Székesfehérvár Rallye- Beszámoló és eredmények
Bandee 2023.04.11. 21:04
A szezonnyitó futam beszámolója, benne a kategóriák dobogósaival
Április első hétvégéjén a hazai rallybajnokság első osztályának is megkezdődtek a 2023. évi küzdelmei. Sok szurkoló várta, hogy felüvöltsön Bútor Robi WRC-je, az Rally2 és R5 technikák késhegyre menő csatát vívjanak a másodpercekért, az idén népessé váló Peugeot kupában ki hogyan teljesít a kis méregzsákok volánjánál, és persze a többi résztvevő hogy szól bele a küzdelmekbe. Idén hosszú évtizedek óta első alkalommal murván kezdődött a szezon Székesfehérvár központtal. Az első nap két-két alkalommal a királyszentistváni Gyártelep és a legendás Kislőtér várt a résztvevőkre. A murvás kalandok után késő délután a szokásos Super Special következett a Királyok városának belvárosa mellett. A második nap a tempós Várpalota melletti szakasz, a nagy visszatérő tési erdei murvás szakasz és az Iszka-Csór gyorsaságikat kellett teljesíteni, szintén duplán. A rally elsőosztály mellett a tereprallysok is megmérettették magukat a pályákon.
Első nap a királyszentistváni eseményeket tekintettük meg. Ami kicsit negatívum volt: az előzetesen alig-alig kommunikált 3000 Ft-os belépő, valamint az erősen korlátozott nézhetőség- szinte sehova se lehetett állni, tudjuk, hogy fő a biztonság, de talán a Mikulás Rallye-n is engedélyezett részekre most is be lehetett volna engedni a nézőket, elkerülve a túlzsúfoltságot a maradék 2-3 nézői ponton.. de ez csak személyes vélemény 😊. Amúgy a szervezésre nem lehetett panasz, szinte percre pontosan tartották az időtervet, a parkolóban is segítettek a nem kevés autó elhelyezésénél. A második nap a Tés melletti szakaszt szemeltük ki, és nem csalódtunk! A festői környezetben tempós, látványos versenyt láthattunk, amit a szemerkélő eső még izgalmasabbá tett. Reméljük ez a szakasz a közeljövőben is bekerül a programba, és hogy az iszkai pályán is sikerül megállapodni 1-2 nézői pont kialakítási lehetőségeiről.
Összességében egy jól szervezett, izgalmas szezonnyitót láthattunk, reméljük a folytatás is hasonlóan jónak ígérkezik. Köszönjük a rendezők munkáját! A bajnoki küzdelmek a Salgó Rallye-n folytatódnak május végén.
Most pedig tekintsük át a kategóriák dobogósait:
Az ORB értékelésében az abszolút első helynek némi meglepetésre Ranga Péter és Czakó Janek örülhettek. A Skodás páros mögött a korábbi bajnok Vincze Ferenc ért célba szintén egy cseh remekkel Percze Nándor navigálásával. A pódium harmadik fokára Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt állhattak fel.
Az RC4 mezőnyében egy német páros, Timo Schulcz és Michael Wenzel diadalmaskodtak Opel Corsájukkal. A második helyen végzett Herczig Patrik és Varga Kristóf duója a Peugeot 208-al. Harmadik helyen fejezte be a murvás száguldást Bertalan Márton és Paizs Róbert szintén az oroszlános márka fedélzetén.
A P14 mezőnyében a közönségkedvenc Hevesi István- Bottyán János kettős vihette haza a győztesnek járó serlegeket. Pusztítóék mögött a második helyen a nagy visszatérő Kazár Miklós és Begala Tamás páros ért célba az EVO-val. A harmadikként Marozsi Zsolt és Boros Máté párosa fejezte be az évnyitót a Hyundai i20 fedélzetén.
A P13 kategóriában Helembai Zsolt és Holecz László értek célba elsőként a fehér VFTS-el, megelőzve az Opel Astrával induló Molnár Zsolt- Pásztor Tamás duót. A bronzérmes pozícióban Kókai Gábor és Bíró Attila végeztek a szezonnyitón, szintén egy vilniusi csodával.
A P12 mezőnyében ketten fejezték be a futamot, a győzelemnek a C2R2 -vel induló páros: Kovács Zoltán és Holló Barnabás örülhettek a Ladával induló Nemes Csaba és Nemes Richard előtt.
A Bútor-Tagai páros és Keszler Mátyás- Kugler Tibor kettőse egyedül teljesítették a futamot a kategóriájukban.
A Tereprally mezőnyében Lukács Kornél „Csucsu” és Mesterházi Márk diadalmaskodtak. Másodikként végzett Szabó Gergely és Szűcs Gábor. A harmadik helyen fejezte be a futamot Kéry Szilveszter és Bartha Barbara Ane.
|