Metabond RS 2018/4 M&B Team kupa - Beszámoló és eredmények
Bandee 2018.11.17. 21:02
A M&B Team kupa, ahogy mi láttuk. A kategóriák dobogósairól most sem feledkeztünk meg!
Így év vége felé közeledve zárulnak hazánk autósport bajnokságai. Nincs ez másképp a Metabond Rallysprint és Mini sprint bajnoksággal sem, melynek szezonfináléjára november 11-én került sor. A megmérettetés helyszínéül a jól ismert Rábaring szolgált, a nyomvonal azonban nem a megszokott volt, hisz tartogatott újdonságokat mindkét mezőny versenyzői számára.
Az előzetes várakozások szerint több kategóriában is nagy csatára volt kilátás, hisz a pontverseny állása sok esetben tartogatott kérdőjeleket az év végi helyezések tekintetében. Érdeklődőből ezúttal sem volt hiány, hisz több, mint 70-en várták, hogy elrajtoljon az idei utolsó derby az écsi aszfaltcsíkon. A mezőnyben a népes BMW és Lada mezőny szinte garancia volt a látványra, de szép számmal képviseltették magukat a Suzukisok is, de találkozhattunk még a teljesség igénye nélkül Trabantokkal, Wartburggal, Volkswagenekkel és még sok fantasztikus típussal.
A futamon ezúttal is teljes létszámmal képviseltette magát csapatunk. A videókamerák mögött Dió és Róka örökítette meg az izgalmakat, Vicuval pedig beüzemeltük a fényképezőket. Mázi Feriék ezúttal is a rendezők munkáját segítették. Szerencsére ezúttal is volt mit megörökíteni, hisz izgalmakban és látványban nem volt hiány.
A napot a szervízparkban kezdtük, ahol ezúttal is megcsodáltuk a felhozatalt. Itt összefutottunk pár ismerőssel is, majd a reggeli kávéadag pótlása után megindultunk a versenypálya mellé. Első körben a rajt utáni visszafordítókat szemeltük ki, ahol kisebb bozótírtást követően örökítettük meg a látottakat Ermex, Kriszti és Szautner Endre társaságában. A Bognár Gergely- Karizs Péter duó Hondájának sajnálatos bozótjárását, valamint Heblingék gumisoros mutatványát is sikerült elcsípnünk.
A következő körben a szervízpark feletti hajtűkanyarokat vettük célba optikánkkal. Látványból, gumifüstből és tempóból itt sem volt hiány. A nap végére a nagy köríves placc környékét szemeltük ki, ahol amíg a fényviszonyok engedték igyekeztük megörökíteni a látottakat. A hátul kaparós gépsárkányok és ügyes kezű pilótáik itt kiélhették driftelési vágyaikat, de az elsőkerekes autókra sem panaszkodhattunk. A nap végi díjátadó ceremóniát követően szép emlékekkel indulhattunk haza. Köszönjük a szervezőknek az egész éves munkájukat. A futamon készített képeinkből >>ITT<< csemegézhettek. Videók hamarosan!
Most pedig tekintsük át a kategóriák dobogós eredményeit:
A Rallysprint mezőnyében az abszolút értékelést és az RS6 kategóriát a Tajmel Tibor- Szentgyörgyi Fanni páros nyerte egy BMW fedélzetén. Az ezüstérmes pozícióban Radics Gábor és Radics Evelin duó zárta a versenyt egy VW Golf volánjánál. A pódium alsó fokára Ungvári Péter és Leitner Tamás állhattak fel a tűzpiros E30-al teljesítve a versenytávot.
Az RS4 mezőnyében Jantó Attila és Jantó Dorina vitték győzelemre a Fiat Punto-t. Másodikként fejezte be a szezonfinálét a zöld BMW-vel versenyző Pócsföldi Attila- Kaposvári Tamás páros. A harmadik helyen ért célba a Karl Faist- René Spielbichler duó a piros Toyota Celicával versenyezve.
Az RS3 kategóriában Virág Tamás és navigátora, Matics Barbara vihették haza a győztesnek járó serleget. A kék kereklámpással versenyző duó mögött a Békési Lajos- Horváth András kettős fejezték be a viadalt, ugyancsak egy orosz versenygépet terelgetve. A harmadikként a piros Skoda Feliciával induló Makó Szabolcs- Németh László páros ért célba.
Az RS2 mezőnyében a Tóth Márk és Garzó Attila fémjelezte fehér Suzuki ért célba az első helyen. Második pozícióban várhatta az eredményhirdetést Matúz Zoltán és Horváth Márk, szintén egy kocka GTI-vel. A harmadik helyért járó serleg pedig Hebling Péter és Kapcsándi Norbert vitrinjébe került a futamról.
Az RS1 mezőnyében a Trabisok háziversenyében az Ürmös Tamás- Zubó Dávid páros diadalmaskodott Leszkoczkiék előtt.
A Minisprint abszolút értékelésében Leitner Tamás volt a leggyorsabb Hondájával, Köpci és a „Büszke Sas” valamint Radicsék VW Golfja előtt.
Az MS6 mezőnyében Radics Gábor és Radics Evelin vihették haza a győztesnek járó serleget. A Golffal versenyző páros mögött a BMW-s Markó Attila lett a második, Nagy István és az Opel Senator pedig a harmadik helyen zárta az idei utolsó futamot.
Az MS5 kategóriában Szalai Norbert és a kombi BMW diadalmaskodtak. Másodikként ért célba Zsejki Szilárd. A pódium alsó fokára pedig Gaszner Roland állhatott fel.
Az MS4 kategóriában Kozár Péter és Slájer Fanni értek célba elsőként a sárga Astra fedélzetén. Második helyezett lett a VW Golffal induló ifj. Kiss László a szezonfinálén.
Az MS3 mezőnyében Leitner Tamás és Hondája diadalmaskodtak. Másodikként zárta a viadalt Patyi László a kék Corsa fedélzetén. A harmadik helyen zárta az év utolsó Rábaringes derbyjét az écsi pályán első ízben induló ifj. Mázi Ferenc, aki igyekezett a nézőket is kiszolgálni Ladájával.
Az MS2 kategóriában Takács Péter és Suzukija örülhettek legjobban a versenynap végén. Második helyen ért célba Leitner Tamás, aki a Honda mellett a régi Suzukiját is megmozgatta a zárófutamon. A harmadik helyért járó kupát Tehel Károly kapta.
Az MS1 mezőnyében a Wartburggal induló Paltesz Máté – Paltesz Ádám duó örülhetett a végső sikernek. Másodikként ért célba az Ürmös Tamás- Zubó Dávid páros. Harmadik helyen fejezte be a száguldást a Leszkoczki Ferenc- Leszkoczki Krisztián kettős.
|