Visszapillantó- ORB 2016
Bandee 2017.01.25. 20:31
Folytatjuk tavalyi visszatekintő rovatunkat. Ezúttal az ORB szezonját tekintjük át röviden.
Ismét eltelt egy év a hazai elsőosztály történetében. Az előző szezon nagy kérdése az volt, hogy sikerül e valakinek legyőznie az előző szezonban magabiztosan menetelve bajnoki címet szerző Herczig Norbertet. A bajnokság mezőnye több R5-ös autóval erősödött, ami még nagyobb küzdelmet vetített elő a helyezésekről döntő harcok tekintetében.
Az első forduló Egerben várta a párosokat. A március végén rendezett szezonnyitó futamot mindig nagy érdeklődés övezi, pláne hogy északi szomszédaink legjobb pilótái is átruccannak erre a versenyre. A végső győzelemnek a lengyel Grzyb örülhetett Ford Fiesta R5-ösével, az ORB győzelmet pedig a címvédő Herczig- Bacigal páros zsebelte be a Skoda fedélzetén megelőzve a Fordos Hadik- Kertész és a Kazár- Ferencz duókat.
A második menetre a Mátrából a Bükkbe költözött a mezőny. A miskolci futamon ifj.Tóth János kezdett a legjobban, azonban Herczigék gyorsról gyorsra faragtak a hátrányukból, és végül duplázással kezdték a versenyszezont. A második helyre Janika és Szőke Tamás hozták be a Peugeot 207-est, míg a dobogó alsó fokára Egerhez hasonlóan Kazárék állhattak fel.
A harmadik körre murvára váltottak a körülmények. A szombathelyi futam a laza talajú pályákból a rendkívül jó minőségűek közé tartozik. Az Alpokalja erdei útjain kacskaringózó nyomvonalak sok pilóta és szurkoló kedvencei. A murvás futam Herczig Norbertnek feküdt a legjobban, aki itt is bezsebelte a győztesnek járó pontokat. A második helyen Hadikék értek célba, a harmadik helyen pedig Balogh János hozta be a célba Mitsubishijét.
A következő menet ismét murvás pályákon zajlott. Az egy hónnappal előre hozott veszprémi futamon igazán változatos körülmények nehezítette meg az amúgy sem egyszerű pályákon történő versenyzést. Az első nap nagy hősége után a második napon vízes- esős- saras pályák várták a mezőnyt. Nem kis meglepetésre Ranga Peti magabiztos előnyt szerzett, de egy keréktörés megtréfálta a pécsi pilótát. A második nap az élre álló Herczig magabiztos előnyt szerzett, és az utolsó gyorsaságis hibája ellenére bezsebelte újabb győzelmét. A második helyen Ollé Sasa,a harmadikon pedig Balogh János zárta a lőtéri versenyt.
Székesfehérvár ezúttal színtiszta aszfaltos futamként szerepelt a naptárban. A Bakony és Vértes vonulatai között kanyargó szakaszok mellett egy városi szuperspeciál és kicsit csonka össztáv várta a párosokat. Az újabb győzelmével Herczig Norberték bebiztosították újabb bajnoki címüket. A versenyt a második pozícióban Hadik András fejezte be, a harmadik helyen pedig Spici zárt.
Augusztus végén Kassára ruccant át a mezőny. A szlovák közös versenyen Jaroslav Melicharek diadalmaskodott. Az ORB mezőnyében ifj. Tóth Jánosék nyerték az értékelést. Őt követte az időeredmények tekintetében a Vincze- Kuti kettős és a Kazár- Ferencz páros.
Hazánk legpatinásabb versenye, a Mecsek Rally sem maradt ki a naptárból. A jubilleumi, 50. futamot rendezték az idén a Pécs környéki pályákon. A bajnok Herczig Norbert egy Skoda Octavia WRC kormányát tekergette a nézők nagy örömére. A győztesnek járó serleget Hadik Andrásék vihették haza. A második helyen ért célba a hazai pályákon versenyző Ranga Péter és a harmadikként fejezte be a futamot Vincze Ferenc.
A bajnokság záróversenyére Ózd környékén került sor. Hadik András a hazai körülmények között is diadalmaskodott Spici és Vincze Feri előtt.
Az idei szezonról még keveset tudni, az biztosnak látszik, hogy Eger Rally és Kassa idén kimarad a sorozatból. Az idei szezonban várhatóan még több R5-ös áll rajthoz, és talán egy szorossabb bajnokságnak lehetünk szemtanúi.
A bajnokság végeredménye:
1. Hercig Norbert- Bacigál Igor Skoda Fabia R5 148,5 pont
2. Hadik András- Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 117 pont
3. Vincze Ferenc- Kuti Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 102 pont
4. Spitzmüller Csaba- Béres László Mitsubishi Lancer EVO X 95,5 pont
5. Balogh János- Holczer Dániel Mitsubishi Lancer EVO IX 89 pont
|