Bakonyszentlászló Szlalom Kupa 2018/4.- Interjú
Bandee 2018.10.30. 21:32
A BMW-vel versenyző pilótát, Juhász Balázst kérdeztem a bakonyszentlászlói zárófutamról
Hogy zajlott az autó felkészítése az idei utolsó szentlászlói futamra? Volt valamilyen célkitűzésed a versenyre?
Nem fordítottunk rá különösebb figyelmet, szinte ahogy a kisbéri futam után letettük úgy vettük elő. Természetesen átnéztük, egy kipufogó rezonátorcsövet kellett cserélni és kész is voltunk, szokásos lemosás és egy kis takarítás a beltérben, amit a párom Szandi csinált ismét. Csak annyi volt a célkitűzés, hogy egy jó ízűt autózzunk, így utoljára is, amit sikerült is teljesíteni, reméljük hogy nem csak mi éreztük jól magunkat az autóban.
A kijelölt nyomvonal mennyire nyerte el a tetszésed? Volt esetleg olyan pályarész, ami kifejezetten tetszett?
Nagyon tetszett, ismét volt benne változatosság, a szervezők ismét bebizonyították, hogy nem tudnak csalódást okozni. Kedvenc részt nem tudnék kiemelni, minden méterét élvezem a pályának. De ha még is kellene akkor a pálya utolsó része a hordós forgóval, ahol rengeteg néző volt ismét és próbáltunk látványosak lenni, reméljük a rájuk kiszórt homok miatt nem haragszanak 😊
A rendezők munkájával mennyire voltál megelégedve?
Nem véletlen utazunk közel 140km-t rendezvényeikre. Egyetlen panaszom lehet rájuk, hogy többször szeretnék egy évben náluk versenyezni. Nagyon szeretjük a családias légkört, a változatos pályákat, a pörgős lebonyolítást, a sok versenyzőtársat és a rengeteg nézőt, akit megtudnak mozgatni... Itt kapunk valamit, amit máshol nem. Mondhatom mindenki nevében, aki velünk utazik a rendezvényre hogy teljesen mértékben elégedettek vagyunk, több ilyenre lenne szükség.
Az időeredményeket és a kategóriában lévő helyezést mennyire figyelted?
Miért, volt időmérés? 😊Viccet félre téve egyáltalán nem, máig nem tudom egyetlen időmet se a hétvégéről és ez így van jól. Nem azért megyünk, ha nézném a lényeget ölném meg vele részemről. Szerintem csak így lehet felszabadultan, tényleg csak örömből és örömszerzésre autózni. A kategória egyik legkisebb autójával megyünk, nagyon görcsösen rá kellene feszülni, hogy ha oda szeretnénk a legnépesebb kategória elejébe érni, arról nem beszélve, hogy nagyon ügyes, jó kezű pilóták vannak ott. Így inkább élvezkedünk.
Ült valaki a jobb1-ben a futamon? Ha igen, mennyire élvezte a száguldást?
Persze, sosem megyek egyedül, az valahogy olyan semmilyen nekem, nem pályaversenyzők vagyunk. 😊Nálunk a szokás az, hogy az első körbe édesapám ül be. Ő legalább tudja a pályát, így megerősít és a többi körbe már végig találok magamtól. Minden versenyre elkisér, sokat segít, nagyon hálás vagyok neki ezért. A nap végén, az utolsó "agyeldobós" körbe mindig a párom, Szandi ül mellettem, ez is már egy szokás nálunk. A többi körbe pedig a jobb1 folyamatosan cserélődik azok között akik velünk jönnek, ha van lehetőség rá akkor szívesen beültetünk mást is ha érez rá affinitást.
A rengeteg szurkoló mennyire motivált a keresztben történő közlekedést illetően?
Maximálisan, végül is miattuk megyünk így. Nagyon jó látni napközbe hogy a pálya különböző részein integetnek, bíztatnak akár a nézők akár a médiások és talán várnak is minket, legalább is bízunk benne. Szórakozni jönnek ki ők is, valahol mi vagyunk a meghívó fél... Úgy érzem kötelességünk cserébe adni valamit, remélem sikerül is. Jó érzés utána a szervizparkba látni, hogy megnézik az autót vagy a tömegbe elvegyülve hallani, hogy beszélnek rólunk. 😊
Az idei bakonyszentlászlói szezonnal mennyire voltál megelégedve? Melyik verseny tetszett a legjobban a sorozatban?
Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy számomra ez a bajnokság az, amiért érdemes hajnalban kelni és későn feküdni, szívesen mennénk többet. Teljes mértékben elégedett vagyok az egész évvel, sok új ismerősünk lett, itt barátságok szövődnek, hülyülünk, röhögünk jól érezzük magunkat és ez a lényeg. Talán az utolsó forduló tetszett a legjobban, mert ott mindenkin azt a felszabadultságot és örömöt láttam ami megkoronázta ezt az évet és az összes forduló közül ez volt az egyetlen ahol nem esett egy csepp eső se. 😊
A versenyautódról mit lehet elárulni olvasóink számára?
Mindent, nincs titok. 😊Egy kis BMW E36 Compact, egy 4hengeres 1.9-es 18is motorral, amiben semmi okosítás nincs jelenleg, maradt a gyári "4leömlőcske" meg egy 60as saját építésű rendszer. Leszámítva az állítható magasságú lengéscsillapítókat a futómű is gyári, belülről a felesleges dolgok kikerültek és az alapok benne vannak (két kagyló, 6pontos övek), a biztonségunk fontos. A gyári kettőstömegű lendkereket kiváltottuk, amihez egy Stefan Zorst racing által készített erősített kevlár kuplung szett lett házasítva. Idén kapott egy rövidebb, 4,1-es áttételű hegesztett difit és egy short shiftert.
Az idei évben még tervezed valahol a rajthoz állást?
Sajnos már nem, az idei szezon számunkra véget ért. Nyáron összeszedtem egy elég komoly betegséget, amire az egész nyarunk ráment, Szeretném ezt bepótolni most, csak a családdal és magammal foglalkozni. Mivel az autóban még bukócső nincs, így nagyon lehetőségünk se lenne már hol menni.
Végül, de nem utolsó sorban kik segítik, támogatják a versenyzésed?
Nálunk ez az egész egy családi fertőzés én itthon versenyezgetek vagy bohóckodom (kinek hogy tetszik) bátyám pedig egy gyári csapat szerelője a világbajnokságon. Így páromnak és a családomnak köszönhetem a legtöbbet, mindenbe támogatnak, terheket vesznek le a vállamról, hisznek bennem és titkon remélem büszkék is rám. Zsozsonak köszönhetek még, többek közt az idei difinket. Év elején voltak még páran akik jártak velünk, de idővel ők elkoptak... Szponzorunk nincs, saját zsebből oldunk meg mindent magunknak.
Köszönjük a válaszokat!
|