Új rovatunkban egy-egy pilóta eddigi pályafutását tekintjük át. Stílszerűen azzal a pilótával kezdtem a beszélgetést, aki egyike volt az elsőknek, akit személyesen is megismertem. Következzen tehát a beszélgetés a közönségkedvenc zöld Lada ügyeskezű pilótájával, Kállai Tamással
Hogy kezdődött az autósport iránti szereteted?
Nagyon kiskoromban... Talán lehettem 8-10 éves, amikor Apukám elvitt az első rallyra. Nem volt kérdés, hogy elkapom-e ezt a "vírust"! Azonnal rabul ejtett az egész úgy, ahogy van. Pláne, hogy az a korszak nagyon szép volt. Akkor még virágzott a rally. Aztán ahogy elértem a pedálokat azonnal elindult a dolog. Csak az autók körül mozgott minden.
Mikor döntötted el, hogy indulni is szeretnél a versenyeken? Hogy zajlott ennek az álomnak a megvalósítása?
Ezek az álmok nagyon korán kezdődtek. Tizenéves koromban az iskolában a füzet hátuljában kocka Ladákat rajzolgattam, és folyamatosan azon gondolkodtam hogy nekem vajon lesz e lehetőségem majd egy ilyen autót megépíteni. Elsőnek csak szerettem volna egy úgy mond utcai Ladát. Hála szüleimnek ez elég korán összejött. 19évesen már 2105-ös kockával nyomtam, amit persze mindig szereltem. Amúgy a "pályafutásom" egy kispolákkal indult. Egy zöld kispolákkal! Közben persze folyamatosan a versenyzésen járt az agyam. Aztán a szüleimtől kapott kocka Lada egyre-egyre komolyabb lett, majd egyszer csak bele került egy bukócső. A másik pillanatban már életem első versenyén a Szanyi részeges murvás futamon találtam magam. Ott aztán elindult valami.... végképp megfertőződtem!
Életed első versenyéről milyen emlékeid vannak? Milyen érzés volt először a rajtban várni, hogy elindulhassatok?
Életem első versenyét soha nem fogom elfelejteni! Az az érzés leírhatatlan! Mondjuk a rajt előtti pillanatok a mai napig azok, de az első azért más volt. Életem első szakaszának a rajtjában az járt az agyamban, hogy vajon épségben marad-e az autó? De épségben maradt.
Az évek során több sorozat versenyein is láthattunk indulni. Ezek közül melyek álltak legközelebb a szívedhez?
A legközelebb a DRT állt hozzám. Az a sorozat nagyon családi volt, és nagyon jó hangulatú versenyek voltak. Komoly pályák, sok induló, rengeteg néző. Sok jó embert megismertem akkor és rengeteget tanultam.
Murván vagy aszfalton szeretsz jobban versenyezni? Melyik gyorsasági szakasz a kedvenced?
Én a murvát szeretem jobban! Az eredmények is ezt mutatják. Igaz ha az autót kérdeznénk lehet más lenne a válasz. De én azt mondom az igazi rally az murva. A kedvenc szakasz? Ez egy nagyon jó kérdés! Egyik évben volt szerencsém a Rally2 mezőnye után elmenni a Szombathely rallyn. Egyértelmű számomra, hogy ott találtam meg a kedvencemet, főleg mert murva. A Horvátzsidányi szakasz a kedvencem.
Az eddigi pályafutásod során melyik a legemlékezetesebb pillanat, amit versenyzőként átéltél?
Nagyon jó kérdések, de komolyan! De erről is egy szép emlék jut eszembe. Vigántpeteden volt DRT futam. Elvittem egy lassítót, ami traktor gumiból volt, így azonnal kiszedte a jobb első futóművet. Félre is álltam, hogy itt a vége. Aztán a lelkes nézők odafutottak és ordibálták, hogy elmegy ez a szervizig elmegy.... Hittem nekik. Segítettek tolni, hogy ne kapjon a kuplung akkorát az elindulásnál a kitört kerék miatt. A kocsi jobb eleje a lengőkaron és a bölcsőn csúszott...végig szikrákat hányva. A szervízbe beérve azonnal ott termett vagy 10 ember, akiket nem is ismertem. Másik versenyzők szerelői voltak e vagy sem nem tudom. De oda sem fértem a kocsimhoz. Felemelték és elkezdték szerelni. Majd kiderült nincs minden alkatrész nálunk. De persze ez sem volt gond, mert hoztak. Időn belül készen lett az autó, de akkora volt a kapkodás, hogy meg sem tudtam köszönni nekik. Azóta sem tudom kik voltak. Fantasztikus volt.
