WHB Győr Rally 2023- Beszámoló és eredmények
Bandee 2023.09.23. 09:42
A sokunk által várva várt Győr Rally élménybeszámolója Bandeetól, benne a dobogósokkal
Itt Győr-Moson-Sopron megyében sokan meglepődve, de annál nagyobb örömmel értesültünk tavasszal a hírről: a hazai rallysport élvonala visszatér térségünkbe. Győr városa három évtized után ismét bekerült a versenynaptárba az OB, Rally2, Rally3 és Historic bajnokság részére is. Mikor év közben jöttek az infók már tudtuk: ez nagyot fog szólni! Szinte kisgyermekként vártuk, hogy térségünkben köszönthessük a bajnokság résztvevőit, ismét olyan szakaszokra látogathassunk ki, ahol utoljára maximum kisgyermekként láthattuk a száguldó versenygépeket, illetve megnézni, hogy a szinte mindenkinek új szakaszokhoz miként alkalmazkodnak a párosok.
A négy mezőnyben mintegy 140 páros várta, hogy megkezdődjön a kisalföldi városban az esemény. A program már csütörtökön megkezdődött átvételekkel, pályabejárásokkal és egy eseménydús, Rábaringen megrendezett tesztnappal. Ekkor kaptuk a hírt, hogy Bútor Robi WRC-je sajnos műszaki gondokkal küzd, ami rányomhatja a bélyegét a hétvégi futamra. Másnap délután a szervízparkban meg lehetett csodálni testközelből a versenygépeket. Pénteken pazar körülmények között, a Városháza előtti téren, rengeteg érdeklődővel rajtceremónia nyitotta az eseményeket, majd az impozáns, belvárosi gyorsasági versenyautós pályabejárása szerepelt a programban. A sötétbe nyúló, belvárosi utakon, hidakon, körforgalmakban kanyargó szakaszon még utcai tempóban is élmény volt megtekinteni a mezőnyt.
A szombati napon az ORB-ORC mezőny mellett a Rally3 bajnokság tagjai mérettették meg gyorsaságukat és ügyességüket. A mezőnyre három szakasz várt, melyet két- két alkalommal kellett teljesíteni. A program a méltán híres, festői panorámában kanyargó Csesznek melletti szerpentinen kezdődött, ezt követően az Olaszfalu és Tés között lévő, hosszú idő után ismét a programban szereplő pálya került teljesítésre. A kör pedig a nagyvelegi pályán zárult, ahol a tempós külterületi fehéraszfaltos részek mellett a nézők által közkedvelt falusi buszforduló és környéke jelentett kihívást a versenyzőknek.
Vicu kézsérülése miatt ezúttal nem tudott velünk tartani, viszont a régi idők emlékére Kohár Mihály, a Nyilas-Róka „Nyilasa” és korábbi fotósunk, Moncsy is velem tartott. Az első kört Cseszneken tekintettük meg, ahol már- már hegyi felfutó feelingje volt a versenynek, hisz a párosok őrült tempót diktáltak. Ezt követően Bakonynánára látogattunk, ahol egy déli fagyizást követően a „hidas kanyar” és a szerpentin eseményeit tekintettük meg.
Másnap az ORB és Historic mellett a Rally2 bajnokság résztvevői indultak harcba a stopperórával. A nap a számomra legkedvesebb szakasszal kezdődött: Tényő- Ravazd. A Sokoró dombságban kanyargó erdészeti út korábban a Lutra Rallye és a Budapest Rallye része volt, ebben a formában 2001-ben szerepelt utoljára (2005-ben az RTE számára egy rövidített változata emlékezetesre sikerült). A pálya tartogat egyaránt tempós és technikás részeket, dobálós részek és hajtűkanyarok teszik próbára a versenyzők képességeit. A mezőny ezt követően a Rábaringre látogatott, ahol változatos burkolati körülmények, tempós döntött kanyarok és egy körgyors várt az indulókra. Az impozáns belvárosi szakaszon nap közben junior versenyzők és Just for fun élményosztók szórakoztatták a nézőközönséget, majd a bajnoki mezőnyök róták a Rába parti város útjait.
