HCR kupa 2021- Interjú
Bandee 2021.10.20. 21:51
Az Opel Astrával versenyző pilótával, Simicska Attilával beszélgettem a Metabond bajnokság záró futamának kapcsán
Milyen emlékeid vannak a Rábaringről? Mennyire kedveled az écsi pályát?
Jó emlékeim vannak a Rábaringről, versenyzőként 2018 óta, de nézőként sokkal régebbi emlékek is fűznek a pályához, a 90-es évek végén jártam ott több Rally1-es versenyen. Szeretünk az écsi pályára versenyre járni, hála a szervezőknek, változatos a pálya kialakítása, a verseny szervezése pedig színvonalas.
A futamra hogy zajlott a felkészülés? Előzetesen milyen eredmény volt kitűzve az évzáró verseny kapcsán?
Az autó műszaki átvizsgálását és felkészítését én végzem el a versenyek között, a szükséges alkatrészeket természetesen kicserélem, és igyekszem-igyekszünk mindig egy kicsit fejleszteni is, amennyire az anyagi keret engedi. A szezon kezdetén dobogót céloztunk be, örültünk volna egy ezüstéremnek, az első helyezés jelenleg elérhetetlennek tűnik a kategórián belül. Az utolsó verseny előtt a 3. helyen álltunk, az volt a cél, hogy ezt megtartsuk.
A mostani nyomvonal mennyire nyerte el a tetszésed? Volt kedvenc részed a pályán?
Jó volt ez a pálya, nagyon tetszett! A hátsó parabolikánál, a hosszú egyenesben a lelépő az alsó útra, az egy jó tempós szakasz, az nagyon tetszett.
A szervezők munkájával, rendezvény menetével mennyire voltál megelégedve?
Abszolút elégedett vagyok a szervezéssel. Mindig segítőkészek, a felmerülő problémákat mindig sikerült eddig orvosolni.
A versenyen milyen eredményt sikerült elérni? Elégedett vagy a végeredménnyel?
A 4. helyen sikerült célba érnünk, egy kis műszaki problémával küzdöttünk: a második körben széttört a kuplungszerkezetünk, így a harmadik kört kuplung nélkül kellett teljesítenünk, így az addig elért 2. helyről csúsztunk vissza a 4. helyre. Ennek tükrében elégedett vagyok az elért hellyel, a megszerzett pontokkal tudtuk megtartani az év végi 3. helyezést.
A nyirkos, esős idő mennyire nehezítette meg a dolgod a volánnál?
Esőben nem nagyon szeretek menni, de a hátsó kerék hajtású autókkal versenyzőkhöz képest elég jó időket tudtunk menni. Összességében nem volt annyira rossz, tudtuk élvezni a versenyt.
Az autón belül milyen az összhang és a hangulat egy-egy verseny során?
Mivel a párom navigál, autón belül és kívül is megvan az összhang. Egészséges versenydrukk nyilván van, de örömmel, jó hangulatban telnek a versenyek. Ezt az sem rontja el, ha egy-egy kör nem a tervezettek szerint alakul.
A versenyautó hogy bírta a nap megpróbáltatásait?
Az utolsó versenyen a kuplungszerkezet eltört, de ezen kívül hibátlanul működött. A versenyek nagy részét hiba nélkül teljesítette eddig.
A bajnokságban szerzett élményeket hogy összegeznéd röviden? Melyik futam tetszett legjobban?
Szerintem nagyon jó ez a versenysorozat, összességében pozitív élményekkel megyünk haza, csak a murvás részeket nem kedveljük. Idén az első verseny tetszett a legjobban, hiszen ott sikerült elhoznunk a kategória első helyezést.
A versenyautóról mit lehet elárulni olvasóinknak?
Opel F Astra, 2000 ccm, 16 szelepes kb 180 LE motorral. van benne egy rövid váltó Májki féle sperrel, egy kemény Billstein zöld szilentes futómű, nagy fékekkel.
Idén még készülsz indulni valamilyen eseményen?
Nem készülünk már versenyre. Inkább a jövő szezonra készülünk, rendbe tesszük az autót.
Végül, de nem utolsó sorban kik segítik, támogatják a versenyzésed?
Elsősorban a családom: a párom a legfőbb szponzorom 🙂, ő felelős a versenyeken az ellátmányozásért is, az édesanyám, aki vigyáz a két kisfiúnkra a versenyek ideje alatt, illetve el is fuvarozza őket szurkolni. Segítőm még Mayer Robi, aki gumiszereléssel és futómű beállítással járul hozzá az autó felkészítéséhez. Köszönettel tartozom Ughy Tamásnak, aki segít az esetleg fellépő komolyabb hibák elhárításában, vele építjük a motort is. Segítséget kapok még Csáthy Miklóstól (Májki) a váltó beállításában, a dekorációs munkákat pedig Hanzlik Lackónak köszönhetjük. (Hanzlik dekor).
Köszönjük a válaszokat, gratulálunk az idei eredményekhez!
|