A hosszabb kihagyás után folytatódik portré sorozatunk- ezúttal a dunántúli szlalomversenyek egyik közönségkedvence, Bakonyi Dániel válaszolt kérdéseinkre
Hogy fertőződtél meg az autósport szeretetével? Milyen autósportos emlékeid vannak a versenyzés előtti időkből?
Legeslegelőször édes apám révén kapott be az agyam a Benzingőztől. Motor, teherautó, rakodógép... és minden más volt a környezetemben, amitől beindulhat egy fiú. Talán a legelső egy kis elektromos autó volt, amit kipróbálhattam és magaménak tudhattam. Majd ahogy nőttem fel navigátor szerepben voltam Off road versenyeken, amiből többet sikerült is nagy sikerrel zárni. Majd jött az amatőr rally és későbbiekben már jogosítvánnyal rendelkezve elmentünk az első szlalom versenyt megnézni Szentkirályszabadjára. Akkor nagyon csalogató, minimális összegű nevezés és egyszerű autókkal rendelkező mezőnybe még könnyű volt bejutni. Ott kezdődött minden.
Hogyan kezdted meg annak a célnak a megvalósítását, hogy te is a kormány mögül vehess részt egy autó versenyen?
Édesapámtól kaptam az első versenyautómat, ami egy 90 LE-s 1.8 benzines kettes golf volt. Az első versenyekre még ő vitt el és sokat segített az autó építésében. De az ünnepekre nem volt kérdés hogy mit kérek ajándékba. Mindig volt valami, ami kellett az autóhoz. Későbbiekben pedig kereső ember lévén kisebb szponzori segítséggel folytattam tovább. Természetesen a barátok és a segítők az elejétől fogva a mai napig ott állnak mellettem bármire szükségem van.
Melyik volt az első futam, ahol pilótaként álltál rajthoz? Milyen emlékeid vannak eme eseményről?
Annak idején még 2009 vagy 2010ben volt az első verseny ahol elindultam. Szentkirályszabadján az extrém kupán. Akkor még nagyon tempós, sokszor dual pályás versenyek voltak. Fantasztikus volt!
Az évek során több versenysorozaton és pályán indultál. Van kedvenced ezek közül?
Nincsen úgy igazán kedvenc verseny sorozatom. Minden sorozatból vannak olyan a pályák, amik tetszenek és vannak amik annyira nem. Azt szeretem egy versenyen, hogyha én tudom eldönteni, hogy az adott bóját hogyan és milyen ívről kezdem meg, és hogyan fejezzem be. Szerintem fontos hogy egy pályának jó ritmusa legyen. Szeretem, ha egy versenyen kicsit extrémebb helyzetek vannak és új feladatok.
Mint említetted egy Golffal kezdtél versenyezni. Milyen emlékeid vannak erről az autóról?
Hibátlan volt. A mostani mezőnyben is SZERINTEM megállná a helyét, ha a mostani eszemmel építenem meg. Súly lóerő arányban nagyon jó kocsi volt. És persze az első versenyautóm. Nagyon kedves marad mindig a szívemnek.
Honnan jött az elhatározás a típusváltásra? Miért pont az Audira esett a választás?
Mindenképpen valami benzinest és hátsó- vagy összkerekest szerettem volna. Először gondolkoztam turbós BMW-n Audi motorral... aztán jött az ötlet hogy akkor már legyen Audi ha már a motor is az. És végül valószínűleg valami át mulatott éjszaka után pattant ki az ötlet hogy legyen hátsókerék és V8. De szerintem jó választás lett, mert nagyon élvezem vele a csapatást.
Melyik a fontosabb számodra egy futamon? Az időeredmény vagy a közönség kiszolgálása?
Mindig mind a 2 fontos volt, de egyre jobban húz a szívem a közönség autózás fele. Nagy anyagi léptékekben kéne már fejleszteni az autót, hogy a mezőnyben ott tudjak lenni az előkelő helyek valamelyikén. De már sokszor az elismerő szavak és a mosolygó fejek többet érnek egy kupánál. És persze ott nem lehet hibázni akkorát, hogy az embernek hazafelé lógjon az orra egy defekt, egy törött féltengely, egy új rajtoltatás, vagy egy elrontott bója irány miatt kiesve.
Van olyan futam eddigi pályafutásod alatt ami különösen emlékezetes számodra valamiért?
