Metabond RS 2019/3. - MIPA kupa- Beszámoló és eredmények
Bandee 2019.08.04. 21:09
A múlt vasárnapi Rábaring történései Bandee szemszögéből, a dobogósokkal kiegészítve
Július 28-án ismét versenyautók hangja törte meg a csendet a Sokoró dombságban. A méltán közkedvelt écsi pálya, a Rábaring ugyanis eme jeles napon ismét szerepelt a versenynaptárban, a Máté&Böri Racing Team jóvoltából ugyanis ezen a napon került megrendezésre a Metabond bajnokság idei harmadik megmérettetése, a MIPA kupa. A szervezőcsapat most is kitett magáért, ugyanis egy legendás, sokak számára merő újdonságokat tartalmazó nyomvonalat jelöltek ki, melyet a korábbi OMV Tesztrally pályája ihletett.
Úgy látszik, sokaknak tetszett is már virtuálisan a pályarajz, hisz a két mezőnyben összesen 158 rajtszám került kiosztásra, mely szintén emlékeztet a legendás Tesztrally mezőnyére. A nevezők közt most is találtunk népes Lada és BMW kontingenst, de a Suzukisok és Volkswagenesek is kitettek magukért. Némi meglepetésre az elmúlt évek egyik legszebb számú Trabis kategóriájának is örülhetett az, aki Écsre látogatott.
A futamot szoksás szerint a szervízben kezdtük, mely most a hátsó tesztpálya részen kapott helyet. A reggeli frissítőről ezúttal nem a kávé, hanem az égi áldás gondoskodott egy kiadós zuhé keretében, melyet sikeresen átvészeltünk Ürmös Tamás barátomék szervízsátra alatt. A futam során bejártuk a vizes katlan és az eredeti szervízpark helyének környékét, a napot pedig a cél előtti spirálnál zártuk. Sok szép fordulást láthattunk a nap során, és jó volt találkozni barátainkkal: Andrási Lacival, Szíjártó Imivel, Tóth Tibor „Ofon”-nal, és persze a Bakonyi betyárokkal a teljesség igénye nélkül.
Sajnos a kisebb-nagyobb események végett picit elhúzódott az esemény. Először egy Golf kapott lángra, melyet sikeresen eloltott pár önzetlen segítő a tűzoltó egységgel közreműködve, majd egy VFTS leste meg a susnyát. A Minisprint számára már jócskán a szürkületben ért véget a küzdelem. Összességében egy eseménydús, látványos napon vagyunk túl, köszönjük a rendezők munkáját. A futam képeit megtaláljátok >>ITT<<, Dió mester eseménydús videója pedig >>ITT<< leshető meg.
Most pedig szokásunkhoz híven tekintsük át a kategóriák dobogósait
A Sprint mezőnyben az abszolút első hely Leitner Tamás és Osváth Zsófia érdeme volt. A Honda Civic-el induló páros mögött Biránti Lajos és Böröczky Gábor vitték célba a VW Golfot. A harmadik helyen fejezte be a száguldást Hajdina Martin és Hajdina László a Peugeot fedélzetén.
Az RS1 kategóriában a Trabantok között a nagy visszatérő Ürmös Tamás zárta az élen a versengést ezúttal testvére, Gábor navigálása mellett. A második pozícióban zárta a versenyt Nagy Zoltán és Basa Zsolt duója, a harmadikként pedig a Stummer Dezső- Szautner Endre kettős látták meg a célvonalat.
Az RS2 kategóriában a Suzuki Swiftek házi versenyében ezúttal Hebling Péter és Kapcsándi Norbert diadalmaskodtak. Másodikként fejezte be a száguldást Kocsis Imre és Henszelmann Zsolt. A bronzérmes helyen pedig Németh Norbert és Németh Balázs zárták a napot.
;
Az RS3 mezőnyében az abszolút első Leitner- Osváth páros állhatott a pódium tetejére. A második helyen ért célba a futamon a Lada VFTS-el induló Jámbor László- Szakál Sándor kettős, a harmadik pozícióban pedig az ifj. Fehér Gábor- Matics Barbara Ladás kettős zárta a versenyt.
Az RS4 kategóriában Biránti Dániel és Borbács Imre vihették haza a győztesnek járó kupákat. A VW Golf legénysége mögött Jantó Attila és Jantó Dorina hozták be a második helyre Fiat Puntojukat, a dobogó legalsó fokára pedig a Renault Clio-val versenyző osztrák Helmut Kellner- Rene Füllerer páros állhatott a díjátadón.
Az RS5 kategóriában a BMW-vel versenyző Engler Roland diadalmaskodott Szigeti Szabolcs itiner diktálása mellett. Másodikként Farkas Péterék értek célba az E30-as élményosztóval, a harmadik helyen pedig Hock Pál és Hock Edina fejezte be a versenyt Audijával.
Az RS6 kategóriában Biránti Lajos és Böröczky Gábor zsebelték be a győztesnek járó pontokat. Az ezüstérmes helyen Hajdina Martin és Hajdina László zárták a száguldást, megelőzve a BMW-s Ungvári Péter- Ünnep András kettőst.
A Minisprint versenyben az abszolút végeredmény: 1. Tehel Károly, 2. Tavali Dávid, 3. Tavali Ferenc lett.
A széria kupában Szakonyi Gábor diadalmaskodott Németh Imre és Molnár Attila előtt.
Az MS1 mezőnyében két Trabant fejezte be a futamot. Szautner Endre zsebelte be a győzelmet Stummer Dezső előtt.
Az MS2 kategóriában egyedüliként az abszolút győztes Tehel Károly ért célba.
Az MS3 kategóriában Tavali Dávid vitte sikerre Honda Civicjét. Másodikként az Opel Corsával versenyző Patyi László zárta a futamot, a harmadik helyen pedig a Ladával induló Kovács István fejezte be a versenynapot.
Az MS4 mezőnyét Tavali Ferenc nyerte egy Hondával a BMW-s pilóta Juhász Balázs és a Ladás Földing Péter előtt.
Az MS5-ben Dombi Péter vihette haza a győztesnek járó kupát. A VW Golf pilótája mögött a Subaruval induló Bak Csaba és a BMW-s Kéringer Zsolt volt a sorrend.
A kupák dobogósait és a teljes eredmény listát megtaláljátok >>ITT<<.
|