Metabond RS 2019/1. - MP Trans Kupa- Beszámoló és Eredmények
Bandee 2019.04.12. 22:35
Az évadnyitó Rábaringes futam beszámolója Bandee tollából, benne szokásos módon a kategóriák dobogósaival
Április 7-én ismét versenyautók hangjától visszhangzott a Sokoró dombság. A Máté&Böri Racing Team ezen a napon kezdte meg ugyanis a 2019. évi pontversenyét, a Metabond Bajnokságot melynek nyitófutama az MP Trans kupa nevet viselte. A tavalyi tapasztalatok alapján sok izgalmas csata volt kilátásban a Rábaringen mind a Rallysprint, mind a Mini Sprint mezőnyében.
A szervezők egy 10,5 km-es pályát tűztek ki a sprintesek, és egy fele ekkora távot a Mini Sprint mezőny számára. A nézők szerencsés helyzetben voltak, hisz sok izgalmas és látványos pozíciót a pálya adottságainak köszönhetően. A mezőnyre sem lehetett panasz, hisz a két mezőnyben majd’ 100-an vették fel a kesztyűt a másodpercekkel.
Honlapunk kis csapatát ezúttal Bandee és Vicu mellett egyik alapítótagunk, Kohár Misi is több év után gyarapította a fényképező masinák mögött. A videós anyagról pedig Róka és Dió gondoskodtak. Fényképészeink a parabolánál kezdték a napot, majd különválltak szerte a ringen rögzíteni az eseményeket kieészülve Ermex-el, valamint Andrási Laci barátunkkal. Sajnos a ring most is szedett egy nagy áldozatot, Dióék sokat látott „Kilinccsel előre menj!” transzparense méltó halált halt Németh Zoltán Ladája által.
Szerencsére nagyobb crash nélkül, gördülékenyen zajlott a rendezvény kellemes tavaszias időben- soha rosszabbat. Köszönjük a szervezők kiváló munkáját, és mindenkinek, aki kiragasztotta vadiúj matricánk a versenygépre. A bajnokság küzdelmei május 12-én folytatódnak. A versenyen készült fotóinkból az alábbi szövegekre kattintva szemezgethettek:
Bandee fotói
Vicu képei
Kohár Misi képei
Most pedig jó szokásunkhoz híven tekintsük át a kategóriák dobogósait. A teljes eredménylistát megtalálod >>ITT<<.
A Rallysprint mezőnyében Leitner Tamás és Osváth Zsófia kettőse nyerték az abszolút értékelést a hófehér Honda Civic fedélzetén. Biránti Lajos és Böröczky Gábor fejezték be a napot másodikként a VW Golffal versenyezve, a harmadik helyen pedig egy jó bajor, és személyzete, Kecskés Roland, valamint Biri Bence zárták a futamot.
Az RS1 mezőnyében, a Trabantok háziversenyében Stummer Dezső és mitfahrerje, Szautner Endre zsebelték be a győztesnek járó serlegeket megelőzve a Nagy Zoltán- Mikuska Zsuzsanna párost.
Az RS2-ben Tóth Márk- Garzó Attila és a Suzuki Swift triója sikerében zárult az évadnyitó megmérettetés. Második helyen fejezte be az MP Trans kupát Varga Ádám és Berényi Balázs szintén egy Swifttel. A harmadik helyen pedig ugyancsak a japán típus képviseletében ifj. Németh Norbert és Németh Balázs értek célba.
Az RS3 kategóriában az abszolút győztes Leitnerék mögött ifj. Jámbor László és navigátora, Szakáll Sándor fejezték be másodikként a versenyt a közönségkedvenc VFTS-el. A pódium legalsó fokára a versenyt egy 2107-es Ladával teljesítő Békési Lajos és Horváth András állhattak fel.
Az RS4 mezőnyében Biránti Dániel és Borbács Imre fejezték be első helyen a küzdelmeket. A narancs színű Golf mögött a Toyota Celicás osztrák páros, Thomas Jung és René Spielbichler zárták a Rábaringen zajló száguldást másodikként, és a Fiat-os Jantó Attila- Jantó Dorina duó harmadikként.
Az R5-ben egyazon Audival induló két páros mérette meg magát, mindkét alkalommal Hock Pál navigálása mellett. Kettőjük közül Kemény Viktor volt gyorsabb Hock Andrásnál.
Az RS6 kategóriában Biránti Lajos és Böröczky Gábor állhattak a díjátadón a legmagasabb fokra. Második helyen végzett a Kecskés- Biri páros, harmadik helyen pedig Ungvári Péter és Ünnep András zárták a futamot a V8-as piros BMW-vel.
A Mini Sprintben Takács Péter és a feldoppingolt „Büszke Sas” érte el a legjobb időeredményt Patyi László és Tavali Ferenc előtt.
A széria kategóriában a Suzukik között Tavali Dávid vihette haza a győztesnek járó kupát. Másodikként fejezte be a futamot Szakonyi Gábor harmadikként pedig Németh Imre értcélba.
MS/H2 kategóriában az abszolút győztes Köpci állhatott a dobogó tetejére. Második helyen fejezte be a versenyt Kovács Vilmos Suzukijával, a harmadikként pedig Tehel Károly várhatta az eredményhirdetést.
Az MS/H3 mezőnyében Patyi László és a kék Corsa zsebelték be a győzelmet. Második helyen zárta a futamot Kovács István és a kék kereklámpás Zsiguli. A harmadik helyen ért célba Szalai „Gergic” és a hátulkaparós Suzuki.
Az MS/H4 kategóriában a VW Scirocco pilótája, Tavali Ferenc örülhetett a legjobban a díjátadón. A kategória másik résztvevője, ifj. Kiss László műszaki hiba végett kiállni kényszerült.
Az MS/H5 mezőnyében a BMW-s Englert Roland sikerével zárult a derby. Második helyezett lett a fiatal hölgy, Hock Edina Audijával, harmadikként pedig Kalányos Imre zárta a futamot a fekete Mercivel.
|