2. - Fenesi kupa- Beszámoló és Eredmények
Bandee 2019.05.17. 21:49
A májusi Rábaring eseményei, ahogy mi láttuk. A kategóriák dobogósai most sem maradtak ki a felsorolásból.
Májusi eső aranyat ér- tartja a mondás, ezt azonban nem feltétlenül osztják az autósportok szerelmesei. Márpedig az égi áldásból kijutott mostanában bőven mindenkinek. A Metabond bajnoki sorozat második futamára, a Fenesi kupára is hasonló időt jósoltak a meteorológusok, mely nagy kihívásokat jelentett a nevezők számára. Május 12-én folytatódott a Máté&Böri csapat bajnoksága a Rábaringen, ahol nagy csaták voltak kilátásba.
Az idei évad második futamán ismét népes mezőny tette tiszteletét az écsi versenykatlanban, mind a sprint, mind a mini sprint mezőnyében sok ügyeskezű pilóta mérettette meg tudását a stopperórával szemben. A pilótáknak 3 mért körben kellett megmérkőzniük a serlegekért és pontokért a szervezők által kijelölt izgalmakkal bővelkedő nyomvonalon, melyben szerepeltek murvás kaprató, technikás kanyargós rész, lobogós szakaszok, dobálós dobbantók, szűk visszafordítók egyaránt.
Honlapunk csapatából Vicuval ketten fényképezőt ragadtunk, hogy megörökítsük a verseny izgalmait, Róka és Dió pedig igyekezett kamerával rögzíteni az eseményeket, melyből nem volt hiány. A napot szokásunkhoz híven egy jó hangulatú szervízlátogatással kezdtük, majd egy életet mentő kávé után célbavettük a pályát. Szerencsére a beígért ítéletidőt megúsztuk, legalább is csapadék terén. A március elejét idéző hőmérséklet és a szél mellé szerencsére csak pár futózápor társult. Látványos mozzanatokban is volt részünk bőven, sok szép keresztbe autózást sikerült megörökítenünk, már ameddig az aksik bírták. Átfagyva bár, de sok szép emlékkel gazdagodva hagytuk magunk mögött az écsi versenypályát, melynek képes bizonyítékait >>ITT<< láthatjátok, és a videók is készülnek gőzerővel. Köszönjük a rendezők kiváló munkáját! A következő Máté&Böri eseményre június 15-én kerül sor, mi ott leszünk, és Ti?
Most pedig szokásunkhoz híven böngésszük végig a kategóriák dobogósainak listáját:
A Rallysprint mezőnyében az abszolút első helynek a VW Golf ügyeskezű pilótája, Biránti Dániel és navigátora, Borbács Imre örülhettek. Második helyen ért célba a fehér Civic fedélzetén Leitner Tamás és Osváth Zsófia. A harmadik pozícióban zárta a száguldást Radics Gábor és Radics Evelin, szintén egy Golffal teljesítve a távot.
Az RS1 kategóriában ezúttal egy Trabi teljesítette a távot Stummer Dezsővel és Szautner Endrével a fedélzeten.
Az RS2 mezőnyében ezúttal is a Suzuki Swiftek töltötték meg a dobogót. A végső sikernek Kocsis Imre örülhetett, aki Henszelmann Zsolt navigálása mellett érte el a legjobb időt. Második helyen ért célba Tóth Márk és Deák Norbert megelőzve az Orbán Róbert- Kóródi Gábor duót.
Az RS3 kategóriában a Leitner- Osváth páros zsebelte be a győztesnek járó serleget. A második helyen fejezte be a száguldást Kállai Tamás és Puskás Loretta kettőse a megújult dekorációjú 2107-essel. Harmadik pozícióban szintén egy Ladás egység, Békési Lajos és Horváth András várhatták a díjátadót.
Az RS4 kategóriát az abszolút győztes Biránti- Borbács páros zárta az élen. Második helyen ért célba Jantó Attila lányával, Dorinával a fekete Punto anyósülésében, a harmadik helyen pedig a Peugeot-val versenyző Bakó Frici- Bakó Simi kettős fejezte be a versenyt.
Az RS5 mezőnyét Serdült József nyerte bájos navigátorával a fehér BMW volánjánál. Második helyezett lett az Audival versenyző Hock András- Hock Pál kettős, míg a pódium legalsó fokára a jó bajorral induló Englert Roland és mitfahrer-je Leitner Szabina állhattak fel a díjátadón.
Az RS6 mezőnyében ezúttal Radics Gábor és Radics Evelin voltak a leggyorsabbak Volkswagenjükkel. Az ezüstérmes helyet a Peugeot-val induló Hajdina Martin- Hajdina László páros zsebelték be, a bronzérmes helyen pedig Hadlacki János és Hadlacki Erik fejezték be a csapatást Audijukkal.
A juniorok mezőnyében, az ifjú titánok között Hajdina Martin volt a leggyorsabb Hock András és Hadlacki Erik előtt.
A Minisprintben Takács Péter alias Köpci nyerte az abszolút küzdelmeket Suzukijával megelőzve Leitner Tamást és Tehel Károlyt.
A széria kategóriában nagy csata közepedte Szakonyi Gábor nyerte az utcai Suzuki Swiftek háziversenyét. Második helyen fejezte be a futamot Molnár Attila, a harmadik pedig Németh Imre lett a nap végén.
Az MS1 kategóriában a Trabantok mezőnyében Nagy György volt a leggyorsabb 1,1 másodperccel megelőzve Szautner Endrét. A harmadik helyen Stummer Dezső zárta az écsi futamot.
Az MS2 kategóriában „Köpci” és a „Büszke Sas” voltak a leggyorsabbak megelőzve Tehel Károlyt. A színtiszta Swiftes dobogóról pedig Király Gergő gondoskodott.
Az MS3 mezőnyében Leitner Tamás sikerével zárult a nap. A Hondás pilótát a Ladával versenyző Czang Balázs és Czang György követték a kategória 2. és 3. helyén.
Az MS4 kategóriában az Opel Astra pilótája, Kozár Péter zárta a száguldást a BMW-s Juhász Balázs előtt.
Az MS5 kategóriában a diesel Golfok vitték a prímet. A győzelemnek Radics Gábor örülhetett Dombi Péter és Bődör Krisztián előtt.
A szervezők ezúttal egy közönségszavazás alapján a közönségkedvenc pilótákat is díjazták. Itt a narancs színű Lada kormányvirtuóza, Paár Zoltán „Pidár” nyert, megelőzve Klér Andrást és a Lada Samara pilótáját Szantbauer Miklóst.
A kupák végeredményét és a teljes eredménylistát >>ITT<< találjátok.
|