Salgó Rally 2020- Interjú
Bandee 2020.07.27. 22:06
Rónavölgyi Endre, a Rallye2 bajnokságban szereplő Citroenes versenyző volt riportalanyom az évadnyitó salgótarjáni futam kapcsán
Milyen emlékeid vannak a korábbi évek Salgó Rallyjairól?
Emlékszem még gyermekkoromban- talán középiskolás lehettem- akkor mentünk el először a Salgó Rallyra, és oda hozták el először a csehek az első Skoda Favorit gyári versenyautókat, gyári színekben. Ott ültem a Karancs Hotel előtt a kő virágládákon és epekedve néztem ezeket az autókat. Ekkor még eszem ágában sem volt, hogy egyszer én is indulhatok ezen a neves versenyen. Tavaly az évad második felében került megrendezésre a Salgó, melyen a KIA Platinum Rally Cup-ban versenyeztem. Ezen a versenyen sikerült először nyerni a kupában.
A mostani futamra hogy zajlott a felkészülés? Előzetesen mi volt a célkitűzés az eredmények tekintetében?
Istenigazából nem tudtuk, hogy mire vállalkozunk, hisz megvolt már a Saxo rég óta, de versenykörülmények között nem volt alkalmunk kipróbálni. A navigátorom is új, míg tavaly Érdi Nikivel mentem, idén Kováts Edith ült be mellém. Fogalmam sem volt mire számítsak, hova érhetünk be. Tavaly az első futamon hibáztam, idén ez volt az első futam, benne volt a pakliban, hogy megint egy picit túleröltetem a dolgot, műszaki hiba is bármikor történhetett volna. Arra gondultunk, hogy az abszolút 15. hely környékére, és a 2WD kupában az első háromba beleférünk, akkor már jók vagyunk.
A kijelölt szakaszok mennyire voltak számodra ismerősek? A három pálya közül melyik nyerte el legjobban a tetszésedet?
A kazári gyorsaságin tavaly is mentünk, azt hittem ott mozgok majd a legotthonosabban, ennek ellenére magunkhoz képest ott teljesítettünk a leggyengébben. A mátraszentimrei szakaszon fordítva mentünk tavaly, az odafelé is tetszett, és most visszafelé is egészen jó volt! Vízen és szárazon is jól esett rajta menni, igaz nagyon sokat hagytunk még mindig benne, de nem akartunk kockáztatni. Amire előzetesen azt mondtam volna, hogy borzasztó lesz, az ugye a hosszú gyors volt, de annyira nagyon-nagyon megtetszett versenyautóból rajta menni, hogy még ma is mennék rajta, meg holnap és holnap után is… 😊 Annyira egy élvezetes vérbeli rally pálya volt. Mindenféle burkolat volt: aszfalt, macskakő, murva, betonlap. Óvni kellett az autót a defekttől, nem akartuk túlvállalni magunkat, de így tudtuk szerintem a legjobban abszolválni a versenyt.
Az elért időeredménnyel és helyezéssel mennyire vagy elégedett?
Maximálisan elégedett vagyok, ettől jobbra, sőt még talán erre sem számítottunk legszebb álmainkban sem. 2WD kupa 1. helyezés, RC4 kupa 2. helyezés, és az abszolút 9. helyre beférni egy régi, N-es Saxoval szerintem óriási dolog. Nagyon boldogok vagyunk, és talán picit büszkék is erre az eredményre!
A csapadékos időjárás mennyire nehezítette meg a dolgod a volánnál?
Lassan azt kell, hogy mondjam, szeretjük az esőt, hisz tavaly Mátraszentimrén a kis Picantoval is sikerült egy abszolútt 11. időt menni a felfelében a nagy esőben. Minket itt sem zavart, sőt azt gondolom, hogy talán segít is és az eső nekem a „barátom”.
Az autón belül milyen volt az összhang? A versenygép hogy bírta a verseny megpróbáltatásait?
A versenyautó egyet se tüsszentett, minimális dolgok történtek. A jobb oldali ablakemelőnk romlott el, és a váltókar lazult egy picit fel, a verseny végén egy kormányösszekötőt kellett kicserélnünk. Kvázi most már csak le kell mosni az autót a következő versenyre, teljesen ép és hibamentes. Az új navigátorommal még szoknunk kell egymást, ebben úgy gondolom még van mit fejlődnünk. Szakmailag és emberileg is az elvárásokat egymás felé még meg kell fogalmazni, és meglátjuk milyen lesz a folytatás.
A versenyautóról mit lehet elárulni olvasóink számára?
Egy olasz építésű gr. N-es Citroenről van szó, egy super N-es váltó van benne, kvázi gyári minden alkatrésze, a féltengelyek. Ferodo fékekkel megyünk, Bilstein futómű és Sparco cső van benne, szerintem egy megbízhatóságra tervezett járgányról van szó, ami alacsony költségen versenyeztethető, és még jó eredményt is el lehet vele érni.
Az idei évben még milyen versenyek vannak tervben?
Meghozta az étvágyunkat ez a salgótarjáni győzelem. Szeretnénk a bajnokság minden versenyén menni, és a 2WD kupában az év végén az első három hely valamelyikét megszerezni. Erre elég jó esélyt látunk, meg fogunk érte mindent tenni.
Végül, de nem utolsó sorban kik támogatják, segítik a versenyeken történő részvételt?
Sokat köszönhetek a PSZA Motorsport csapatának. Ők készítik fel és szervízelik az autót. A Rally Café Autósport magazin van mögöttünk, ők az egyesületünk, nekik is nagyon hálásak vagyunk! És természetesen a szponzorainknak is köszönjük a támogatást: SalesOpt.hu ; Happy Facer , Bianchi Kerékpár, LAMAX Electronics Magyarország, EuroFleet Zrt., SimHouse, Gia-Hungária Kft., Bringaland Kerékpárüzlet és Szerviz
Köszönjük a válaszokat, eredményekben gazdag versenyeket a szezon hátralévő részében is!
|