Vasárnap a hazai pályát céloztuk meg Ermex barátomékkal kiegészülve. Egy kellemes, reggeli 4 km-es sétát követően a híres balos kanyart tekintettük meg elsőként. Rengeteg néző látogatott ki, a régi idők emlékét megidézve még sátorozókkal is találkoztunk. A másodosztály mezőnyére eggyel feljebb mentünk, így lemaradtunk a kanyar eseményeiről, de no para: Róka koma videón megörökített mindent 😉. A második körre a cél felé haladva megtekintettünk egy hajtűkanyart, majd egy tempósabb szakaszt. A verseny végén megnézhettük Marozsi Zsolték Hyundai Protojának mentését- szerencsére csak az autó sérült a nagy esésben a célkanyarban. A verseny végeztével sok emlékezetes pillanattal indultunk haza, reméljük, hogy jövőre ismét köszönthetjük környékünkön a hazai rallysport élvonalát!
Most pedig tekintsük át a kategóriák dobogósait:
Az ORB értékelésben Csomós Mixi és Bán Viktor 11-ből 10 szakaszt nyerve hozta be győzelemre a Skoda Fabia-t. Mixiék mellett a legjobban ifj. Vincze Ferenc és Percze Nándor örülhettek, hisz második helyükkel biztosították be a 2023-as év abszolút bajnoki címét. A színtiszta Skodás dobogóról Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt gondoskodtak.
Az RC4 kategóriában és a Peugeot kupában Bertalan Márton és Paizs Róbert állhattak a pódium tetejére. Másodikként zárta a futamot Zagyva Lajos és Spitzer Gábor. A harmadik helyen ért célba a Berta László- Császár László páros.
Az ORC versenyében a Mitsubishivel induló Matics Mihály diadalmaskodott Zejda Viktória navigálása mellett. A dobogó második fokára a BMW-vel induló Hevesi Norbert- Lipóczky Dániel duó állhatott fel. A bronzérmes pozícióban Galgóczi Norbert és Kazári Dániel kettős ért célba az EVO IX fedélzetén.
A P13 mezőnyében a Lada VFTS-ek meccseltek a dobogós helyekért. A legjobb időeredményt Bodogán Ferenc és Sántha László érték el, megelőzve a Helembai Zsolt- Tukacs Ákos duót. A harmadik helyen zárta a győri futamot a Kiscsatári Imre- Diós Dániel páros.
A P12 kategóriában Kovács Zoltán és Holló Barnabás vihették haza a győztesnek járó serlegeket. A Citroen C2R2-vel induló kettőst a fekete kereklámpás Ladával induló Szőnyi András- Vajnai Dániel páros ért célba másodikként, a kék VFTS-el induló Tóth Ottó- és Ripka Attila László duó pedig harmadikként.
A Rally2 bajnokságban az abszolút győzelemnek a Peugeot 208 R2-vel induló Czékmány Norbert- Takács Gábor páros örülhetett a nap végén. Második helyen ért célba a Citroen C2R2-vel induló Kocsis Imre- Bakos István duó, megelőzve márkatársukat, a Zoltán Kevin- Búzás Róbert kettőst.
A P13 mezőnyében Lőrik László és Zsiga Zsolt kormányozták győzelemre a 2105-öst. Második helyen ért célba Marton Zoltán és Somogyi Tamás a kék Clioval. A harmadik helyért járó pontokat pedig a Peugeot 206-al induló Bartha Nándor- Farkas Martin páros neve mögé írhatták fel.
A P12 kategóriát Zoltán Kevinék nyerték. A dobogó második fokára állhatott fel az eredményhirdetésen a Ladás Ruszó Krisztián- Geró Gábor kettős. A harmadik helyen fejezte be a száguldást Jóna Gábor és Garam Balázs, szintén egy orosz gépezet fedélzetén.
A 6/RC4 mezőnyében az abszolút győzelmet is elérő Czékmányékat és Kocsis Imiéket a Peugeot 208-al induló Stieder Zoltán és Borsfai Dávid páros követte az eredménylistán.
A Rally3 bajnokságban a Hondával induló Péter Pál- Dudás István Márton kettős zsebelte be a győzelemért járó serlegeket. Második helyen ért célba a Suzukival induló Oberling Krisztián- Mitnyik János kettős. A harmadik helyen fejezte be a bakonyi száguldást a VFTS-el induló Tamás Gyula és Sztrakon Bence kettős.
