TOP 10-S1600-os pilóta idehaza
Bandee 2016.11.05. 16:53
Újabb válogatás a hazai rally közelmúltjából, szigorúan szubjektív összeállítás egy kihalófélben lévő kategóriáról
Super 1600, ezt a kifejezést nem kell a rallysportot kicsit is figyelemmel kísérő embereknek sokat magyarázni. a 2000-es évek elején, az addigi Kit-Carok lecserélése végett létrehozott kategória kezdetben a VB futamok Junior-WRC mezőnyében nyert teret, majd az idő teltével egyre több nemzeti bajnokság futamain megjelentek eme versenyparipák. A négy hengeres, elsőkerekes autók fénykorukat a 2000-es évek második felében élték mind idehaza, mind a nemzetközi színtéren. Sajnos mára szinte teljesen eltűntek a palettáról, azonban sokunkban élénken én az üvöltő hangjuk és az ügyes kezű pilóták szép manőverei, melyeket ezen autócsodákkal elkövettek.
A következőkben összeállítottam egy szubjektív listát az itthoni S1600-os versenyzés élmenőiről, természetesen még jópár pilóta kipróbálhatta magát ilyen autóval, azonban igyekeztem 10 olyan pilótát kiválasztani, akik meghatározó szerepet töltöttek be ebben a kategóriában a hazai pontvadászatban:
1. Bútor Róbert
Az első helyre Bútor Robit tettem. A gödöllői pilóta az elsők között volt, akik itthon S1600-as autóval versenyeztek, és az ezen autók számára kiírt első bajnokságot is ő nyerte meg 2004-ben. Az ebben az évben használt Citroen Saxo S1600 mellett versenyzett még a kategóriában a francia márka C2-es modeljével és Suzuki Swifttel és Ignissel is. Összesen négy alkalommal diadalmaskodott év végén ebben a mezőnyben, és a futamok nagy százalékán ő győzedelmeskedett. Jelenleg egy Peugeot 306 Maxi-val indul egy-egy futamon.
2. Ollé Sándor
Ollé Sasa neve is összeforrt a Super 1600-as kategóriával. Ki ne emlékezne a sárga Suzuki Ignisre és Swiftre, amit mindannyijuk Sasája terelt a pályákon sok-sok évig? A Suzuki importőri támogatását élvezve 2004-ben kezdett versenyezni a japán márka autóival, melyhez sokáig hű maradt. Az eredmények sem maradtak el, hiszen a tiszaföldvári pilóta egy első, két második és három harmadik helyezést ért el a kategória bajnokságában. Szomorú emlék a veszprémi tűzeset 2007-ből, mikor teljesen porráégett Suzuki Swiftje. Jelenleg egy S2000-es Ford Fiestától búcsúzott el az ORB-ben, jövőre egy R5-ös autó volánjánál láthatjuk majd a pilótát.
3. Keller Péter
A siklósi pilóta ugyancsak a „mi autónkkal” tette le a nevét a hazai rallysportban. A 2004-es évben, az első hazai S1600-os kategóriabajnokságban rögtön egy év végi harmadik hellyel nyitott, majd a rá következő évben sikerült felérnie a kategória csúcsára egy Suzuki Ignis volánjánál. A következő években az N csoportban láthattuk, majd több évig a Tenkes Rallye Team vezetőjeként tevékenykedett.
forrás: baranyanet.hu
4. Kakuszi Zsolt
Kakuszi Zsolt szintén a kategória hazai megjelenése óta versenyzett az S1600-osok között. A pilótának testvére, Kakuszi Csaba diktálta az ítinert, és nem eredménytelenül. A VW Poloval két második hely, míg az utána következő Renault Clio-val első évben szintén egy ezüst jött össze, míg nem 2008-ban sikerült megnyerniük a kategória kiírását. Ezt követően egy Ford Fiesta S2000-esre váltottak, majd 2012 óta pihentetik a versenyzést.
forrás: regionaplo.hu
5. Pálinkás Zsolt
Listánkról Pálinkás Zsolt sem maradhat ki. A pilóta egy kategória harmadik helynek örülhetett a 2008-as szezonban egy VW Polo S1600-al, és ez volt ebben a mezőnyben a legnagyobb sikere. Az S1600-al történő versenyzás után egy Renault Clio R3 volánjánál találkozhattunk még Pálinkás Zsolt nevével, azonban már több éve nem láthattuk versenypályákon.
forrás: rallysport.hu
6. Baracskai Zsolt
A pilóta 2007-ben debütált eme kategóriában, és több évig szerepelt is a Suzuki Ignis S1600 volánjánál. 2009-ben a második helyezést sikerült összetettben elérnie a japán márka színeiben. 2012 óta egy Citroen C2R2 kormányánál láthatjuk a versenyzőt az OB futamokon.
7. Ábrahám Imre
A győri pilóta szintén a kezdetek óta harcolt a pontokért a kategóriában. Először egy Fiat Punto S1600 volánja mögött láthattuk, majd egy Ford Pumával is küzdött a stopper és az ellenfelek ellen. A versenyzést 2005 végén hagyta abba az OB-n. Idén tavasszal tragikus hirtelenséggel, 55 éves korában elhunyt.
forrás: rally.hu
8. Krózser Menyhért
Listánk következő szereplője 2006-ban és 2007-ben szerepelt a Super 1600-osok mezőnyében. A Suzuki Ignis S1600-al nagyobb sikereket nem ért el, de a pontokat szorgosan gyűjtögette. Későbbiekben sok autóval, köztük egy Subaru Impreza WRC-vel is láthattuk versenyezni az OB futamokon, jelenleg egy Mitsubishi EVO IX-est hajt.
forrás: raliroli.gportal.hu
9. Pryma Zoltán
A pilóta 2009 óta versenyzett a kategóriában, szintén egy Suzuki Ignissel.. 2009-ben egy kategória harmadik helynek örülhetett, majd 2013-ban a kategóriagyőzelem is összejött. Több alkalommal végzett ezen kívül az értékelés negyedik helyén. Jelenleg egy Honda Civiccel versenyez.
forrás: www.speedsport.hu
10. dr. Varga Attila
A nagyvázsonyi pilóta is a Suzukik számát gyarapította a kategóriában. Kezdetben egy S1600-as Ignissel láthattuk a pályákon, majd ő is megmérettette magát a Swift-el is. 2011 óta versenyzett a mezőnyben, legnagyobb sikere a 2012-es és 2013-as kategória második hely. Jelenleg ő indul egyedül S1600-as géppel idehaza.
|