Székesfehérvár Rallye 2023- Interjú
Bandee 2023.04.14. 21:00
Helembai Zsolt "Csikar", a fehér VFTS pilótája válaszolt kérdéseinkre az OB nyitófutama kapcsán
Hogy zajlott a téli felkészülés? Előzetesen milyen célkitűzéseid voltak az első futam kapcsán?
A téli felkészülésünk igazából abból állt, hogy lerevízióztuk a váltónkat gyártattunk egy új lendkereket, mert a régi adott egyfajta furcsa sípolós hangot, ami elviselhetetlen volt az autóban, idén nem fejlesztettük semmit az autón maradt minden a régi, ami nagyon bevált a tavalyi évben. Amikor megtudtuk, hogy murva versennyel kezdünk ebben az évben megkapta az autó a murva futóművet nagyon nem is csinosítgattuk, mert a murvás versenyek kicsit megviselik az autó egyes részeit, szerettük volna ott folytatni, ahol tavaly abbahagytuk, szerettünk volna a dobogó valamelyik fokán végezni, ami sikerült is, felállhattunk a P/13🏴☠️kategória legfelső fokára és a 2WD kupát is sikerült megnyernünk.
Mennyire voltak korábbról ismertek a kijelölt gyorsasági szakaszok? Hogy tetszettek a pályák?
Két gyorsaságit ismertem az öt szakaszból: a várpalotait, illetve a kislőtérit. Az utóbbi a kedvencem, így sikerült nagyon jó időket autózni rajta. A Királyszentistváni nem nagyon tetszett, a tési szakasz amennyire tetszett pályabejáráson, annyira nem tetszett versenyautóval. Semmilyen tapadásunk nem volt, így nem szerettem volna rajta kockáztatni. Viszont az iszkai szakasz is nagyon bejött, igazi rally pálya, tempós, dobálós, igaz voltak sziklás részei is, ami nagyon defekt veszélyes, de sikerült megúsznunk defekt nélkül. Ez a szakasz volt a Power Stage is, amit sikerült behúzni, igaz az autó kicsit megsínylette de behozott a célba.
Az elért időeredményekkel és helyezéssel elégedett vagy?
Nagyon elégedett vagyok az időeredménnyel, nagyon jó volt a tempónk, több gyári Rally 4 es autót is sikerült magunk mögött tudni, az elért eredménnyel is elégedett vagyok, hiszen sikerült a lehető legtöbb pontot bezsebelni, ami az év végi elszámolásnál jól jöhet.
A szervezés mennyire nyerte el a tetszésed?
Minden rendben volt a szervezéssel. Időben ment minden, ahogy lennie kell.
Az autón belül milyen volt az összhang? Volt valamilyen emlékezetes élményetek a futamon?
Teljesen jó volt az összhang, minden nagyon klappolt, ahogy szokott, igaz az első két gyorsaságit megtiszteltük. Vissza kellett rázódni, mert nem mentünk az autóval a tavalyi Zemplén Rallye óta, de a második körtől megnyomtuk az ugratókat is.😀 Emlékezetes, kislőtéren van egy rész ahol 6.telin mész egy kisebb ugratóra 100-ra van egy visszafordító. Ahogy leér az autó onnantól fék, hát éppen hogy csak megáll, de megvolt, ez elég emlékezetes volt😀.
Sok szurkoló látogatott ki a pályák szélére. Mennyire doppingol téged egy-egy csápolás?
Sok szurkoló volt a pályák szélén engem kimondottan doppingol, ha sokan vannak. Nagyon jó úgy autózni, hogy csápolnak a pálya szélén. Miattuk érdemes csinálni ezt az egészet.
A változékony időjárás mennyire nehezítette meg a dolgod a volánnál?
Igazából nem volt az időjárással bajunk, az autónak kimondottan tetszett a hűvösebb idő, úgyhogy nekünk teljesen rendben volt.
Szeretsz murván vezetni? Mennyire igényel más technikát, mint az aszfaltos száguldás?
Nagyon szeretek murván versenyezni ezek az igazi Rally versenyek, teljesen más technikát igényel, mint egy aszfaltos verseny. Ott pontosan kell vezetni, hogy minél gyorsabb legyél, itt meg úsztatni kell egyik kanyarból a másikba, ami kimondottan látványos és még gyors is.
A murvás pályák mennyire viselték meg a versenyautót?
Nagyon megviselték az autót ezek a szakaszok, komplett futóművet kell cserélni elől, a doblemezünk is kapott egy nagyobb ütést, de orvosolható. A hátsó difi házunk is elrepedt, úgyhogy, lesz vele egy kis munkánk, de megérte.
Mit lehet elárulni olvasóinknak a versenygépedről?
Ez egy Lada VFTS, amibe tavalyi év óta bekerült egy 2 L gyári Honda Type R motor, ami jelenleg 230LE ugyan ennyi Nm nyomatékú egy 6 sebességes szekvenciális váltóval van szerelve, készül egy verseny motorunk, amihez a héten kaptuk meg az alkatrészeket, és ha minden igaz akkor a következő versenyre készen lesz, amit Salgótarjánban rendeznek május 25-27 között. Mi nagyon várjuk nagyon sokat várunk tőle most ez motivál a legjobban.
Az idei évben milyen eseményeken tervezed még a rajthoz állást?
Mi az ORC mezőnyében a P/13 kategóriában versenyzünk. Szeretnénk egész szezont menni, és ismét csatába szállni a bajnoki címért, amiről tavaly egy hajszállal lemaradtunk. Tizedekre menő csatákat vívtunk a kategória társakkal Karsai Zsoltiékkal, illetve Bodogán Feriékkel, bízom benne hogy idén is ilyen csatákra számíthatunk .
Kik segítik, támogatják a versenyeken történő részvételt?
Versenyzésünket most is három szervízes segíti versenyeinken, Ujj Szilárd,Kiss Zoltán, Lőrinc Marcell, nélkülük nem tudnánk ilyen eredményeket elérni nagyon sokat tesznek hozzá versenyzésünkhöz. Szeretném még megköszönni támogatóinknak, hogy ebben a nehéz időszakban is bizalmat szavaztak nekünk: Betonpartner Magyarország Kft., Tona Hungary Kft.
Köszönjük a válaszokat, balesetmentes és élvezetes versenyzést kívánunk a továbbiakban is!
|