Szezon előtt mondták... 2018- 13. rész
Bandee 2018.03.05. 19:55
Nem állunk le a kérdésekkel, következzen egy újabb adagnyi riport a pilótákkal. Köszönjük a megtisztelő válaszokat!
Jámbor László- Lada VFTS
A tavalyi évünkkel teljesen elégedett vagyok. Két-két tököli edzésen, rábaringi edzésen és sprint futamon indultunk. Én elején az új szabályok szerint egyik autóm sem felelt meg a szabályoknak ezért azt terveztük, hogy edzegetünk és évközben kicseréljük a csövet a VFTS-ben. Az edzések mind jól sikerültek, rengeteget mentünk és az autók is jól bírták. Amikor év közben kitalálták a sprint kupát, ahova már a mi csövünk és elfogadott volt akkor elindultunk a 2 megrendezett futamon. Ezek a futamok nagyon jól sikerültek. Olcsó slickeink voltak csak idén, ráadásul a navigátorom is beugrós volt, Koszti Laci még ezelőtt nem navigált senkinek, így nem gondoltuk hogy az elejében leszünk. Oroszlányban mi voltunk a leggyorsabb sprintesek, sőt, az egész mezőnyt nézve mi voltunk a leggyorsabb 1600-os, és a leggyorsabb Ladás páros is. Lábatlanon nem működtek olyan jól a gumik, sokat csúszkáltunk, itt sprintben a második helyen végeztünk Buszosék mögött, de mutatja a sprint mezőny erejét, hogy a MARB mezőnyben is kategória másodikak lettünk volna. Az idei felkésztést még nem kezdtem el, mivel idén is kérdéses minden az amatőr versenyzés körül. Pár hete derült ki, hogy a mi régiónban idén nem lesznek futamok. Tavaly elkezdtem otthon garázst építeni, sajnos még nem fejeztük be eddig, így csak a szüleimnél lévő garázson osztozunk ketten az Öcsémmel, ahol jelenleg a neki készülő karosszéria áll, így majd csak akkor tudom elkezdeni az autóim felkészítését, ha azon végeztünk a lakatolással és ki tudjuk tolni a garázsból. Egyébként nincs sok munka egyiken sem ,csak alap dolgok és egy átellenőrzés. Nagy fejlesztéseket nem tervezünk, elsődleges cél inkább, hogy elkészüljön a garázs, és végre otthon tudjak szerelni után tervezem majd a csőcseréket az autókon. Addig barátaimnak segítek a versenyautóik építésében. Mivel ebben a régióban nem lesznek versenyek, és csak a Pécs környéki versenyeken fogadják el az autóinkat ezért oda tervezünk pár futamot, illetve a jól bevált rally edzések vannak tervben. Itt még jó a hangulat, és nem csak a pénzről szól minden. A jövő héten lesz az első teszt a Rábaringen, ahol én nem indulok de Koszti Laci barátom megy, így neki megyünk ki szerelni, és mondhatni ezzel nekivágunk az idei évnek. A Rábaringi Tesztedzések szervezői szeretnének idén egy sprintkupát is megrendezni, oda tervezünk még indulni, és reménykedünk benne, hogy ott visszatérhet a régi amatőr futamok hangulata, mert az mára nagyon kezd kihalni. Köszönöm az interjút, és szeretném itt is megköszönni a sok segítséget a Piszke Tyre Lábatlani gumiszervíznek, Édesapámnak, a Családomnak és Kosztolányi Lacikának, a profi szervízt Szakál Sanyinak és Szabó Boxi Gergőnek.