Az első Kisbér nagyon jó volt. Szinte az összes extrém kupa a régebbi időkből, és tököli és kiskunlacházi edzések is. De hangulatban es show-ban az első pécsi szlalom és auto-motor show is nagyon adta. De ehhez mindig kellett a működőképes technika és a jó időjárás és a problémamentes szervezés és verseny lebonyolítás is. De még kiemelném az Esztergomi jótékonysági napot is Csepy Zoli szervezésében, hiszen jól felrakott pálya, remél szervezés, és pörgős rendezvény volt. Saját zsebét nem nézve több mint 1 millió forintot gyűjtött össze az esztergomi gyermek kórháznak. És ezek a számok mellett még mindenki mosolyogva és jólesően fáradtan ment haza... MINDENKI!!!!
Van olyan pilóta, akire példaképként tekintesz?
Példaképem nincs. De van sok olyan ember akire felnézek. Kitartásuk, tudásuk, és segítő készségük miatt. De ők inkább ott vannak velem egy helyen, egy versenyen egy faluban és egy társaságban. És nem a YouTube-on a jól beállított videók között.
Van olyan versenyautó, amit szívesen kipróbálnál éles körülmények között?
Hát persze A Rallycross mezőny első 5 supercars autóját. Nagyon sok drift autót, és most készülőben levő Fiat X1/9 est ami Vujovich Gyuri bácsi tulajdonát és rengeteg munkájának gyümölcsét képezi. De erre már kaptam egy ígéretet is De igazából ha lehetne minden autós sportág élmezőnyében levő kocsiját kipróbálnám. De hát ez csak álom marad. De hátha... .
Mennyivel másabb feeling a hátulkaparós Audit vezetni, mint az elsőkerekes Golfot?
Teljesen más. Hatalmas feeling. Egy első kerekes dízel 710 kg s autót nem lehet összehasonlítani egy 1140kgos hátsó kerekes benzin V8al. Lehetetlen. De ebbe jobban érzem magam
Gondolkodtál azon, hogy a szlalomon kívül más autós szakágban is kipróbáld magad? Várható ez a közeljövőben?
Gondolkoztam drift-en és gondolkoztam amatőr Rally-n is. De sajnos az más költségvetés. Szerintem 2-3-szor többe kerülne, mint a szlalomozás. Még egyelőre jól érzem itt magamat. Majd remélem lesz lehetőségem máshol is kipróbálni magam, de ezt majd a jövő hozza csak
A jelenlegi versenyautódról mit lehet elárulni olvasóink számára?
4200 ccm-es V8as alumínium A8 motor hajtja az A4 es hajtásláncot. A kasztni a lehetőségekhez mérten ki van könnyítve. Durván az eredeti állapothoz képest 350-400 kg-ot sikerült könnyíteni rajta. Így lett 1140kg az autó üres tankkal. Kb 320 LE (de hát ez sose biztos) Átalakított könnyített futómű, hidros kézifék és társai. Rengeteg munka van az autóban, de valószínűleg ezért is nőtt ennyire a szívemhez. Kb 5 hónap volt mire elindult és gurult de közel egy év mire nagyjából összeállt. De sose lesz kész mint ahogy egyik versenyautó sem...
Az idei évben még milyen eseményeken tervezed a rajthoz állást?
Bakonyszentlászló Veszprém és egy két FRT. De még semmi sem biztos mert talán így év végére fogyott a lendületből.
Végül, de nem utolsó sorban kik támogatják, segítik a versenyzésed?
Huuuu. Ez nehéz kérdés MKP autó alkatrész Veszprém. Petifalatozó, Petersoftwer, Autocomplett Kft. És hát ezen felül volt segítség az autó megépítésében Bakonyi Csaba, Janni Máté, Schneider Róbert, Baschtetter Ricsi, Tom Tailor, Vujovich Gyuribácsi, Kovács Szilárd, Lovász Familia Robi és Kornél. De Sztem lehetetlen lenne mindekit felsorolni. Viszont vannak valakik minden versenyen ott álltak melletem... Nagyon jó barátom Sulyok Bálint és egész csapata. Ő nekik nagyon sok mindent köszönhetek és köszönök is. Bármire volt szükségem még kérnem se kellett Mindig ott álltak melletem mögöttem előttem felettem és alattam Mindig mindehol ott voltak!!! Hihetetlen egy csapat!! És természetesen sok sok barátom akik eljönnek és segítenek versenyeken hogy minden számomra egyszerűbbé és könnyebbé tegyék a "szórakozást"
Köszönjük a válaszokat! Még sok élményekben gazdag, balesetmentes versenyévadot kívánunk!