Hirek a pálya mellől : Metabond Rallysprint- és Minisprint Bajnokság 2022/1- MNR kupa- Beszámoló és eredmények |
Metabond Rallysprint- és Minisprint Bajnokság 2022/1- MNR kupa- Beszámoló és eredmények
Bandee 2022.04.25. 20:21
A Rábaringes bajnokság nyitófutama, ahogy mi láttuk, benne a kategóriák dobogósaival
Április 9-én és 10-én megkezdődött a Máté&Böri Racing Team idei bajnoksága. A márciusi tesztet követően immáron pontokért, serlegekért ment a küzdelem a METABOND Rallysprint és Minisprint sorozat nyitófutamán, az écsi Rábaringen. A tavalyi évhez hasonlóan szombaton egy rövidebb nyomvonal, míg vasárnap egy majd’ 9 km-es szakasz várt a versenyzőkre a sokat látott ring aszfaltkígyóin. Az idei évben kicsit változott a lebonyolítás: a duplázás lehetősége megszűnt, azonban a 3 helyett 4 gyorsasági áll rendelkezésre a száguldásra, valamint bevezetésre került az IE, ami a gördülékenyebb lebonyolítást hivatott elősegíteni.
A nyitófutamon hamisíthatatlan áprilisi időjárás nehezítette meg a résztvevők dolgát: szombaton áztató eső tette csúszóssá a pályát, megnehezítve az egyes féktávokat, míg vasárnap a szokatlan hideg, viharos szél tette embert próbálóvá az eseményt mind az autókban, mind a pálya szélén. Nevezőkben nem volt hiány: a minisprint mezőnyébe mintegy 70, a rallysprintben kb. 80 páros várta a rajtot. A sok hátulkaparós élményosztó mellett elsőkerekes méregzsákok és egy igazán látványosan közlekedő osztrák Mitsubishis páros színesítette a felhozatalt, de sokan vártuk többek között Englert Roland BMW-jének debütáló futamját is.
Mindkét nap akadt esemény bőven, sokakat a technika viccelt meg, de egy-egy beesés miatt is idő előtt kiállni kényszerült néhány páros, azonban a Rescue-sok ezúttal is gyorsan orvosoltak egy-egy mentést. Összességében jó futamot zárhattunk, melyen jó volt a hosszú téli hónapokat követően összefutni régen látott ismerőseinkkel. A következő futamra a Rábaringen a május 7-8. hétvégén kerül sor, vélhetően legalább ilyen izgalmas versennyel. Köszönjük a szervezők munkáját!
Most pedig tekintsük át a kategóriák dobogósait:
A Minisprint mezőnyében az abszolút legjobb időnek a BMW-s Németh Dávid és ifj. Jantó Attila örülhettek a márkatárs Hajdina Martin és az Opel Corsa villámléptű pilótája, Patyi László előtt.
Az M5 kategóriában szintén Németh Dávidék győzedelmeskedtek Hajdina Martin és Hajdina Gábor előtt.
Az M4 kategóriában a Fiat Puntoval induló Jantó Attila- Jantó Dorina páros állhatott a pódium legfelső fokára. Másodikként zárta a futamot a Peugeot 206 volánjánál Kovács Krisztián, a harmadikként pedig az ifjú tehetség, Hídvégi Bence ért célba édesapja, Zoltán navigálása mellett.
Az M3 kategóriát az Opel Corsával induló Patyi László nyerte magabiztos előnnyel a Ladás Gács- Somodi páros, valamint a Toyota Yarissal induló Németh Szilárd előtt.
Az M2 mezőnyében a Skodával induló Faltusz Dávid- Mocher László kettős diadalmaskodott két Suzukival induló pilóta, Tehel Károly és Oberling Attila előtt, akinek fia, Dániel diktálta az ítinert.
Az M1 mezőnyében a Trabantos háziversenyben a Zubó- Horesta kettős nyert, megelőzve a debütáló Leimeiszter- Bakos párost.
A Széria kategóriában a Swiftek csatáztak a serlegekért. A végső siker Molnár Attiláé lett, megelőzve Kurdi Lajos Ádámot és Szilbek Zoltánt.
A Rallysprint mezőnyében a BMW-s Ungvári Péter- Hajner Martina páros örülhetett az abszolút sikernek, megelőzve Englert Rolandot és navigátorát, Sass Tamást. A harmadik helyre a Suzukival induló Bognár Dávid- Méreg Attila duó állhatott fel a nap végi díjátadón.
Az L1 kategóriában a Ladával versenyző Gerendás Ádám győzedelmeskedett márkatársa, Hinger Dávid előtt. A színtiszta Lada pódiumról Gács Gáborék gondoskodtak.
Az L2 kategóriában egyedül az osztrák Mitsubishis Christian Kornherr- Roman Steinbauer páros indult, bár ők a stopperórával történő harc helyett a közönséget szolgálták ki.
Az R6 mezőnyében Ungvári Péterék örülhettek a győzelemnek Englert Rolandék előtt. A harmadik helyre a VW Beetle párosa, Kopcsinovics Tibor és Balassa Ákos állhattak fel.
Az R5 kategóriát is a BMW-k uralták. Németh Zoltán és Németh Gábor diadalmaskodtak a futamon, megelőzve Mátis Dominik és Szejber Dávid párosát és a Pribusz József- Horváth Károly kettőst.
Az R4 kategóriában a Renault Clioval induló Nemes Dániel- Kovács Ádám páros vihette haza a győztesnek járó kupákat. Másodikként fejezte be a száguldást a Honda fedélzetén Pehely „Pihe” Balázs és Fekete Ferenc. A harmadik helyen a Minisprinthez hasonlóan Hídvégi Bence és Hídvégi Zoltán zárta a versenyt.
Az R3 kategóriában a 2101-es Ladával versenyző Berák László- Tiba Péter páros sikerével zárult a futam. Második helyen Leitner Tamásék értek célba a Honda Civiccel, míg a pódium legalsó fokára Reményi Regő és Fenyvesi Péter állhattak fel.
Az R2 kategóriában a Suzukik házi versenye zajlott, melyben Bognár Dávid és Méreg Attila zsebelték be a végső sikert. Másodikként zárták a száguldást Bognár Roland és Borsfai Dávid, a harmadik helyen pedig Oberling Attila és Varga Valentin értek célba.
Az R1 kategóriában a Trabantosok meccséből Zubó Dávid és Horesta József jöttek ki az első helyen. Második helyen ért célba a Leimeiszter Gergő- Bakos Márk duó, a harmadik pozícióban pedig Tánczos Rezső és Szautner Endre zárták a versenyt.
A Junior kategóriában Hídvégi Bence ért célba elsőként, megelőzve Reményi Regőt és Faragó Rolandot.
|