22. Taxi4 Mikulás Rallye- Beszámoló és Eredmények
Bandee 2018.12.14. 21:55
Az idei Mikulás Rally élménybeszámolója, benne a dobogósok névsorával
Decemberben az idei esztendőben is benépesült a Veszprém melletti lőtér. A királynék városa melletti pusztaság embert próbáló murvás útjai immáron 22. alkalommal várták a hazai rallysport kedvelőit egy év végi jóízű csapatásra, mely nem más, mint a Mikulás Rally. A patinás év végi jamboree-n most is nagy érdeklődés mutatkozott mind versenyzői, mind szurkolói részről.
2018-ban az elmúlt évekkel ellentétben a 3 helyett csak két szakasz várt a résztvevőkre, viszont ezeken 3-3 alkalommal láthattuk (volna) a mezőnyt. Az egyik gyorsasági a hírhedt kislőtéri szakasz volt Jutas és Márkó között, mely nem véletlenül sokak kedvence. A másik pálya a tradicionális körgyors volt, a nyomvonalon kisebb változtatásokkal.
A murvás kihívásra több, mint 100 résztvevő adta le nevezését. Láthattunk 18 R5-ös autót, közte Herczig Norbertet a vadiúj Volkswagen Polo-ja, Klausz Kristófot pedig először láthattuk ebben a kategóriában versenyezni. A mezőny népes Mitsubishi, Lada és Suzuki kategóriái mellett két vérbeli versenykamiont is megcsodálhattunk testközelből.
A futamra ezúttal Vicu, Kriszti és Ermex társaságában vágtunk neki, a körgyorsot célba véve. A reggeli zimankós- borús időt szerencsére a déli óráktól napsütés, és az évszakhoz képest kellemes hőmérséklet váltotta fel. Sajnos ilyen-olyan okokból csak két éles kört láthattunk a pályán, azonban látványos manőverekben így sem szenvedhettünk hiányt, pláne, hogy egy körön belül háromszor haladt el előttünk a mezőny.
Jó volt összefutni pár régi ismerőssel, Andrási Laci barátommal, aki a kamerát ezúttal otthon hagyta, valamint Lelkes Istiékkel. A nap végén Vicu még szemezgetett az ajándékbolt kínálatából, és magunk mögött hagytuk a veszprémi murvát jópár látványos képkockával memóriakártyánkon. A futamon készült képeinket >>ITT<< találjátok.
Most pedig szokásunkhoz híven nézzük át a kategóriák dobogósait.
Az abszolút értékelést és egyben az L11 kategóriát Ollé Sasa és navigátora, Czakó Janek nyerték. Másodikként fejezte be a száguldást Balogh János és Holczer Dániel, a színtiszta Skoda R5-ös dobogóról pedig a Bútor Róbert- Tagai Róbert páros gondoskodott. Szeretnénk kiemelni Klausz Kristóf és Csányi Botond eredményét, akik első alkalommal ültek meg egy R5-ös autót, és a 4. helyen fejezték be a versenyt!
Az L10 kategóriában Juhász Csaba és Juhász István vihették haza a győztesnek járó serlegeket. A Renault Clio legénysége mögött a hazai pályákon versenyző Páhi Csaba- Rezgő Erik duó hozta célba látványos autózással a Toyota Corollát. A harmadikként pedig az osztrák Karl Rumpler- Oliver Rumpler hozták be a jó öreg Volvo 740-est.
Az L9-es mezőnyben Márta János, alias Jana, a Ladás közönségkedvenc ezúttal egy Peugeot 208 R2-essel mutatta meg, hogy tud komoly tempóban közlekedni Hényel Ágoston itiner diktálása mellett. A kategória ezüstérmes pozíciójában Hangodi Bendegúz és Kulcsár Dániel értek célba az Opel Adam R2 fedélzetén. Harmadikként fejezte be a Mikulás Rallyt a Tim Gábor- Tímár Tamás páros, szintén az oroszlános francia márka képviseletében.
Az L8-asoknál Szőnyi Péter és Schmidt Ádám örülhettek a legjobban a díjkiosztón. A Suzukival versenyző kettős mögött márkatársuk, Belső Lajos és Belső Kristóf állhattak fel a dobogó második fokára. A harmadik helynek a verseny üde színfolt, a kék Trabival induló Serényi András- Serényiné Szlatnik Bernadett páros örülhetett.
A tereprallysoknál a román pilóta, Costel Casuneanu volt a leggyorsabb, Farnadi Ágnes navigálása mellett. A Mitsubishi-s páros mögött az ifj. Fekete László- Fekete László duó hozta célba a Korda Racing-es Nissan-t. A harmadik helynek a Fazekas Károly- Horn Albert páros örülhetett a Scania fedélzetén teljesítve a távot.
A H8 mezőnyében Krupp Zoltán és Szabó Gergő örülhettek a kategória győzelemnek. A Mitsubishi Lancerrel versenyző kettőst márkatársuk, Vánsza Zsolt és Papp Andor követték az eredménylistán. A dobogó legalsó fokára a Skoda Fabia R5-el induló Szabó Imre- Mészáros Sándor duó állhatott fel a díjátadó ceremónián.
A H7 kategóriában a BMW-s páros, Simon Gábor- Szigetvári Csilla nyerték a murvás száguldást. A második helyezett lett szintén egy jó bajorral a Kecskés Roland- Soós István kettős. A harmadik helyen zárta a versenyt a Kókai Gábor- Kiss Imre Tibor duó a piros Lada VFTS-el.
A H6-os mezőnyben Sinka Béla és Somodi Attila voltak a leggyorsabbak a Citroen C2R2-vel. A második helyen fejezte be a murvás megmérettetést Cseke Péter és mitfahrer-je Csikós Borbála. A Lada VFTS-es kettős mögött a harmadik helyen zárta a napot Pék Gábor és Szabó Beu a piros 2107-es versenygéppel.
Az A5 kategóriában a Suzuki-s Kocsis Imre- Ender Norbert kettős vihette haza az első helyért járó kupát. Második pozícióban zárta a „Miku VB-t” a Mátyás Zsolt- Nagy Péter- Rizsrakéta trió. A harmadik helyen szintén egy Swift legénysége, Pintér Kristóf és Pflug Ákos zárta a száguldást.
Az N3 kategóriában Szegedi Ferenc és Szegedi Kristóf zsebelték be a végső sikert Suzuki Swiftjükkel. Második helyezett lett egy Ignis fedélzetén a Szkupi Gábor- Bossányi Richard duó, a harmadik helyen ért célba Ollé Rebeka és Ollé Tina.
Az N2 mezőnyében Németh Gergely és Kuti Péter nyerték a viadal Suzuki Swiftjükkel megelőzve márkatársukat, a Nagy Ferenc- Szöllősi Csaba kettőst.
|