Hirek a pálya mellől : Metabond Rallysprint- és Minisprint Bajnokság 2022/2- Westy és KMI kupa- Interjú |
Metabond Rallysprint- és Minisprint Bajnokság 2022/2- Westy és KMI kupa- Interjú
Bandee 2022.06.01. 21:12
Az évad második Rábaringes futama kapcsán az ifjú BMW-s pilótát, Hajdina Martint kérdeztem
Milyen emlékeid vannak a Rábaringről? Mennyire kedveled az écsi pályát?
Apa versenyzett itt sokszor, amikor még kicsi voltam, erről a pályáról van a legkorábbi emlékem rally versenyről. Szeretem ezt a pályát, ez áll a legközelebb egy rendes rally gyorsaságihoz, az amatőr versenyek közül.
Hogy zajlott a májusi futamra a felkészülés?
Szerencsére a BMW megbízható technika, így csak le kellett mosni és megtankolni. Apával ketten csináljuk az autót hétvégente, amikor van rá időnk.
A minisprintes és rallysprintes nyomvonal hogy tetszettek? Volt esetleg kedvenc részed a kijelölt szakaszokon?
A felső rész utáni fehér aszfaltos jobb-bal rész a kedvencem, szerencsére a minisprintben az benne volt. A rallysprint pályán pedig a tempós részeket kedvelem nagyon. Szerencsére minden irányból nagyszerű a pálya, és a rendezők is igyekeznek mindig új nyomvonalakat kijelölni, amennyire lehetséges.
Az elért időeredményekkel és helyezéssel mennyire vagy megelégedve?
Szombaton csak egy gyorsot tudtam menni, de az abszolút 1. idő volt, így teljesen elégedett voltam vele. A rallysprintben azért volt egy kis hátrányunk az élmezőny autóihoz képest, de a kiegyensúlyozott és hibamentes vezetéssel sikerült abszolút 2. helyet elérnünk, aminek nagyon örültem. Ez az eddigi legjobb eredményem a Rábaringen.
A verseny szervezése hogy tetszett?
A verseny rendezése mindig kiváló, jól érezzük magunkat minden rendezvényen. Szerintem az idén bevezetett menetlevél is emeli a verseny színvonalát.
Korábban egy Peugeot-val láthattunk versenyezni Écsen. Mennyire igényel más vezetési stílust a jó bajor?
A Peugeotnál feláldoztuk a megbízhatóságot a teljesítmény oltárán, így nem sok olyan gyorsaságit tudtam teljesíteni, ahol csak a vezetésre tudtam koncentrálni. A BMW-vel sokkal pontosabban tudok vezetni és szerencsére nem okozott különösebb problémát a hátsókerék hajtás.
Az autó hogy bírta a kiképzést a két versenynapon?
Szombaton ketten is neveztünk az autóval, és a nagybátyám beszállt vele a fák közé. A verseny után szedték ki a tűzoltók. Vasárnap reggel cseréltünk egy kormányösszekötőt és hibamentesen bírta végig a Rallysprintet, ami nagy előnye ennek a kocsinak.
Szép számú közönség volt jelen a Rábaringen. Mennyire motiválnak a szurkolók a pálya szélén?
Mindig jó érzés ilyen sok ember között versenyezni, jólesik a szurkolásuk. Sajnos nem én szolgálom ki őket a legjobban, én próbálok a lehető legpontosabban autózni, nagyon eredménycentrikus vagyok. De köszönöm nekik, hogy ennyien kilátoganak esőben, szélben vagy tűző nap esetén.
A versenyautóról mit lehet elárulni olvasóink számára?
Az autó egy Bmw 323ti, teljesen széria motorral. Sper, 4 kíniai állítható gátló valamit a biztonsági felszerelések vannak benne. Élvezetes kis kocsi, de azért egy pár lóerő elkél még bele.
Idén hol tervezed a rajthoz állást?
A minisprint sorozatot szeretném teljesíteni, néhány rallysprint esetleg, ahogy a keret engedi. Ezen kívül gokartversenyzek is és a Peugeot is megvan, azzal esetleg egy két reptéri verseny beleférhet az év vége felé.
Végül, de nem utolsó sorban kik segítik, támogatják a versenyeken történő rajthoz állást?
Kiemelném apát, aki a legtöbb időt, energiát és pénzt áldozza erre, de az egész családom támogat, amiért nagyon hálás vagyok nekik. Idénre lett pár partnerem, akik a BMW-vel való versenyzésben segítenek, köszönöm szépen nekik is. Nem utolsó sorban nektek is köszönöm a lehetőséget, hogy elkészül ez az interjú és még több ember megismerhet.
Köszönöm a válaszokat, eredményes és sikerekben gazdag versenyeket kívánok a továbbiakban is.
|