|
DSZK 2025/6- Veszprém Szlalom- Interjú
Bandee 2025.10.27. 21:12
A Subaruval kategória győzelmet ünneplő Rozs Tibor Ádám válaszolt kérdéseinkre a szeptemberi veszprémi szlalomverseny kapcsán
Milyen emlékeid vannak a korábbi veszprémi szlalomversenyekről?
Szinte a kezdetektől kezdve követtem a Veszprém Szlalom történéseit és sok versenyen ott voltam nézőként. 2024 július 9-én rendezett versenyre viszont már én is neveztem, így első szlalom versenyem megtörtént versenyzőként. Ezen a versenyen téli gumikkal indultam, de körről körre sikerült gyorsulnom, azonban az utolsó körben az ABS bekapcsolva maradt, emiatt az ABS elkezdte elvenni a fékerőt egyenes végi féktávon és az elmelegedett téligumikon, így már nem tudtam befordulni és pályatévesztés miatt időbüntetést kaptam. A 2. körös időeredményemmel maradtam versenyben az első 3 helyezett, ha jól emlékszem 2.3 másodpercen belül volt és a 3. helyezést sikerült megszereznem. Ezt követően az idei március 31-én rendezett versenyen indultam apró fejlesztésekkel az autón, a futóművön állítottunk, hogy jobban mozogjon ilyen körülmények között, de elsőre nem sikerült megszoknom, így épphogy lecsúsztam a dobogóról és 4. helyen sikerült célba érnem.
Hogy zajlott a szeptemberi versenyekre történő felkészülés? Milyen célkitűzéssel vágtál neki a futamnak?
A versenyre nem igazán tudtam készülni próbáltam finomítani a futómű beállításán, mint kerékdőlés és csillapítás, hogy még jobban kezelhető legyen. A célom az volt, hogy tovább gyorsuljak és most sikerüljön megszerezni a kategória első helyét.

A kijelölt nyomvonal hogy tetszett?
A nyomvonal nem volt rossz, bár az autónak inkább a gyors tempós pályák fekszenek jobban, mert a nagyon szűk visszafordítóknál sok időt veszitek sajnos. Még meg kell találnom a megfelelő módját annak, hogy ezeket a bója megkerülős részeket is igazán gyorsan tudjam abszolválni.
Az elért időeredményekkel és helyezéssel elégedett vagy?
Mivel az első helyért jöttem és ezt sikerült elérnem, így örülök és elégedett vagyok, de tudom, hogy még sokat lehet gyorsulni.
A kategórián belül mennyire volt nagy csata?
Az első körömet elrontottam pályatévesztés miatt, lényegében értékelhető idő nélkül vártam a következő kört. Aztán jött az eső és felkavarta az álló vizet, néhányan ki is estek a mezőnyből. A vizes fehér aszfalton óvatosan kellett menni, mert hamar meg volt a baj, de tudtam egy 3. időt menni. Aztán a szünetben szerencsére elállt az eső és felszáradt a pálya és ebben a körben mindent feltettem egy lapra, de próbáltam biztosra menni és ezzel az utolsó körrel mindössze 1,35 mp-el Vasi Barnabás előtt sikerült elcsípnem az első helyet. A 3. Kuti Béla pedig 2,28mp-el lett harmadik. Egyszóval eléggé izgalmasra és szorosra sikerült a verseny az N3 kategóriában.

A szervezők munkájával elégedett vagy?
A szervezők mindig igyekeznek a legjobban és legbiztonságosabban lebonyolítani a versenyt, és általában gördülékenyen mennek a dolgok, én elégedett vagyok a szervezéssel.
A déli órákban jött eső mennyire nehezítette meg a dolgod a volánnál?
A második kör közben érkező eső a szinte jégként csúszó felgumizott vizes fehér aszfalt miatt volt nehéz, mert eléggé vegyes tapadási körülményeket hozott és észnél kellett lenni, hogy hol milyen agresszíven milyen sebességet engedhetek meg. De ez a kör inkább szólt az élményautózásról és a látványról, mint az időeredményemről mert annyira csúszott, hogy inkább keresztbe lehetett autózni. De összességében élveztem.

Ült valaki a navigátor ülésben? Ha igen, mennyire tetszett neki a száguldás élménye?
A korábbi versenyeken mindig ült mellettem valaki, de inkább csak élményautózásként, mint navigátorként és mindenki imádta, viszont a mostani versenyen szerettem volna tényleg minél jobb időt menni, így egyedül mentem mind a három körben.
Sok néző látogatott ki a futamra, mennyire doppingol a szurkolásuk versenyzés közben?
Amíg jó idő volt elég sok néző volt kint és sok ismerős is és nyilvánvalóan ez valamennyire feldobja az embert és ad egy plusz adrenalin löketet előtte, de mikor jön a rajt akkor eggyé kell válni az autóval kizárni a külvilágot és már csak a pálya vonalvezetése van a fejemben: a fék távok, a kanyarívek, és hogy hol mennyit enged a pálya egyszóval " sisak le és had szóljon "
A versenyautódról mit lehet elárulni? Hogy bírta a nap megpróbáltatásait?
Az autó egy 2001-es utcai Subaru Impreza WRX és utcai kategóriában eléggé kötöttek a szabályok, úgyhogy lényegében egy gyári autóról beszélhetünk. Gond nélkül teljesítette a versenyt egyedül a gumik sínylették meg kicsit a kalandot, dehát ez velejárója a versenynek.

Idén még tervezed valahol a rajthoz állást?
Idén még a november 16.-i veszprémi versenyen szeretnék rajthoz állni, és megpróbálni egy hasonló jó eredményt elérni.
Végül, de nem utolsó sorban kik segítik, támogatják a versenyeken történő részvételt?
Alapvetően ezt egyedül csinálom néha ismerősök barátok jönnek segíteni, ha szükséges és van idejük. De a jövőben szeretnénk többen indulni a baráti körből és akkor egymást segítve még nagyobb támogatás lenne.
Köszönjük a válaszokat, balesetmentes és sikeres versenyeket a továbbiakban is!
|