25. Veszprém Rallye- Beszámoló és eredmények
Bandee 2018.07.11. 22:40
Veszprémi élménybeszámolónk a kategóriák dobogósaival
Immáron huszonötödik alkalommal tapadt minden rally szerető tekintet július elején a királynék városára. A Veszprém Rallye-k sora egy szép jubilleumhoz, a negyed évszázados korhoz érkezett, ami idő alatt sok emlékezetes pillanatot szereztek nekünk a hazai bajnokság talán leg embert próbálóbb, autógyilkos szakaszai, melyek az általában nagy júliusi hőséggel kombinálva nem véletlenül eredményezték a „magyar Acropolis- Rallye” becenevet eme rendezvénynek.
Az idei viadal régi ismerős pályákat tartogatott a résztvevőknek. Első nap az elsőosztály mezőnye teljesítette két alkalommal a Márkó- Jutaspuszta gyorsaságit, majd másnap a másodosztállyal kiegészülve Kislőd-Szentgál, Hegyesd-Sáska és Hajmáskér-Öskü volt az útvonal, melyen ugyancsak két-két alkalommal kellett végig száguldani. A két mezőnyben összesen mintegy 90 páros várta a küzdelmeket.
Az első nap során sajnos a verseny egyik nagy esélyese, az ifj. Vincze- Farnadi páros nagyot bukott a Skoda Fabia R5-el, az anyagi kár jelentős. Innen is jobbulást kívánunk a párosnak. Róka már az első nap is rögzítette az eseményeket Jutason, Vicu és Én pedig csak vasárnap látogattunk ki a kislődi pálya végére. A nap egy szomorú eseménnyel kezdődött, Vicu fényképezője bemondta az unalmast, így egyedül fotóztam ezúttal, Róka pedig kamerán rögzítette az eseményeket.
A verseny izgalmasan zajlott, a híres bozót melletti derékszöget szépen abszolválta a mezőny nagy része, Kurtos Robiék pedig közeli kapcsolatba kerültek a bokrokkal, de a Mitsubishi segítség nélkül ki is jött, némi időveszteség után folytathatta útját. Második körben a cél előtti kanyarhoz sétáltunk el, ahol a mély nyomvályú ellenére sok szép fordulást láthattunk. Külön öröm, hogy összefuthattam pár ismerőssel, Papeszék családjával és Szautner Endre barátomékkal.
A nap végén sok jó fotóval és szép emlékekkel magunk mögött hagytuk el a Veszprém melletti pályákat, jövőre ismét visszatérünk! Köszönjük a szervezők munkáját. A képes galériám >>ITT<< megtekinthető.
Most pedig tekintsük át a kategóriák dobogósait
Az ORB mezőnyében az idei évben ERC sorozatban vitézkedő bajnoki címvédő Herczig Norbert- Ferencz Ramón páros volt a leggyorsabb, azonban egy rendkívül sportszerű gesztusként a menetlevelüket a cél előtt leadták. Innen is gratulálunk a fair play szellemében tanusított magatartáshoz!
Az abszolút győzelemért járó serleg és pontok így a Kazár Miklós- Tóth Zsolt pároshoz kerültek. A Skoda Fabiaval versenyző korábbi bajnok a Turán Frigyes- Bagaméri László Fordos, valamint a Balogh János- Szőke Tamás Skodás kettősöket utasította maga mögé.
A 3. kategóriában a Mitsubishik között Nagy Mátyás és mitfahrerje, Nagy Tamás voltak a leggyorsabbak a murvás szakaszokon. Második helyezett lett a Tábori Ákos- Nagy Attila duó. A dobogó alsó fokára pedig Perge György és Kirnbauer Ernő értek oda.
A 6. kategóriában a Peugeot 208 R2-vel versenyző páros, Lantos Zsolt és Toloczkó Péter örülhettek a végső sikernek. Második helyen zárták a porolós futamot a hazai pályákon versenyző ifj. Fekete László- Fekete László duó a Citroen C2R2 fedélzetén. A harmadik helyezett pedig a Suzuki Swiftet terelgető Bereczki – Bencsik páros lett.
A 14. kategória mezőnyét is a Mitsubishik uralták. A győzelmet a Gyarmati Ariel- Kocsis György kettős jegyezhette két márkatársa, a Rongits Attila- Hannus László, illetve a Matics Mihály- Németh Gergely párosok előtt.
A 12. kategóriában a Lada 2105-el induló Bodogán Ferenc- Molnár Tamás páros állhattak fel a dobogó legfelső fokára. A második helyen zárta a versenyt a VFTS-el versenyző ifj.Kerék György- Bata Zsolt duó. Harmadikként pedig a Belső Lajos- Belső Kristóf Suzukis kettős értek be a célba.
A 20. kategóriában egyetlen célba érő páros az osztrák Oliver Rumpler- Karl Rumpler kettős volt.
A Rallye2 mezőny 13. kategóriáját az abszolút győztes Ráti Gergely- Borók István Ford Escort MK2-vel versenyző kettős zsebelte be megelőzve a Krehlik Nándor- Madarász Szabolcs- Lada VFTS triót.
A 12. kategóriában Pethő István és Holecz László örülhettek legjobban a verseny végén. A Ladás párost a VFTS-el versenyző Godó Tamás- Bagela Tamás kettős követte az értékelésben. Harmadik helyen fejezte be a murvás száguldást Vass Károly és Szabó Lajos a narancs kereklámpással.
A 6. kategóriában a kék Fiesta R2-vel Trencsényi Vince és navigátora, Pannuska Dávid vihették haza a győztesnek járó serleget. Második helyen fejezte be a veszprémi viadalt a Citroen C2R2 kormányánál Dudás Gergő és navigátora, Molnár Zsolt. A harmadik helyen a Ladát erre a futamra Citroenre cserélő Papp Arnold- Aczél András kettős zárta a viadalt.
Az 5. kategória egyetlen célba érő párosa a Nyilas Péter- Friedrich László kettős lett a kék Honda Civiccel.
|