Székesfehérvár Rallye 2018- Interjú
Bandee 2018.06.23. 21:23
Doleschall István volt a riportalanyom a székesfehérvári futam kapcsán. Következzenek a sárga Peugeot-val versenyző Hámori Balázs navigátorának válaszai.
Hogy zajlott a felkészülés a Székesfehérvár Rallyra? Előzetesen volt valamiféle célkitűzésetek az eredményeket illetően?
A mi felkészülésünk Balázzsal hála az égnek zökkenőmentes volt a technikánk 18 éve működik és üzemel folyamatosan. Állóképességünk javítására még egy kis hangsúlyt fektethetnénk. Kellemesen fárasztó volt a hétvége, örülünk annak, hogy a Rally2-es középmezőnynek megfelelő időket tudtunk autózni. A célkitűzésünk a hétvégére annyi volt, hogy balesetmentesen célba érjünk. Ezt megkoronázta az az eredmény, ami ránk várt a céldobogón. Ugyan nagyon sajnáljuk, hogy az utolsó gyorsasági szakaszt nem tudtuk teljesíteni egy sajnálatos baleset miatt.
A három pálya nyomvonala mennyire tetszett? Volt esetleg kedvenc szakaszotok a versenynapon?
Mi már évek óta megyünk ezeken a pályákon, mindhárom nagyon tetszik, ugyan az Oroszlányi hosszú gyors támaszt igazi kihívásokat egy versenyző elé, mondhatom azt is, hogy talán a háromból ez tetszett a legjobban a hosszúsága miatt.
Az elért időeredményekkel és a helyezésetekkel mennyire voltatok elégedettek?
Az időeredményeinken még szerettünk volna változtatni, maximálisan biztonságit autóztunk ugye a cél az volt, hogy hiba nélkül teljesítsük mind a hat szakaszt. Ám amikor láttuk a versenytársaink és kategóriánk időeredményeit akkor maximálisan elégedettek voltunk azzal, amit teljesítünk egy ilyen megbízható és öreg technikával. Az elért helyezés csak hab volt a tortára!
A szervezők munkájával mennyire voltatok elégedettek?
😊 Szerinted? Reményeim szerint kivétel nélkül mind jóbarátomnak nevezhetem őket, autóban ülve zökkenőmentesen zajlott a hétvége. Maximálisan megdolgoztak azért, hogy ez a rendezvény sikeres legyen.
Az autón belül milyen volt a hangulat? Volt esetleg valamilyen különösen emlékezetes esemény a verseny során?
A bezárt ajtók mögött nálunk mindig hibátlan jó a hangulat. Nagyon sokat dolgozunk és nevetünk, feszegetjük egymás határait. Ez olykor-olykor vicces helyzeteket idéz elő. Az elmúlt 20 év összeszokott bizalmát élvezzük a Balázzsal. Mutogatva is tudjuk mit kell csinálnia a másiknak.
Korábban MARB futamokon láthattunk titeket. Mennyivel nagyobb kihívás egy Rallye2 versenyt teljesíteni, mint egy sprintet?
Legelőször RTE rendezvényeken indultunk együtt, ami kísértetiesen hasonlított a mostani Rally 2-es versenyekhez. De Balázs egyéb elfoglaltságai miatt az elmúlt években csak MARB rendezvényekre jut időnk, hogy egy jót autózzunk. Szerencsére minden régióban és a legtöbb versenyen rajthoz tudunk állni. Csak anyagilag nagyobb kihívás!
A versenygépről mit lehet elárulni olvasóink számára?
Ez egy 18 éve épült eredeti Peugeot 205 1.9 Rallye, azóta sérülésmentes és eredeti állapotában rója a kilómétereket. Már az építés folyamán egy MI 16-os motorral indult és egy Peugeot sportos váltó van alatta. Most már ez az autó nem csak az életünk részévé, hanem családtaggá is vált. Így hárman vagyunk egy csapat!
Az idei szezonban még hol tervezitek a rajthoz állást?
Kizárólag aszfaltos futamokon, a jelenlegi kettő régió MARB-os rendezvényin kivétel nélkül szeretnénk rajthoz állni ezen felül nem titkon reménykedünk esetleg egy-két Rally 2-es futamban is. Ám ehhez némi támogatói segítség szükséges lenne. Ami jelen pillanatban elég szűkös.
Végül, de nem utolsó sorban kik segítik, támogatják a versenyzésetek?
Első sorban és nagybetűkkel írnám, hogy a családjaink (Zsuzsa, Emese, Titi és Mimi) támogatnak és nélkülöznek azért, hogy mi ezt a sportot űzhessük. Őket követik az általam létrehozott FullAutó SE csapattagjai, akik időt és energiát nem sajnálva segítik, hogy ezen rendezvényeken jól szerepelhessünk. Sokszor az egyesület több tagja és autója részt vesz ugyanazon rendezvényen és ilyenkor válnak pilótákból, navigátorokból tökéletes szervizesek és csapatvezetők. És fordítva ugyanez igaz. Az autóinkon fellelhető támogatói listák kivétel nélkül a csapatunk tagjai. Sajnos külső anyagi forrásunk jelenleg nincs.
Köszönöm a válaszokat!
|