Bakony Szlalom 2024/1- Interjú
Bandee 2024.04.11. 21:11
A Suzukival induló Császár Tibor volt riportalanyom a Bakony Szlalom évadnyitó kapcsán
Tavaly láthattunk először versenyezni. Hogy csöppentél bele az autósportok világába?
A faluba, ahol lakok Szanyban anno volt amatőr rally és az fertőzött meg. Ide kijártunk édesapámmal nézőként, itt szerettem meg ezt a sportot, főképp a Suzuki Swift GTi-ket. Mikor 2,5 éve elvesztettem édesapámat megfogadtam, hogy azt fogom csinálni, amit szeretnék, mert mi értelme mindig csak a munkának, ha nem élvezhetünk a gyümölcséből néha. Ezért vágtam bele hobbyként régi vágyam megvalósításába, szerencsére jónéhágy boldog percet okozott már nekem.
Hogy zajlott a téli felkészülési időszak? Voltak fejlesztések az autón?
A futóműben eszközöltem minimális változtatásokat saját ötleteim szerint, egy kis ültetés, beállítás módosítás történt. Ezen kívül új gumikat kapott az autó, de más nem történt.
Bakonyszentlászlót, mint helyszínt mennyire ismerted korábban? A most kijelölt nyomvonal mennyire nyerte el a tetszésedet?
Másodszor jártam Bakonyszentlászlón versenyezni, előtte egyszer nézőként jártam itt, már akkor elnyerte a tetszésem. Tavaly, mikor először indultam itt 4. lettem a kategóriában, örültem, hogy van keresnivalóm az eredményesség tekintetében a rutinosabb pilótákkal szemben. A mostani pálya már virtuálisan is nagyon bejött, kifejezetten élvezetes nyomvonal került kialakításra.
Hogy sikerültek az időeredmények? Az elért eredménnyel elégedett vagy?
A kategóriánkban 18 rajthoz állóból sikerült a harmadikként végezni, de a több, mint 110 nevezőből az abszolút 12. helynek is nagyon örültem, meglepett. Először, mikor láttam a népes mezőnyt tele rutinos, jókezű pilótával, komoly versenygéppel kissé elbizonytalanodtam, hogy mennyi keresni valóm lesz? De az első kör után kissé megnyugodtam, hogy versenyképesnek bizonyultam. Éreztem, hogy fekszik a pálya, és az autó is jól működik.
Milyen volt belülről a hagyományosan kemény T1 kategória küzdelme?
Mint mondtam, a futam előtt tétova voltam, hogy mennyire lehetek eredményes egy ennyire kemény kategóriában, komoly versenygépek ellen. Sajnos a fejlesztési lehetőségeim korlátozottak voltak télen. A T1 tényleg az egyik legkeményebb mezőny a bajnokságban, ezért is népszerű. Minden hiba megbünteti magát az időben, helyezésekben, ezért extra koncentráció szükséges. Talán itt az egyik legnagyobb kihívás dobogóra állni, ezért is örülök, hogy sikerült kupával hazatérni.
Sok szurkoló volt a pálya szélén, mennyit jelent belülről a biztatásuk?
Nagyon ösztönző a sok szurkoló, erőt ad, mikor integetnek, szurkolnak, felemelő érzés akár a futamon, akár a szervízpark felé vezető úton a cél után. Mosolyognak, örülök, hogy tetszik neki, amit csinálunk.
A versenyautóról mit lehet elárulni olvasóinknak? Hogy bírta a vas a nap megpróbáltatásait?
Az autó alapja egy utcai Suzuki Swift GTi. A motor gyári, írt vezérlőrendszerrel, illetve egy Proex kipufogó rendszerrel van felszerelve. Ezres váltót raktunk bele, SPEER difivel. 1992-es évjárat, nekem pedig személyesen a gyerekkori álmom. A futamon hiba nélkül teljesített.
Az idei szezonban még milyen eseményeken tervezed a rajthoz állást?
Idén Bakonyszentlászló az elsődleges, itt szeretnék az egész bajnokságban indulni. A Rábaringen az edzésnapok vannak tervben, és ha úgy adódik, akkor Szlovákiában is indulnék, de sok minden a munkám függvénye.
Végül, de nem utolsó sorban kik támogatják, segítik a versenyeken történő indulásod?
Elsősorban a menyasszonyom, nélküle nem menne. Az apósom, akivel néha gondolatokat szoktunk cserélni, hogy min lehetne javítani, hogy lehetne még jobb az autó. Ezen kívül vannak gumis cimborák, és egy ügyes esztergályos ismerősöm is.
Köszönjük a válaszokat, sikeres és balesetmentes futamokat a továbbiak során is!
|