TMC Rallysport- Takács Olivér 2017-es éve és idei tervei
Bandee 2018.03.16. 20:23
A TMC Rallysport tehetséges pilótája mesélt az elmúlt esztendőről és az idei terveiről
A tavalyi évünk elég változatosra sikerült. Nagy várakozással és célokkal indultunk neki az idénynek Kulcsár Dani barátommal, és a csapattal. Első osztályban indultunk, ahol két napos versenyek, hosszabb szakaszok és erősebb ellenfelek vártak ránk. Nem volt számunkra ismeretlen a versenyautónk, hiszen a 2016-os szezonban is egy Citroen C2R2-vel indultunk, majd a 2017-es idényre megkaptuk csapatunktól, a TMC Rallysporttól a fejlettebb Citroen C2R2 MAX változatát. Erősebb motorral és jobb futóművel rendelkezik, sokkal gyorsabban és pontosabban lehet vele autózni. Célul a dobogós helyezést tűztük ki, de esélyesek voltunk a 6-os kategória megnyerésére is.
A Miskolc Rally-n rögtön az első gyorson defektet kaptunk, majd elektronikai problémáink voltak, így Szuperrallyzásra kényszerültünk. Így is megszereztük kategóriánk harmadik helyét. Mivel a szabályok szerint így, a nekünk járó pontoknak a felét kapjuk csak meg, már az első verseny után jelentős hátrányból indultunk. Tapasztaltuk az autót, tanultunk sokat és végül az eredmény sem lett rossz.
Az évadnyitót követte az Ózd-Salgó Rallye. A sátai pálya nekem az egyik nagy kedvencem, ahol az első gyorson kategória első időt autóztunk. A második gyorson nagy tempónál hibáztam és megforogtunk, így elég nagy hátrányt sikerült összeszednünk, amit egész verseny alatt dolgozhattunk le. Voltak további megforgások, és önindító hiba, ami miatt nem sikerült a tervünk, de így is a kategória második helyén zártuk a versenyt.
Következett az Iseum Rallye, ahol nagy küzdelmek között a kategória harmadik helyén csatáztunk. Az egyik gyorsasági végén fura hangot hallottunk Danival, majd észleltük, hogy elment a kuplung. A szervizig valahogy elmentünk, ahol kiderült, hogy eltört a kuplung tárcsánk, így ismét Szuperralyzásra kényszerültünk, végül így is a kategóriánk 4. helyén zártunk, de ismét csak a kapott pontok felét vihettük haza.
A Székesfehérvár Rallyra elszántan érkeztünk, mert ezek azok a gyorsasági szakaszok, amik mindkettőnknek a legnagyobb kedvencei. A 12 szakaszból 6-ot megnyertünk, sőt az egyik pályán 2WD rekordidőt jöttünk Danival. A C2R2 Max is hibátlan iramot ment. Élveztük a versenyzést, tökéletes volt az autó, nem voltunk görcsösek, még a Powerstage-et is megnyertük! Egy fránya defekt miatt sajnos nem sikerült a kategória győzelmünk még sem. Ez volt az idényünk legjobb versenye véleményem szerint, a szervizcsapatunk és a családom itt is fantasztikus hangulatot teremtett és tökéletes munkát végzett.
Végül következett a Veszprém Rallye. A murvás pályák nem a kedvenceim. Valamiért minden évben pórul járok rajtuk. Vagy elesünk, vagy technikai hibánk lesz. Ez egy átok vagy nem is tudom micsoda, de jó lenne, ha valami mágikus tündér megfosztana ettől a különleges képességemtől… Itt a kategória harmadik helyről sikerült leestünk az útszéli erdőbe. Összetörtük az autót, ami a végét is jelentette a futamnak, és sajnos az idényünknek is.
Szomorú voltam, mert összetettben a kategóriánk második helyén álltunk, és lő távon belül volt az év végi kategória győzelem, de sajnos ez elúszott. Nem vagyok elkeseredve, mert van helyem itt, amikor a csillagok jól álltak Magyarország egyik legjobb navigátorával az oldalamon mindig hoztuk az eredményeket. Minden percét élvezem annak, amit csinálok és életre szóló, megbízható barátot találtam Kucsár Daniban. Apa az egyik legjobb autóépítő szakember az országban, és olyan családom van, aki összetartó, 20 éve jelen van az autósportban, szeret engem, és mindenben támogat.
A 2017-es Országos Rallye Bajnokság 6. kategóriájának év végi értékelésben így is a harmadik helyet sikerült elcsípnünk. Picit csalódottak voltunk, mert Egerben nem tudtunk elrajtolni, és mindig ott van a „ha…”. De tudom, hogy a raliban nincs „ha…”
Az évad végén, a szülinapomra kaptam egy ”beszállókártyát” Pallag- Bozsák Csabi felajánlásával. Elindulhattam az évadzáró Rallycross futamon a SLOVAKIARING-en. Egy Opel Astrába ülhettem be úgy, hogy fogalmam sem volt pontosan mit kell csinálni. Beestünk a 2. szabadedzésre és nyomtam neki. 15-en indultunk az OPEL ASTRA kupában, ebből 6-an jutottak be a végső csatába több elődöntő után. Nekem sikerült! A döntőbe jutottam! Sajnos a végére a pálya használhatatlan lett az eső mennyisége miatt, így az időjárási viszonyok következtében eltörölték a döntőt. Ilyenkor az a szabály, hogy a középdöntőben elért helyezésem marad a végső eredmény. Nagyon jól éreztük magunkat és boldog voltam a 6. helyemmel. A légkör, a siker és más okok miatt, úgy döntöttünk, hogy az idei évben ebben a szakágban fogok indulni.
Most Apával építünk egy DS3 S1600-as versenyautót, amit nagy érdeklődés kísér. Nagy fába vágtuk ismét a fejszénket, de csak így érdemes szerintem.
A célunk, hogy beletanuljak a rallycrossba, és ha minden jól megy, elrobogjunk az STC -1600-as kategória győzelemig. Most végeztem az egyetemen vegyészként, orvos látogatóként elkezdem a nagybetűs életet, szóval rengeteg újdonság érkezett az életembe 2018-ra. Izgalmas évem lesz…
|