III. WHB Győr Rally- Interjú
Bandee 2025.10.15. 20:04
A győri futam kapcsán a Ladával szép eredményt elérő Póczik Ákos volt riportalanyunk
Milyen emlékeid voltak a győri OB futamokról a korábbi évekből?
Korábban Rally3-ba mentünk a győri versenyeken. A pályák akkor is tetszett csak a hosszú etapokkal nem voltunk kibékülve.
Hogy alakult az eddigi szezonotok a korábbi futamokon?
Az elsőversenyen Diósgyőrben jól teljesítettünk, E2 kategória 2. és abszolút 4. helyen értünk célba, így nagy reménnyel indultunk neki a következő Mecsek Rallynak is, ahol az első napunk nem volt felhőtlen, de bíztunk benne, hogy vasárnap tudunk rajta javítani. Sajnos másnap az első szervízből kifordulva eltört a féltengelyünk így feladni kényszerültünk a versenyt.

Hogy zajlott a felkészülés a futamra? Előzetesen mi volt a célkitűzésetek?
A felkészülés nem volt túl megterhelő, ezt a féltengely kérdést kellett megoldanunk a többi az a szokásos alap dolgok cseréje volt. A célunk az volt, hogy Győrben a kategóriánkban minél előrébb teljesítsünk, de minimum az, hogy dobogóra álljunk.
A pénteki rajtceremónia és a prológ mennyire nyerte el tetszésed?
Soha nem volt még lehetőségem prológon részt venni, pedig nagyon szerettük volna, hogy szerepeljen a programban, mint a régi időkben. Nagyon vártuk és ahogy számítottunk is rá nagyon tetszett, remélem a nézőket is jól szórakoztattuk, mert próbáltunk minél látványosabban autózni, ahogy ezt egy Zsigulival kell. Reméljük máskor is lesz ilyenre lehetőségünk!

Melyik szombati pálya hogy tetszett?
A kisgyóni gyors az nagyon tetszett pedig kicsit féltem tőle a pálya felírásakor, de a Zsigulival kisimult az út és nagyon ritmusos volt, így jó időt is mentünk rajta. Sajnos ezen a gyorson történt egy baleset, ami miatt többet nem tudtunk menni rajta pedig vártuk ezt is. A Bakonybél és a Tés is nagyon tetszik nekünk, úgyhogy teljesen meg voltunk elégedve ezekkel a pályákkal.
Az első nap végén sok dolgotok volt a szervízben? Hogy készültetek a második napra?
Az autóhoz hozzá sem kellett nyúlni a nap végén, hibátlanul teljesített. Egy átbeszélő problémánk volt, de azt megoldottuk. Beraktuk a kocsit az éjszakai gyűjtőbe és mehettünk rápihenni a másnapra.
A vasárnapi szakaszok hogy tetszettek?
A ravazdi pálya nagyon tetszett tavaly is, azt nagyon vártam, de a Rábaring az számomra egy büntetés volt. Azt nem tudom rally pályának nevezni mert nem is az.

A második napra megérkezett az eső is, ez mennyire nehezítette meg a dolgod a volánnál?
Az esőtől egyeltalán nem tartottam mert szeretek vízen is menni, inkább csak az nehezítette meg a dolgunkat, hogy foltokban érkezett meg az eső és azt kellett eldönteni, hogy milyen gumival menjünk ki az első körre. Szerencsére jól döntöttünk, hogy száraz gumival kezdtünk így jó volt a tempónk és a vizes gumi is kibírta a napot.
A kategórián belül mennyire volt nagy küzdelem? Az elért időeredményekkel és helyezéssel mennyire vagy megelégedve?
Szerintem nagyon erős ez a kategória, így igencsak nagy a küzdelem, de sajnos kevesebben értünk végig mint ahányan elrajtoltunk. Az eredményeinkkel nagyon meg voltunk elégedve, hiszen abszolútban is sokkal előrébb végeztünk, mint amire számítottunk. Ezt azért köszönhetjük az időjárási körülményeknek is mert az esős sáros pályán nem jönnek ki az autók közti erőkülönbségek.
Szép számú közönség látogatott ki a pályák szélére. Mennyire doppingol versenyzés közben a szurkolásuk?
Nagyon örülünk neki, hogy ilyen sok néző volt kint, ez szerintem mindenkit doppingol, hiszen nézők nélkül nincs rally verseny. Jó érzés úgy autózni a pályán, hogy várnak minket, szurkolnak, csápolnak, lengetik a zászlókat. Ezt nagyon jó belülről megélni!

A szervezők munkáját és a rendezvény menetét hogy értékelnéd?
Szerintem példa értékű volt a szervezés. Pontosan lement a két nap csúszások nélkül, voltak frissítő pontok, vártak minket meleg ebéddel is. A sportbírók is jókedvűek voltak és ez kitartott az utolsó gyorsig. Egyedül ez a remote szerviz nem tetszett itt konkrétan semmire nincs idő, meg hát 20 perc szervizzel kell végig csinálni egy komplett napot. Nekünk nem okozott gondot mert nem volt semmi probléma a kocsival így, elég volt, de sokan küzdöttek sajnos.
Az autón belül milyen volt az összhang navigátoroddal?
Ez az év úgy alakult, hogy keresnem kellett a szezonra egy állandó navigátort. Az első versenyen a szervizesem ült be navigálni. Mecseken Mezőfi Ádám ült be a navigátorülésbe. Győrben pedig most mentem először Dragán Orsival, így nem volt idő arra, hogy összeszokjunk. Ennek ellenére olyan érzés volt, mint ha már egy összeszokott páros lennénk és a sokadik versenyünket teljesítenénk együtt. Szerintem hamar meg lett az összhang, a hangulat is jó volt a kocsiba és ez látszott az eredményeken is!

Mit lehet elárulni versenyautódról olvasóinknak? Hogy bírta a technika a futam megpróbáltatásait?
Ez egy homológ Gr.A Zsiguli, nincs benne semmi űrtechnika, egy nagyon egyszerű nyers kis versenyautó. Csak pont annyi van benne, amitől versenyautó egy versenyautó. Gyerekkori álmom volt ez az autó, amit sikerült is megépíteni. Sok Balázs Öcsis videót néztem gyerekkoromban, onnan is jött az ihlet, és remélem még sokat tudok vele menni. Az autó rendesen fel lett készítve Édesapám segítségével, és ez látszott is, hiszen teljesen hiba mentesen végigment, szinte egy csavart sem kellett meghúzni.
Idén még hol láthatunk versenytempóban?
Megyünk a következő versenyre Zemplénbe. Nagy terveink vannak, szeretnénk felállni év végén az abszolút dobogóra.

Végül, de nem utolsó sorban kik segítik, támogatják a versenyeken történő részvételed?
Első sorban az egészet Apának köszönhetem, bármit kell az autón csinálni nem ismer lehetetlent, minden alkatrészt legyárt amire csak szükség van! Hatalmas támogatást kapunk az Elaforg 2000 Kft.-től, a Hilcz és Fia kft.-től és a Fiasko sportegyesülettől! Nagyon szépen köszönjük, hogy mellénk álltak és támogatnak minket, mert nélkülük sokkal nehezebb lenne!
Köszönjük a válaszokat, sok sikert az évadzáró futamra!
|