Szilveszter Rallye 2017- Beszámoló és eredmények+ Képek
Bandee 2018.01.03. 21:13
Szilveszteri hangulatjelentés a dobogósok eredményeivel megspékelve, benne a képgalériámmal
Idén is a Hungaroring mellett zárult a hazai rally-s évad. A 19. alkalommal megrendezett Szilveszter Rally nem csak hazánkban, hanem a közép-európai régióban is nagy népszerűségre tett szert az elmúlt évek során. Bár a 2016-os „újítások” finoman szólva nem arattak osztatlan sikert a látogatók körében, idén is nagy várakozás előzte meg a mogyoródi évadzárót.
Nos, a létszámra idén sem lehetett panasz, hisz több, mint 220 páros várta a rajtot. A mezőnyben megtalálható volt az OB futamok mezőnyének nagy része, sok R5-ös versenygép, szép számú bajor és orosz hátsókerekes élményosztó verda, Csík Zoliék révén egy Subaru WRC és sok külföldi páros. A résztvevőkre két nap alatt 6 gyorsasági várt.
A futamra Vicuval indultunk neki Mosonmagyaróvárról. Az utat a nem épp barátságos időjárás nehezítette meg, de végül idejében, a rajt kezdete előtt másfél órával megérkeztünk a helyszínre. Ekkor jött a döbbenet: pár képben lévő szekus nem épp kultúrált módon közölte velünk, hogy senki sem mehet semerre gyalog, mert pályazár van (??? 😊 ), és csak a MOL kút látogatható. Nyomdafestéket nem tűrő, sértegető módon, a hozzáértés teljes hiányával osztották az észt a kilátogató tömegnek. Úgy gondolom 2500 Ft-os belépő mellé azért nem ezt érdemelné, aki erre a „bulifutamra” időt és pénzt áldoz…
Az erdőnek átvágva, nem kis kerülővel azért sikerült megközelíteni a helyszín, amit kinéztünk magunknak: a külső pálya új részét, a Ring belső területéről történő derékszögű kifordulást és az ezt követő emelkedőn található kanyart. A helyszínen találkoztunk a bakonyi betyárokkal és Dióékkal, akik gondoskodtak a jó hangulatról.
A látvány szerencsére feledtette velünk a reggeli incidenst, hisz a népes mezőny nagy része szépen abszolválta a fent említett két kanyart. Sok szép keresztbemenés mellett láthattunk egy BMW-s kordonbontást, több kicsúszást, pár megforgást. Végül sok szép fotóval és látványos felvétellel térhettünk haza a Hungaroringről. Köszönjük a látványt a pilótáknak!
A futamon készített képeimet>>IDE<< kattintva nézhetitek meg, míg Vicu videója alább leshető meg:
Most pedig szokásunkhoz híven tekintsük át a kategóriák dobogósait:
A H9 kategóriában és az abszolút értékelésben a Skoda Fabia R5-el induló Vincze Ferencnek sikerült megvédenie a 2016-os elsőségét. A változás csupán annyi, hogy Kuti Péter helyett ezúttal Bazsó Attila diktálta az itinert a J1-ben. Második helyen fejezte be az évvégi száguldást a Ford Fiestával versenyző ifj. Kiss László- Kissné Varga Zsuzsanna duó, míg harmadik pozícióban zárta a futamot a szlovák Majercak-Kusnier duó, szintén egy Fiesta R5 fedélzetén.
A H8 mezőnyében az ERC-menő ukrán páros, Yurij Protasov- Pavlo Cherepin vitték győzelemre a Citroen DS3-t. A második helyen fejezte be a Szilveszter Rallye-t a BMW E30-al induló Szekeres Péter- Szekeres Ferenc kettős, míg harmadikként ért célba a Honda Ciciv TypeR fedélzetén induló Kondella Péter- Kondella-Fülep Edina páros.
A H7 kategóriában az Opel Adam R2-t terelgető Berényi László és navigátora, Pap Tamás vihették haza a győztesnek járó serleget. Másodikként ért célba a Lada 2101-el versenyző Fenyvesi Gábor- Vass László páros. A dobogó legalsó fokára pedig a Hoffer Zsolt- dr. Kőrös Zsolt Gábor kettős állhatott fel, szintén egy Opel Adammal teljesítve a távot.
A H6 kategóriában a Mitsubishik vitték a prímet. A győzelemnek a cseh Jíri Pánek- Pavel Hybner páros örülhetett egy EVO IX-el versenyezve. Mindössze 6 mp-nyi lemaradással a WRC replikát hajtó Lukács Zoltán- Pataki László duó ért célba a második, és fél percnyi hátránnyal a Kozma Péter- Kern Rajmund duó a bronzérmes helyen.
A H5 kategóriában igazi nemzetközi dobogó jött létre a díjkiosztón. A legfelső fokra a BMW-s páros, Mácsai Martin és Söregi Attila állhatta fel. Második helyen ért célba Renault Cliojával az osztrák Schander-Cerny duó. A harmadik helyen pedig az M3-as bajor versenygéppel induló szlovák Pastyrcak-Baran páros fejezte be a futamot.
A H4 mezőnyében a Nissan Sunnyval induló Tim Gábor- Tímár Tamás páros hódította el a győzelemért járó serleget. A dobogó középső fokára a piros VFTS legénysége: Kókai Gábor és Kiss Imre Tibor állhattak fel. A harmadik pozíciónak pedig a Wágner Csaba-Takács Zoltán Lada 2107-el induló duó örülhetett.
A H3 kategóriát az osztrák Citroen C2R2-vel induló páros: Florian Liendl-Evelin Gausner nyerték. Második helyen fejezte be az év végi jamboree-t a Szabó Árpád- Begela Tamás duó, szintén egy C2R2-vel. A harmadik helyen ért célba az Opel Corsa fedélzetén a Geng Bence- Geng Ferenc kettős.
A H2 kategóriában a Skoda Favorittal induló Alföldi Róbert- Török Ádám páros örülhetett a végső sikernek. A második helyen fejezte be a viadalt a Honda Civic fedélzetén a lengyel Puzon-Przyblek duó. A harmadik helyen fejezte be az évvégi futamot Suzuki Swifttel induló Sipos István-Gyenge Szandra kettős.
A H11 mezőnyében Béres József és Vojtech Bacinsky páros volt a leggyorsabb a Mazda 323-al. Második helyezett lett az osztrák Ford Sierra-s páros Alfons Nothdurfter és navigátora, Walter Schuen. A harmadik helyért járó serleget pedig az Audi Quattroval versenyző lengyel Olchawski-Lisicki páros vehette haza.
A H10-ben az Opel Kadettel induló Tresó Ádám- Bóér Máté kettős nyerte a küzdelmeket. Második helyen zárta a versenyt a Lada VFTS pilótája, Tóth Ottó Erdélyi László navigálása mellett. A harmadik helyen végzett a futamon Lévai Ferenc és mitfahrerje, Schweighardt Gábor szintén egy Opel Kadettet kormányozva.