M&B 2024/6- Dudu kupa- Interjú
Bandee 2024.11.06. 20:16
A szezonzáró Rábaringes versenyhétvége kapcsán az ügyeskezű ifjú Ladás pilóta, Bagi Levente volt riportalanyom
Hogy zajlott az idei éved az utolsó futam előtt a METABOND bajnokságokban? Volt még tétje számodra az utolsó versenynek?
Az idei év tervei röviden a következőek voltak: megtanulni pályát felírni, íven autózni versenygumikkal és minél több kilométert gyűjteni. Bátran kijelenthetem sikerültek a tervek, szép eredményeket értünk el ebben a szezonban. Az összes futamból próbáltam a maximumot kihozni, de sajnos a júniusi Rally sprint utolsó körében lefogazott a difink, emiatt nem kaptunk pontot azon a versenyen. Ezt leszámítva az összes versenyt kibírta a kis piros, külön köszönet érte apunak!
Az októberi futamra hogy zajlott a felkészülés? Előzetesen milyen eredményt tűztél ki magadnak a verseny kapcsán?
Én nagyon komolyan veszem a felkészülést minden egyes futamra. Rendszeresen edzek saját testsúllyal, futok, szimulátorozok. Ezek mellett természetesen az autóval is foglalkozunk. Én szoktam gumizni, addig pedig apum átnézi az autót. Szerencsére mivel nagy odafigyeléssel lett megépítve nem sok munka van vele. A cél pedig mindig ugyanaz, kihozni a pályán magamból és az autóból a legtöbbet, minden kanyarban, minden másodpercben.
A Rábaringet mennyire kedveled? A mostani nyomvonal hogy tetszett?
Nekem nagyon bejön a Rábaring. Vannak trükkös, becsapós kanyarok, tempós részek, különböző útburkolatok, amik mind kihívást jelentenek, de nyilván én ezt szeretem. Mondhatni a pályának minden szegletét ismerem, régen nagyon sokat jártunk ki ide versenyt nézni, most pedig aktívan versenyzünk rajt a második éve.
Az elért eredményekkel és helyezéssel mennyire vagy elégedett?
Teljes mértékben elégedett vagyok az idei év eredményeivel. Ahhoz képest, hogy az első versenynek félig utcai gumikkal vágtunk neki szépen felzárkóztunk a többiekhez. Nyilván egy kicsit elszomorít a júniusi difi probléma, ha az nincs, akkor Rally sprintben kategória első hely év végén meg lett volna, de az, hogy egy anyag mikor fárad el és adja meg magát, azt sajnos nem tudjuk befolyásolni.
A szervezők munkájával mennyire vagy elégedett?
A szervezők munkáját külön szeretném megköszönni. Rengeteget tesznek értünk amatőrökért. Én teljesen elégedett vagyok a versenyek lebonyolításával. Ha a Rábaring nem lenne, akkor nem tudtunk volna hol elindulni. Az a pár amatőr verseny, amik vannak, azok is nagyon messzire esnek tőlünk.
Októberben több kanyarban is szép számú szurkoló várta a mezőnyt a Rábaringen. Mennyit jelent számodra egy-egy csápolás?
Hatalmasat jelentenek nekem a nézők, nélkülük nem lenne rally a rally, ezt bátran kijelenthetjük. Ez ad legbelül egy olyan plusszt, egy olyan löketet, amit semmi más nem tud adni. Akárhol vagyunk versenyt nézni én is szurkolok ezerrel a versenyzőknek. Sokszor pár kanyarban, ahol csápoltak alig bírtam ki, hogy ne rúgjam el keresztbe, de az ilyen alkalmakra ott vannak a tesztek. Olyankor csak is látványra autózunk.
A versenyautóról mit lehet elárulni olvasóinknak? Hogy bírta az évadzáró megpróbáltatásait?
Nálunk semmi sem titok, bárki bármire kíváncsi én vagy apu szívesen elmeséljük, mit, miért és hogyan csináltunk meg rajt, mik vannak benne részletesen stb. Nagyvonalakban leírom, hogy mit is tartalmaz a kis piros gépünk. Erősített kaszni, csavaros bukócsővel Egyszerűsített egyedi villamosság Lejárt homológ versenyülések, 6 pontos övekkel Helyén egyeses, 5 sebességes kapcsolókörmös váltó 1.6-os A-s Lada motor Széleslengőkaros első futómű, FSO tengelycsonkkal, vastagszáras Bilsteinekkel, gyári fékkel, DS3000 versenyfékbetétekkel Hátul Ge szemes állítható kutyacsontok, lamellás sperrdifi 4,3-as áttétellel, vékonyszáras Bilstein gátlók. Az autó körülbelül 110 lóerő és 1000kg A versenyeken többnyire Yokohama A048 gumikkal megyünk, amik nekünk nagyon beváltak. Büszkén kijelenthetem, hogy hibamentesen célbaértünk vele az utolsó versenyen (is).
Idén még láthatunk valahol versenytempóban?
Idén ha versenytempóba nem is, de keresztbe mindenképp látni fogtok a november 9-én levő tesztedzésen a Rábaringen. Csúszkálunk, jól érezzük magunkat, viszem pár kört a barátaimat is. Várom nagyon, igyekszem majd minél látványosabban megérkezni a kanyarokba.
Végül, de nem utolsó sorban kik segítik, támogatják a versenyeken történő indulásod?
Két részre bontanám ezt a kérdést. Lélekben azok a barátaim támogatnak, akik ugyan úgy lelkesednek a versenyzés iránt és szívvel, lélekkel csinálják, mint én, illetve azok a barátaim is rengeteget hozzátesznek, akik kijönnek és szurkolnak nekem. Sokat jelent ez higgyétek el és köszönöm nekik. Anyagilag pedig jómagam megdolgozok érte, hogy versenyezhessünk, illetve nagy köszönet a szüleimnek, ők is mellettem állnak és sokat segítenek ebben!
Köszönjük a válaszokat, sok balesetmentes és sikeres futamot a továbbiakban is!
|