Bakonyszentlászló Szlalom Kupa 2018/2.- Beszámoló és eredmények
Bandee 2018.05.27. 12:54
A második bakonyszentlászlói futam élménybeszámolója Bandee tollából. A dobogósokról most sem feledkeztünk meg.
Május 20-án ismét felbőgtek a motorok a bakonyszentlászló-i bányaúton. A helyi versenysorozat idei kiírásának a második felvonására került sor Pünkösd vasárnapján, mely ezúttal is a DSZK pontvadászatának is részét képezte. Nyitott kérdés volt, hogy az eső által megnehezített első verseny után hogyan folytatódik a csata az egyes kategóriákban.
Az érdeklődésre most sem lehetett panasz, hisz az elmúlt évek tapasztalataihoz hasonlóan mind a 150 hely villám gyorsasággal gazdára talált a nevezők listáján. A népes BMW, Lada és Suzuki mezőny mellett a kilátogatók találkozhattak a nézők Opelekkel, Fiatokkal, vadul füstülő és villámgyors VW Golf TDI-kel, és sok más típussal. Igazi ritkaságként ismét Szentlászlón tette tiszteletét Nagy István és az Opel Senator is, valamint Gyöngyösi Zoltán barátom több év után ismét felvette a sisakot és harcba hozta a Fiat Uno-t.
A szervezőbrigád ismét igyekezett újdonságokat becsempészni a teljesítendő nyomvonalba. A nézők kedvenc pontjai, a parkoló és a porta természetesen most sem okoztak csalódást, de izgalmasnak ígérkezett a kémény környéke, és a rajt utáni visszafordító is.
A futamra ezúttal Mosonmagyaróvárról indultunk Vicuval, de Róka és Dió is tiszteletét tette az eseményen honlapunk csapatából. A szervízparki nézelődést követően elsőként a parkoló átellenes csücskeit vettük célba lencséinkkel. Sikerült összefutni Andrási Laci barátunkkal is. Több látványos fordulást, megforgást és egy Senatoros kicsúszást tartogatott eme helyszín. A második körre a rajt utáni visszafordítóba sétáltunk el, látványos fordulásból szerencsére itt sem volt hiány, páran a bodzabokrot súrolva abszolválták a kanyart. Az ebédszünetet követően a porta felé vettük az irányt, ezen a szakaszon sem panaszkodhattunk látvány tekintetében, hisz sok szép keresztbe autózás mellett a hátul kaparósok pilótái gumifüsttel jutalmazták a kitartó szurkolást!
Sajnos 1-1 pilótának nem adta ki, hiszen Belsőék Suzukija, Kiss Bálint és Bittmann Ákos bömöse megsínlette a napot, de személyi sérülés nem történt, minden más meg pótolható. A nap végeztével jó emlékekkel,és látványos fotókkal hagytuk magunk mögött a Bakony szívében megbúvó községet. A bajnokság szeptemberben Kisbéren folytatódik, a DSZK pedig Pécsre látogat majd. Köszönjük a rendezők munkáját, a résztvevőknek pedig az élménydús közlekedést. A versenyről készült majd 2 ezer képüket >>ITT<< tudjátok meglesni.
Most pedig tekintsük át a dobogós eredményeket:
Az abszolút eredményekért bár külön nem osztanak serleget Bakonyszentlászlón, de megemlítendő, hogy a leggyorsabb Kloó László volt a Formula autóval megelőzve Takács Péter és Balogh Tihamér Suzukiját.
Az S1 kategóriában ezúttal is a Suzuki Swift-s pilóták bérelték ki a pódiumot. A győzelemnek az első fordulóhoz hasonlóan, Szakonyi Gábor örülhetett a nap végén. Másodikként Ihász-Kovács Tamás ért célba a versenyen, a harmadik pozícióban pedig, Mulicz László zárta a napot.
Az S2 kategóriában Kobán Richard és a Ford teljesítették leggyorsabban a versenytávot. Második helyen fejezte be a versenyt Dombi Péter és a VW Golf TDI, a dobogó alsó fokára pedig, Schwéger Norbert állhatott fel, szintén egy Golf volánjánál.
A T1 nevű Trabantos kategóriában a hazai szlalomversenyek legendás versenyzője, Pathy László vihette haza a győzelemért járó serleget. Az ezüstérmes helyen Ürmös Tamás zárta a második futamot, a dobogó legalsó fokára pedig Nagy György állhatott fel a díjátadón.
A T2 kategóriában az épített Suzuki Swiftek töltötték fel a dobogót. Takács Péter alias Köpci és a Büszke Sas voltak a leggyorsabbak a pünkösdi viadalon. Veingartner Szabolcs a második helyre hozta be a hófehér Swiftet, Szollár Norbert pedig a harmadik helyen ért célba.
A T3 kategóriában Meszes András a Toyota Starlet pilótája állhatott a nap végén a pódium tetejére. Másodikként ért célba Vaczula Péter Suzuki Swiftjével. Harmadik helyen zárta a második bakonyi derbyt Oláh Milán, az ezüst Citroen Saxoval.
A T4 mezőnyében Jantó Attila és a fekete Fiat Punto teljesítették leggyorsabban a versenytávot. Második helyen fejezte be a megmérettetést Papp Krisztián a fekete Ford Focus volánjánál. A harmadik helyen ifj. Kloó László és Audi-a értek célba.
A H1 kategóriában ezúttal is a Ladáké volt a főszerep. A győztesnek járó serleg Osváth Balázs vitrinjébe került, a második és harmadik helyen Bóka Dávid és Bóka Norbert zárták a második szentlászló-i versenyt.
A H2 kategóriában Nagy Richard és a fekete E30-as BMW értek célba első helyen. A fiatal veszprémi versenyzőt Ungvári Péter követte, mindössze 6 tized másodpercnyi hátrányban. A színtiszta „bajor” dobogóról Lovász Róbert gondoskodott.
A Proto kategóriában az abszolút győztes Kloó László örülhetett a legjobban a nap végén. Másodikként a Suzuki Ninja pilótája, Balogh Tihamér állhatott fel a dobogóra a díjkiosztón. A harmadikként pedig a Skoda Buggy pilótája, Ginovszky Lajos fejezte be a versenyt.
A Női kategóriában a Toyota Starlettel induló Gazdag Judit nyerte a futamot. Második helyezett lett a fekete Punto pilótája, Jantó Dorina. A harmadik helyen zárta a száguldást Osváth Zsófia egy BMW-vel.
A verseny eredményei részletesen megtekinthetőek >>ITT<<.
A pontverseny állása a második futam után >>ITT<< található.
|