Mészáros Márk- BMW E36
Tavaly májusban voltam életem első versenyén Bakonyszentlászlón, szóval sok viszonyítási alapom nem nagyon volt, de személy szerint megvoltam elégedve a versenyek minőségével, amelyiken részt vettem. A tavalyi szezonba belecsöppentem ismeretlen autóval egy ismeretlen közegbe és még fogalmam sem volt a dolgokról, idén már kicsit több tapasztalattal vágunk neki a szezonnak, az autón inkább futóműre gyúrtunk, kapott egy Kuthi Laci féle első lengőkar szettet, állítható futóművet és egyéb apróságokat, illetve rendbe lettek rajta téve az általános dolgok, szerviz, karosszéria stb. A külsőre még sajnos sok idő nem jutott, és még a motor is maradt a 2.5 sor hat, megírva 4.45ös sper difivel, De ezek még menet közben változhatnak. 2018-ban probálok a lehető legtöbb versenyen, illetve edzésen részt venni, és tovább fejlődni 😊
Mulicz László- Suzuki Swift
Sziasztok! Először is Köszönöm a megkeresést! Igazából a tavalyi évvel maximálisan meg vagyok elégedve! Részt vettünk és mentünk néhány ORB rally versenyen sportbíróként, amik az autó alját megviselték de komoly anyagi kár nem keletkezett. A Szlalom versenyek nagyon jól alakultak, hiszen kitűnő versenyeken vehettünk részt, jó rendezésű és családias hangulatú vetélkedésekben lehetett részünk. Itt Köszönném meg a rendezőknek a kiváló munkájukat!Hatalmas csatákat vívtam kategória társammal, Molnár Attilával, aki mindig kihívások elé állít de, így jó versenyezni, ha van kivel. Az elmúlt évben a fő célom a Dunántúli Szlalom Kupa kategória elsőségének megszerzése volt, ami 2016-ban az utolsó verseny utolsó futamában úszott el. MOST SIKERÜLT! Azonban nemcsak a DSZK volt számomra sikeres, hiszen a Bakonyi bajnokságban is sikerült dobogón végeznem egy sokkal erősebb kategóriában, ahol holtversenyben azonos pontszámmal, Németh Imivel állhattunk fel Szakonyi Gábor mellé a dobogóra. Felkészülés? Az autó továbbra is gyári ezres marad, ahogy eddig is volt. Márciusban elviszem műszakvizsgára a Suzukit, kap egy olajcserét és új fékbetétet és odaállunk a Bakony szlalom rajtjához. 2018-as tervek? Hát a naptárban még vannak hiányzó versenyek, de alakul. A DSZK bajnokságot mindenképp megcélozzuk, hiszen a bajnoki címet meg kell védeni, hiszen Molnár Ati barátom már kihívott a visszavágóra. Jó lenne, ha minél többen csatlakoznának a bajnoksághoz, hiszen egy nagyon jó érzés versenyezni a pontokért. Ahol biztos ott szeretnék lenni az a Bakonyi, Devecseri, Pécsi, és Ácsi szlalom versenyek. Biztos megjelenünk majd rally illetve, rallycross versenyeken is az egyesületünkkel. Még egyszer Köszönöm a megkeresést, jó felkészülést és élvezetes versenyévadot kívánok mindenkinek, valamint KÖSZÖNÖM mindazoknak, akik kiállnak mellettem, és segítenek, támogatnak a versenyzésben és a szervezésben is! KÖSZÖNÖM SZÉPEN!
Rónay László- Alfa Romeo GTV
A tavalyi évben összesen 4 versenyen álltunk rajthoz, amiből 2 MARB futam volt, 2 pedig az Országos Historic bajnokság része. Az év első felében nem tudtunk indulni sehol, mert a váltómat nem sikerült csak év közepére összerakni.(homológ szinkronos, nem Zsiguli hogy leakasztjuk bármelyik polcról ) Domaházán kezdtünk, ahol jól éreztük magunkat tét nélkül a licenszesek között. Baranya kupán egy összeszerelési malőr miatt a 4.gyorson szétrobbant a kuplungház. Lábatlan-Bajnán jól mentünk szintén tét nélkül, a Mecsek Rally-n a másodikok lettünk a kategóriánkban, a verseny jó volt, de az autónk megsínylette. A felkészülés abból állt, hogy kijavítottuk az alkatrészeket, amik megsemmisültek a Mecsek rally következtében. Kapott egy új kipufogórendszert és 4 új lengéscsillapítót az autó. A gépkönyvezésen túl vagyunk… kb. ennyi, amit felkészülésre tudunk szánni. Idén szintén csak pár versenyen tudunk rajthoz állni, munkahelyi és egyéb elfoglaltságok miatt. Mivel támogatónk nincs, ezért a kisebb futamok jöhetnek számításba, amik anyagilag kevésbé megterhelőek. Erősen gondolkodunk kategóriaváltáson is...
Téringer Alex- Lada 2101
Nekem 2017 közepén készült el az autóm. Rátaláltam a Máté&Böri Team által rendezett rally edzésre. Nagyon megtetszett és neveztem is a 2017.augusztus 19.én tartott rally edzésre. Nehezen indult mert már a pálya bejáráson eltört a váltó kulisszánk . Ezen az edzésen 4 kört tudtunk menni. Nagyon tetszett. Ezután jött a 2.jótékonysági élményautózás. Erre is neveztünk, nem hagyhattuk ki 😊. Az autó nagyon jól bírta 11 kört sikerült teljesítenünk . Az idei szezonon ott szeretnénk lenni az összes M&B Team által rendezett Rally edzéseken, és rally sprinten szeretnénk indulni. Rejtett vágyam a Mikulás rally remélem sikerült ott is indulnunk előfutóként. Az autón van pár tervezett újítás de ez egyenlőre titok marad. A dizájn nem változik marad a "ZEBRA" minta .
|