II. Metabond Szezonkezdő Rallye Tesztedzés és Gymkhana verseny- Interjú
Bandee 2019.03.22. 19:54
A kereklámpás Lada ügyeskezű pilótáját, Fenyvesi Pétert kérdeztem a tesztnap élményeiről
Hogy zajlott a 2018-as versenyévetek, mennyire vagy elégedett vele?
Egerben kezdtünk, navigáltam Trescsik Ákosnak, ott minden rendben volt, nagyon jól éreztük magunkat, a Dobó téri rajtdobogó hatalmas élmény, mindig is szerettem volna versenyzőként is ott lenni. Aztán elkészült az én autóm, amivel Székesfehérváron indultunk Rally2 előfutóként, viszont itt már Ákos fogta az itinert, én meg a kormányt. Sajnos a 3., oroszlányi gyorson egy teherautó gumit megcsíptem belső íven, ami után bemutattuk, hogyan lehet alaposan körbe törni egy versenyautót... A sors fintora, hogy pont az abszolút hazainak számító gyorson ért utol a baj Ezzel itt vége is lett a 2018-as szezonnak, mivel a Barum rally-t több okból is kénytelenek voltunk kihagyni.
Hogy zajlott az autó felkészítése télen? Történt valami fejlesztés?
A fehérvári perec után teljesen újjá lett építve az autó, a motorháztető és a csomagtér fedélen kívül minden elem cserélve lett rajta, majd telibe lett fújva kívül-belül. Elhangzott már pár ember szájából, hogy jót tett a kocsinak ez a bukfenc, mert most szép lett... Pár apróságot szeretnék még fejleszteni, tettem bele hidrokézit, polikarbonát ablakokat, most még felkerülnek a dupla karbik és a szervó, egyelőre ennyi van tervben.
Milyen célt tűztetek ki az écsi Tesztedzésen való részvétellel? Milyen emlékeid vannak a Rábaringről korábbról?
Szerettem volna menni a kocsival amennyit csak lehet, mert sofőrként az a 2.5 gyorsasági van bennem, amit mentünk Fehérváron, szükség van a kilóméterekre, meg kell tanulni még Ladázni, hogy ki tudjuk majd szolgálni a nézőket maximálisan Rábaringen voltam nagyon régen a tesztversenyeken, csorgattam a nyálamat ott többek között Benik Balázs Focus WRC-jére, navigátorként is részt vettem már ott versenyen. Sofőrként kifejezetten tetszett ilyen csúszós körülmények között is, csak a gumit ne szeretné annyira...
A kijelölt nyomvonal hogy tetszett? Volt esetleg kedvenc részed a pályán?
Tetszett a pálya, jó volt, hogy a hátsó részen lehetett gyakorolni kicsit a lassítókat és a féktávokat, utána pedig lehetett csapatni sok helyen. A pálya utolsó harmada tetszett a legjobban, ott aztán mindenhol lehetett lógatni kicsit a hátulját
A szervezők munkájával mennyire voltál megelégedve?
Első bálozóként szerintem patent kis rendezvény volt, külön köszönet azért a rendezőknek, hogy ha lerobbantunk bent a pályán, rögtön jöttek és lehúztak a szervízbe, nem kellett órákig várni, hogy nekiállhassunk megcsinálni a kocsit.
Az esős időjárás mennyire nehezítette meg a dolgod a volán mögött?
Szerintem csak megkönnyítette, mivel az autó nem egy lóerő gyár, így sokkal könnyebb volt keresztbe menni, mint szárazon.
Szép számú közönség látogatott ki a ramaty idő ellenére a pályára. Mennyire motivál a látványos közlekedésben a csápoló rajongók látványa?
Huuuu nagyon, annyira nehéz volt megállni, hogy ne szálljon el az agyam, amikor ugráltak az emberek a pálya szélén! Volt a fenti csiki-csuki részen egy nagy lepedő, amire verseny közbe rá se mertem nézni, pedig a srácok lobogtatták minden körben A fényképeken láttam csak, hogy mi volt ráírva, próbáltam szót fogadni nekik!
A versenyparipa mennyire bírta a megpróbáltatást? Volt esetleg valamilyen emlékezetes pillanat a tesztnap során?
Rögtön az első gyorson szétesett a kuplung, nem is tudtam lejönni, a rescue húzott vissza a szervizbe. Ákos megcsinálta a kuplungot, amit itt is köszönök neki még egyszer, ami utána már tökéletesen működött, majd volt még egy kis gyújtás hibánk, amit sikerült gyorsan megoldani, utána már csak menni kellett az autóval. Az egész nap nagyon emlékezetes marad számunkra, mert az eső miatt el sem akartunk menni, de nagyon jól döntöttünk, hogy mégis elindultunk, egy élményekkel teli napot töltöttünk el a barátokkal, bandáztunk, autóztunk egy jót, ezért érdemes ezt csinálni
Az idei évad során még milyen eseményeken tervezed a részvételt?
Ebben a pillanatban mondott áment a navigátor jelöltem, hogy mehetünk, így szeretnénk ott lenni Lábatlanon és Oroszlányban, reméljük lesz Rally3-as indulási lehetőség a Székesfehérvár Rallyn is és ha addigra elkészülök a kocsival, akkor elmegyünk kipróbálni április 7-én a Rábaringre megint
Végül, de nem utolsó sorban kik támogatják, segítik a versenyeken való részvételed?
A családnak tartozok köszönettel, hogy elviselnek, amikor a verseny miatt elviselhetetlen vagyok Rácz Gabinak és Trescsik Ákosnak is szeretném megköszönni a segítséget, hogy mindig rongálhatom őket a kérdéseimmel! A versenyekre nem kísér el ugyan, de szintén sokat segít nekem az autó felkészítésében Deli Norbi és Ligeti “Villany” Béla!
Köszönöm a válaszokat! Élvezetes és balesetmentes kilométereket az idei szezonra!
|