MARB Penta Rally a Hertz kupáért- Bajna 2017- Interjú
Bandee 2017.10.12. 22:32
Oberling Krisztián navigátorát, Mitnyik Jánost kérdeztem bajnai élményeiről
Hogy zajlott a felkészülés a bajnai futamra? Előzetesen volt valami célkitűzésetek eredmények tekintetében?
Sziasztok, Izgalommal teltek az előkészületek ugyanis pár nappal a verseny előtt vette észre Krisztián, hogy a bal első gátló ereszti az olajat, így gyorsan kiszedte mind a négyet és felvitte Kárászyhoz, hogy az összes rendben legyen. Pénteken lett kész és estére állt össze az autó. Sajnos viszonylag messze vagyunk egymástól, így az autó érdemi felkészítésében nem tudtam segédkezni. Jól sikerült az oroszlányi versenyünk, így Lábatlanon is nyerni szerettünk volna amit persze egyikünk sem mondott ki hiszen az ördög sosem alszik .
Maga a pálya mennyire tartozik a kedvenceid közé? Van esetleg olyan része, ami különösen közel áll a szívedhez?
Kedvelem ezt a szakaszt mivel ez nekem hazai pályának számít. Technikás és tempós részekkel tarkított. Egyik kedvenc részem amikor a lábatlani irányból jövünk lefelé a csibegyár felé. Szinte padlón jössz le a sima bal-sima jobb-sima bal kombinációban, közben dobál össze-vissza. Próbálod a versenyautót az úton tartani, de közben már az ideális féktávot keresed a lassítóhoz A másik kedvencem pedig a gázátemelős rész .
Az elért időeredményekkel és a végső helyezéssel mennyire voltatok megelégedve a nap végén?
Maximálisan elégedettek vagyunk. Már az első gyorson 20 mp-es előnyre tettünk szert, majd a többi gyorson tovább tudtuk növelni. Végig a kategória első helyen álltunk és abszolútban is az előkelő 4. helyet foglaltuk el. Az utolsó gyorsot teljesítettük, bementünk a szervizbe és ott tudtuk meg, hogy az addig abszolút 3. helyen álló Janovich Rolandéknak technikai problémájuk adódott, így ölünkbe hullott az abszolút 3. hely.
A szervezők munkájával mennyire voltatok megelégedve?
Hát a pályabejáráson értek meglepetések, de a verseny rendben lezajlott, így összességében oké volt minden.
Az időjárás az előrejelzésekkel ellentétben nem volt túl barátságos. Ez mennyire nehezítette meg a dolgotokat?
A shakedown-on még olyannyira hideg volt, hogy a gumi egyszerűen nem melegedett úgy ahogy kellett volna. Az első gyorstól aztán működésre tudtuk bírni őket Azt a minimális esőt szerencsére nem a pályán éltük meg, így lényegében száraz körülmények között versenyeztünk.
Az autón belül milyen volt az összhang a verseny során?
Úgy érzem rendben volt minden, Krisztián pedig nem panaszkodott .
Az elmúlt években versenyzőként is részt vettél az ezen a szakaszon rendezett futamokon. Mennyire más élmény átélni a másik ülésből a pálya nyújtotta élvezeteket?
Mindkét oldalon ülve szuper érzés, de nyilván van különbség. Míg vezetőként te kezeled az autót, navigátorként jól időzítve kell mondanod, hogy mi következik és a pályának csak a töredékét látod. Többen kérdezték, hogy nem rossz a J1-ben? Őszintén mondom, hogy nem sőt, nagyon jó érzés. Nyugodtan mondhatom, hogy Krisztián profi a rally világában és maximálisan megbízom a tudásában.
Az idei évben még tervezitek valamerre a rajthoz állást?
A novemberi nyugati régiós versenyen szeretnénk rajthoz állni valamint tervben van a Szilveszter rally, de szóba került a Mikulás rally is, így a december még képlékeny, de reméljük, hogy valamelyik összejön.
Végül, de nem utolsó sorban kik segítik, támogatják a versenyzésetek?
Szeretnénk köszönetet mondani támogatóinknak: Hámori Autósboltok, ACSI Logisztika Zrt., Starfolia Autó-és Épületüveg Fóliázás
Valamint köszönjük családunknak, hogy elviselik a hobbinkat
Köszönjük a válaszokat!
|