|
DSZK zárófutam 2025- Veszprém- Interjú
Bandee 2025.12.08. 20:26
A Ladás élményosztó Esztergomi Gábor válaszolt kérdéseinkre a veszprémi szlalomverseny kapcsán
Hogy zajlott az idei szezonod az évadzáró Veszprém Szlalom előtt?
Egész évben főként a jókedvű autózás volt a cél, eredményben nem volt célkitűzésünk. Műszakilag szerettük volna elérni, hogy a futómű álljon össze az autó alatt, hisz szinte egész évben alakítgattunk rajta, szerencsére a szezon végére egész jól sikerült beállítani, így csak a csapatásra koncentrálhattunk!
Az utolsó futamra miként zajlott a felkészülésed? Előzetesen milyen célt tűztél ki magaddal szemben?
A novemberi verseny előtt differenciálművet kellett cserélni, mert az előző futamon túl hosszúnak bizonyult a régi, így raktam bele egy rövidebb áttételű változatot. A veszprémi versenyen annyit tűztem ki célul, hogy mindegyik körben végig tudjuk karcolni a pálya nyomvonalát, mivel szórakozni mentünk!

Milyen emlékeid vannak korábban a veszprémi futamokról? A mostani nyomvonal hogy tetszett?
A Veszprém Arénához mindig jó szájízzel megyünk vissza, hisz kiváló szervezésű és jó hangulatú volt minden verseny, amin részt vehettünk itt. Eddig mindegyik nyomvonal élvezetes volt, melyen mehettem itt, ez alól a novemberi sem volt kivétel.
A szervezők munkájával mennyire voltál elégedett?
A rendezők 200%-ot tesznek bele minden versenybe, köszönjük nekik erőfeszítéseiket. Most is nagyon jól éreztük magunkat itt.
Igazán változatos futamon vagyunk túl, az első körben nyirkos, csúszós pálya, a második körben ragyogó napsütés, míg az utolsó szakaszon sűrű köd fogadta a mezőnyt. Hogy bírkóztál meg ezen körülményekkel?
Számomra nem volt vele baj, nyomtuk minden körben, minden körülmények között.

Ült valaki a navigátor ülésben a versenyen? Ha igen, mennyire tetszett neki a száguldás?
Igen, egy jó cimborám ült mellettem a versenyen. Őszintén szólva ez nem száguldás volt, de élvezni élvezte, de abban biztos vagyok, hogy nap végére jobban elfáradt, mint én, mivel a második kör elején a második fokozat elszállt, így végig fogni kellett a váltókart.
Szép számú közönség látogatott ki a pálya szélére. Mennyit jelent egy- egy csápolás versenyzés közben számodra?
Számomra mindig kedves a csápolás a versenyeken, ezt próbáljuk a nap folyamán látványos autózással meghálálni a lelkes szurkolóknak!
A versenyautódról mit lehet elárulni? Hogy bírta a futam megpróbáltatásait?
Egy 2107-es lada, 1.6-os motor duruzsol benne. Kivételes alkalmak egyike volt ez a verseny, mert semmihez nem kellett hozzányúlni. Ahogy említettem, a nap végére elfáradt a váltó, de ez benne van a pakliban a technikai sportoknál. Szerencsére minden része összeállt az év végére, így csak a versenyzésre kell koncentrálni.

Idén még tervezed valahol a rajthoz állást?
Az idei évben már nem tervezek indulni sehol. Nekiállunk fejleszteni a jövő évre a futóművet, illetve tervben van a kasztni teljes megerősítése, átnézése.
Végül, de nem utolsó sorban kik segítik, támogatják a versenyzésed?
Köszönöm a barátaimnak a segítséget, támogatást!
Köszönjük a válaszaid, jó felkészülést a következő szezonra!
|