M&B 2024/1- MNR kupa - Beszámoló és eredmények
Bandee 2024.04.25. 20:07
A hétvégi Rábaringes futamok élménybeszámolója
Bár egy élményben gazdag edzésnapot már márciusban is szerveztek, az igazi izgalmak idén is áprilisban kezdődtek meg a Rábaringen. A Máté & Böri Racing Team csapata 2024-ben is megszervezi az előző évek során méltán közkedvelt rallysprint és minisprint bajnokságát a METABOND támogatásával. Ahogy a korábbi évadok során megszokhattuk szombaton egy rövidebb nyomvonalon a minisprint, vasárnap pedig a rallysprint mezőnye vehette birtokba az Écs melletti katlanban kanyargó aszfaltos utakat.
A szervezők mindkét napra egy újdonságokban bővelkedő, izgalmas nyomvonalat álmodtak meg, a portánál egy olyan kanyarkombinációval, ami még sohasem szerepelt a versenyeken. Ezen kívül az éles visszafordítók, a dombtető, a körforgalom bukkanóval mind tartogatott kihívást a szélsebessen száguldó mezőnynek. A szombati napon mintegy 60, másnap pedig körülbelül 50 páros vágott neki az év első versenyének.
Az égiek nem voltak túl kegyesek a résztvevőkhöz, hisz a Rally Hungaryn tapasztalt nyárból szinte a télbe csöppentünk vissza, 10 fok alatti hőmérséklet mellé viharos szél társult, de nézzük a jó oldalát, legalább az esőt sikerült megúszni. A nem éppen ideális időjárás ellenére szép számú nézősereg jött ki a pálya mellé szurkolni, a résztvevők pedig próbálták izgalmas és látványos versenyzéssel meghálálni mindezt.
Bár e technika ördöge alaposan megtizedelte a mezőnyt nagyobb baleset szerencsére ezúttal sem történt, némi csúszás a meghibásodott járművek mentése végett következett be. Az első nap serlegeket halmozó osztrák különítmény sajnos a második napra alaposan megfogyatkozott. A nap végén a díjkiosztó előtt még volt lehetőség az élményeinket versenyző barátainkkal átbeszélni. A jól megérdemelt serlegek kiosztását követően ideiglenesen búcsút intettünk a Rábaringnek, de csak május végéig, hisz ekkor jön a második felvonás!
Most pedig tekintsük át a kategóriák dobogósait:
A Minisprint értékelésében és az M5 kategóriában az osztrák Wolfgang Schmollngruber és Christoph Fischer érték el a legjobb időeredményt Mitsubishi Coltjuk fedélzetén. Másodikként ért célba Szalai Gergő a közkedvelt Suzuki volánjánál. Bakonyi Dánielnek pedig harmadik helyet hozott a megújult Audi első éles bevetése.
Az M4 kategóriában Molnár Csaba és Hegyi Roland állhattak a pódium tetejére. A BMW-s párost a Lada VFTS-el induló Schmidt Ákos- Schmidt Balázs duó követte az eredménylistán. A harmadik helyért járó kupákat pedig az Opellel induló Nagy Róbert- Nagy Cintia kettős zsebelte be.
Az M3 kategóriában az Opel Corsával induló Hurda Gábor- Hurda Patrícia kettős örülhetett a győzelemnek. Második helyen fejezte be a száguldást a Lada VFTS-el induló Herczog Gábor- Mike Zsolt duó, a harmadik helyen pedig a Citroen Saxoval versenyző Bíró Imre- Nagy Sándor páros zárta a derbyt.
Az M2 mezőnyében Tehel Károly vihette haza a győzelemért járó serleget. Második helyen fejezte be a futamot Tóth Benedek és Kiskúti Adrián. A harmadik helyen pedig Nerhaft Bence zárt a Suzukis mezőnyben.
Az M1 kategóriában ezúttal csak Németh János és Nagy Imre képviselték a Trabikat, de szemet kápráztató módon sikeresen teljesítették a futamot.
A széria mezőnyben a címvédő Szakonyi Gábor küzdelmes nap végén állhatott a dobogó legfelső fokára, megelőzve Szilbek Zoltánt és Molnár Attilát.
A Rallysprint mezőnyében az ifjú tehetség, Faltusz Dávid és navigátora, Farnadi Ágnes örülhettek a végső sikernek. A Peugeot 208-al induló párost a VW Golffal induló Kankovszky Marcell és Andráskó Róbert kettős követte az eredménylistán. A harmadik helyen a BMW-s közönségkedvenc Krámli Dániel ért célba Schuller Szibill navigálása mellett.
A licences mezőnyben egyedül a Mitsubishivel induló Hebling Péter- Hebling Lili kettős ért célba.
Az R6 kategóriában Kankovszky Marcellék győzedelmeskedtek Krámli Daniék előtt. A harmadik helyen Ungvári Péter és Hajner Martina hozták célba a jó bajort.
Az R5 mezőnyében a BMW-k csatáját Szolnoki Roland és Bognár Gábriel nyerték. Második helyen ért célba Soha Zsolt és Micskó Róbert. A harmadik helyért járó serlegeket Pribusz József és Horváth Károly vihették haza.
Az R4 kategóriában Balassa Ákos és Szabó Zoltán értek célba elsőként. A Renault Clioval induló párost a Ladával induló Herczog Gábor és Schmidt Ákos zsebelte be a második helyet, megelőzve a Rene Heschtera- Peter Rattner duót.
Az R3 mezőnyében a Faltusz-Farnadi páros sikerével zárult a nap. Második helyen ért célba a sárga Ladával Osváth Balázs és Hibik Viktória. A bronzérmes pozícióban a Peugeotval versenyző Mátrai István- Hajnik Dávid kettős zárta a futamot.
Az R2 kategóriában a Suzukival induló Csanádi Ervinék győzedelmeskedtek, megelőzve a Samarás élményosztó Szantbauer Miklós- Weszelovszky Nikolett párost. A harmadik helynek az ifjú Suzukis Oberling Dániel örülhetett Oberling Krisztián ítinerdiktálása mellett.
Az R1 kategóriában ezen a napon is csak a Németh János- Nagy Imre páros indult, akik sikeresen teljesítették a távot.
A Junior kategóriában a Citroennel induló Tesch Roland- Böröczky Gábor páros állhatott a dobogó legfelső fokára. Második helyen zárta a napot a Ladával induló Eördögh Levente- Eördögh Gyula páros. A harmadik helyezettként Oberling Dániel- Oberling Krisztián kettős fejezte be a versenyt.
|