A P13 kategóriában Péter Pál és Dudás István Márton a kategória győzelmet is bezsebelte az abszolút első hely mellé. Második helyen zárta a versenyt Kosztolányi László és Móczik Kornél a „cigiződ” 2107-el. A bronzérmes helyen pedig a VFTS-el induló Pete László- Hozleiter Anikó ért be a célba.
A P12 mezőnyében Tamás „Gyuszóék” diadalmaskodtak. Második helyen a VFTS-t terelgető Rácz Gábor fejezte be a futamot Gyöngyösi Marcell navigálása mellett. A dobogó legalsó fokára a Honda Civic-el versenyző Lengyel István- Göbölös Péter kettős állhatott fel.
A P11 kategória a Suzukik háziversenyét hozta. A díjátadón az Oberling Krisztián- Mitnyik János páros örülhetett a legjobban. A második helyezettként ért célba Toldi Tibor Róbert és navigátora, Krasznai Ákos. A harmadik helyért járó serlegeket pedig Kozák Zoltán és Frik Péter vihették haza.
A 6. kategória mezőnyében a Ladás közönségkedvenc ifj. Fóti Péter- Kiskuti Adrián páros állhatott a nap végén a dobogó legfelső fokára. Második helyen ért célba a Hondával induló Kapás János- Kapás Szilvia kettős. A harmadikként lépte át a célvonalat Ladájával Póczik Ákos és navigátora, Nagy Dániel.
A Historic bajnokság mezőnyében Wirtmann Ferenc és Kerekes József vitte győzelemre a Ford Escortot. Második helyen zárta a győri versenyt a Fiat Abarth 131-el induló Balogh Sándor- Taskó András kettős. A harmadik helyen ért célba Rónay László és Csuri András a Lancia Delta Integrale fedélzetén.
A C1 kategóriában Tóth István és "Kopasz" vitték győzelemre a Skodát, megelőzve az Austin Morris Minivel induló Szivák Zoltán- Merényi Tibor párost.
A C3 kategóriában a Fiat 124-el induló Emődi Balázs és Tasi Csaba diadalmaskodtak.
A D1 kategóriában a Lada 2101-el induló Schneer László- Greffer Lajos duó vehette át a győzelemért járó kupákat.
A D2 kategóriában a Zsigulisok csatáztak egymással, melyből Csukovics István és "Kari" kerültek ki az első helyen. Második helyen ért célba Müller Roland és Müller Roland kettőse, a harmadik helyen pedig Gyenes András és Horváth Levente György zárta a futamot.
A D3 kategóriában az abszolút leggyorsabb Wirtmann Ferenc örülhetett a sikernek Kerekes Józseffel együtt. Második helyen a Balogh- Taskó duó ért célba. A harmadik helyre Kalapács Zsolt és Mohácsi László hozták be az Opel Kadettet.
Az E1 kategória tagjai alaposan megfogyatkoztak a verseny végére. Mindössze Dunavölgyi János és Wébel Martin Zsolt látták meg a célvonalat a Lada Samara fedélzetén- érdemeikből ez mit sem von le!
Az E2 kategóriában Zsolna József és Zsolna Mercédesz vitték célba első helyen a 2107-est. Második helyen ért célba a Toyota Corollával induló Tógyer Imre és Gerendás Ádám alkotta egység.
Az E3 kategóriában Trexler Zoltán és dr. Bartos Gábor teljesítették a versenytávot a VW Golf fedélzetén.
Az E4 mezőnyében Rónay László és Csuri András a szép összetett helyezés mellé egy kategória győzelmet is behúztak a Lanciaval.
Az E5 kategóriát a VFTS-el versenyző Nagy Dávid- Nagy János páros nyerte, megelőzve a 2105-ös Ladával induló Rakovszky Leventét és navigátorát, Réti Attilát.
Az E6 kategóriában az FSO Polonez pilótája, Kanyik Antal és mitfahrerje, Gonda Dániel állhattak a pódium tetejére.
Az E8 kategóriában a rutinos pilóta, Gerencsér "Titi" ért célba elsőként a Ford Sierrával lánya, Bernadett ítiner diktálásával.
|