ORB Veszprém Rallye 2017- Beszámoló és eredmények
Bandee 2017.07.15. 21:21
Veszprémi élményeink röviden, tömören Vicu tolmácsolásában. A kategóriák dobogósait most sem feledtük el...
A július eleje a rallyfanok számára egy valamit jelent nem mást, mint a Veszprém rallyt. Immáron 24. alkalommal került megrendezésre hazánk egyik-ha nem a legnehezebb rally versenye, a királynék városa melletti méltán híres lőtéri szakaszokon. A kilátogatókat népes és sokszínű mezőny várta, benne 20 R5-s autóval és egy nagy visszatérővel, a korábbi magyar bajnok: Benik Balázs személyében. A versenypárosokra a jutaspusztai, kislődi, hegyesdi és vigántpetendi szakaszok vártak.
Csapatunk mindkét nap képviseltette magát Róka, Bandee és Vicu személyében. Szombaton Jutaspuszta felé vettük az irányt. Az időjárás kevésbé kezdeményezett nekünk, mivel a gyors előtt megkaptuk az első felhőszakadást, majd ezután az előfutók rajtolása alatt megérkezett a következő esőáradat egy kis jégesővel megspékelve-jólesett..
Ezután elázva élveztük tovább a verseny izgalmait. Sok szép keresztbe menéssel találkoztunk pár kisebb árokjárással tarkítva. Pár versenyzőknek meggyűlt a baja a defekttel is, jelentős hátrányt szerezve a vasárnapi versenynapra. Nekem pedig egy kavics jutott ,,ajándékul’’ az egyik versenyautótól. Sajnos a csúszás miatt nem tudtunk végig maradni, de kárpótlásul beszereztünk pár rallys pólót a parkolóban.
A második nap Kriszti és Ermex társaságában indultunk útnak a vigántpetendi szerpentinnek. Első fotózási helyként a célkanyart választottuk. Igaz a nagy hőséggel meggyűlt a bajunk, de a sok szép fordulás kárpótolt minket. Ezen a gyorsaságin a Rallye2 mezőnyét hiába vártuk, mert sajnálatos módon Trencsényiék balesetet szenvedtek. A meleg miatt nem volt lelki erőnk feljebb menni a szerpentinen, ezért az árnyékban meghúzva élveztük tovább a verseny fennmaradó idejét. Szerencsére látvány most is akadt, legfőképp Födő Imi gumiégetése a nézők számára.
Összességében elmondhatjuk, hogy kellemes élményekkel zártuk le az idei Veszprém rallyt. A kisebb csúszások és a szélsőséges időjárás ellenére sok szép fordulást örökíthettünk meg. Köszönjük a szervezők munkáját és Krisztinek a vasárnapi fuvart. A versenyről készített fotóinkat >>ITT<< leshetitek meg.
Most pedig szokásunkhoz híven tekintsük át a kategóriák dobogósait!
Az ORB-n a verseny végén Ranga Péter örülhetett a legjobban. Az ifjú pécsi versenyző élete első abszolút győzelmének örülhetett navigátorával, Szőke Tamással. A Skoda R5-ös páros mögött márkatársa, a nagy visszatérő Benik Balázs lett a második Rácz Bence navigálása mellett. A dobogó legalsó fokára Vincze Ferenc és Bazsó Attila állhattak fel, szintén a cseh márka színeiben.
A 3. kategóriában Balogh János és Holczer Dániel ért célba az első helyen megelőzve ifj. Cseh Vilmost és Németh Gergelyt. A színtiszta Mitsubishis dobogóról Rongits Attila és Hannus László gondoskodtak.
A 4. kategóriában a BMW-ké volt a főszerep. Balla Tamás és Schmidt Ádám voltak a leggyorsabbak a hófehér M3-as bajor fedélzetén. Másodikként fejezte be a murvás száguldást Rafael Tamás és Vadász Sándor. A harmadik helyen pedig a Novák Balázs- Jagadics Gábor duó ért célba.
Az 5. kategóriában ketten fejezték be a küzdelmeket. A győzelemnek Alberti Szabolcs és Földi Nikolett örülhettek a Honda Civic typeR-el. Őket követte az értékelésben dr. Varga Attila és Varga Noémi kettőse a Citroen DS3 R3 fedélzetén.
A 6. kategória mezőnyében Klausz Kristóf és Csányi Botond kettőse vihették haza a győztesnek járó trófeát. A Peugeot 208 R2 pilótája mögött egy ifjú olasz hölgy, Tamara Molinaro és osztrák navigátora, Ursula Mayrhofer végeztek a második pozícióban Opel Adamjukkal. A bronzérmes helyet a hazai pályákon versenyző ifj. Fekete László és édesapja, Fekete László zárták a futamot Citroen C2R2jükkel.
A Volvos kategóriában alaposan megrostálódott a mezőny. A két célbaérő egység közül Karl Rumpler és Oliver Rumpler voltak a gyorsabbak. Őket követte Gregor Steiner és Rebecca Halbmayr kettőse.
p>
Az ORC P12 kategóriájában Veréb Zoltán és Eperjesi Péter párosa vitte győzelemre a hófehér VFTS-t. A második helyezett lett Födő Imre és Balázs Kornél szintén egy vilniusi csodát terelgetve. A harmadikként pedig Szabó Laci és Papp Tamás párosa lépték át a fotocellát.
A P14 kategóriában a Mitsubishik vitték a prímet. A győzelemnek ezúttal Maricsek Miklós és Bán Viktor örülhettek. A dobogó második fokára az Órai Balázs- Vrezgó Balázs kettős állhatott fel. A harmadik helyezett lett a Domonkos László- Horváth István duó.
A Rallye2 bajnokságban az abszolút győztes Csomós Mixi és Nagy Attila lett a Citroen C2R2-vel. Őket követte Berényi László és Pap Tamás és az Opel Adam R2 triója. A harmadikként zárta a veszprémi versenyt Jánosa Ákos és Brunekker Árpád a Peugeot 208 R2-vel.
Az 5. kategóriában Kuncz Dezső és Bencs Gábor vihették haza a győztesnek járó serleget. A Hondás párost a Renault Clioval induló Madari Imre- Haracska Tamás páros követte.
A 7. kategóriában Balics Ákos és Borsfai Dávid érték el a legjobb időeredményt. A Honda Civiccel versenyző duót márkatársuk, Várnai Dávid és Szabó Tamás kettőse követte.
A 12-es kategóriában Bogodán Ferenc és Molnár Tamás voltak a leggyorsabbak a 2105-ös orosz közönségkedvenccel. A második helyezett lett Balogh Balázs „Csigoly” és Nagy László kettőse a 2107-essel. A bronzérmes helyen ért célba Pethő István és Holecz László a VFTS-el.
|