A szurkolók mennyire inspirálnak a versenyeken?
Nagyon!! Ha kevesebben vannak engem az már zavar is. Hatalmas élmény úgy versenyezni, hogy látod mennyi néző van. Nekem ez plusz energiát ad. Hisz ha nem lennének nézők nem lenne rally sem. Ők is hozzátartoznak ehhez az egészhez! Ha tehetem és nem versenyzem én is megyek szurkolni a pálya szélére.
Van olyan pilóta, akire példaképként tekintessz?
Van több is! De aki a legnagyobb az Ifj.Tóth János
Kik diktálták eddig az itinert a zöld Ladában?
Remélem nem hagyok ki senkit!
Csete Evelinnel kezdtem aztán mentem Törőcsik Zsófival is. De Kakics Györgyel is mentünk jókat. Aztán volt szerencsém Gyufához is. Tőle sokat tanultam. Szász Tina is diktálta az itinert. De Marcsa Niki is foglalt már helyet a jobb oldalon. Beugrónak jött egyszer Molnár Bálint is. Jelenleg Lakatos Miklóssal dolgozunk együtt.
Az orosz közönségkedvenc típuson kívül van olyan autó, amit szívesen kipróbálnál versenytempóban?
Van pár... Idén tudtam menni egy versenyt Gagarin autójával. Komoly BMW. Tetszett nagyon! Inkább hátsókerekes párti vagyok, de nagyon kipróbálnék egy Citroen C2R2-t.
A jövőre tekintve mik a céljaid? Van olyan verseny-sorozat- vagy pálya, ami rajta van a bakancslistádon?
Soha sem voltam szerencsés. Ez most sem mondható el. Ez az év sem úgy alakul, ahogy elterveztük. Jelenleg megint nincs motor az autónkban. Ezért a jövőre nem is nagyon tudunk koncentrálni. Inkább a jelenre. Tervek vannak. Nem is kicsik. De egyenlőre az idei évre kéne összekapni a dolgokat. A Szilveszter Rally múlt évben kimaradt. Idén remélem nem fog! A bakancslistán mindenképpen külföldi futamok szerepelnek.
A jelenlegi autódról mit lehet elárulni? Mekkora fejlődésen esett át a technika az első futamodhoz képest?
A jelenlegi autót össze sem lehet hasonlítani azzal az autóval, amivel anno Szanyban indultunk. Minden benne van, ami ebben a kategóriában benne lehet. Az idei évre sikerült is egy nagyon komoly motort összehozni, de persze nincs szerencsénk. Ahogy eddig sem volt. Szóval már jöhetne valami jó is végre.
Végül, de nem utolsó sorban kik segítették eddigi versenyzésed?
Aki elindított ezen a pályán akinek köszönhetem az első versenyautóm az Kovács Attila ( Titi ) aki sajnos már nincs köztünk. Osváth Peti navigátora volt a VFTS-ben. Természetesen köszönet az egész családnak, hogy elviselik ezt és mellettem állnak. Köszönöm a ZK Techniknek a sok sok segítséget. A K&T Autószervíznek, és mindenkinek, aki egy kicsit is hozzátett ehhez az egészhez. Köszönet a fotósoknak, videósoknak azt a sok munkát és a rengeteg szép felvételt. És köszönet a lelkes kitartó szurkolóknak. Hatalmas köszönet a VPT Group-nak. És köszönöm neked, hogy felkerestél.
Sikeres versenyzést a továbbiakban is!
Ráadásként következzen pár videó a pilóta eddigi pályafutásáról:
Best of videó Stoffer Gábortól, 2011-ből
Kállai Tamás- Lakatos Miklós páros a Rábaringen, 2015-ben Rókától
Egy 2012-es videó az addigi Róka-archivum anyagaiból
Kállai- Lakatos páros 2013-as éve Róka szemszögéből