Kórusz Fruzsina első bakonyi versenyélményeiről mesélt honlapunknak!
Honnan jött az elhatározás, hogy Te is indulj az idei második bakonyi szlalomon?
Az autósport világát már nagyon korán, 6 évesen megismertem, ekkor kezdtünk el roncsderbizni, majd kis idő múlva már részt vettünk a versenyek szervezésben is, apa lett a hajmáskéri egyesület elnöke. Ebben a szakágban 11 éves koromig trabival versenyeztem, ami még mindig megvan és mindig megdobban a szívem, ha ránézek az udvarban. Kisebb szünet következett a suli és egyéb elfoglaltságok miatt, és eközben a roncsderbi mint szakág szépen lassan tönkre is ment, így hiába volt oda autóm már nem volt értelme versenyen indulni. A mostani autóm szépen lassan készülgetett már tavaly óta. Most jött el az az idő, hogy egy régi álom újra megvalósult és el tudtam indulni egy versenyen, most úgy döntöttem a szlalomban próbálom ki magam .
Hogy zajlott a futamra való felkészülés? Előzetesen volt valamiféle célkitűzésed az eredmények tekintetében?
Nagyon féltem a 360 fokos bójától, hiszen a kézifékes fordulást egyelőre egyáltalán nem csináltam, aggódtam, vajon el fog-e férni az autó, elfért . Az utána levő szűk padkás résztől is tartottam, mert nem akartam, hogy az autónak baja legyen.
Nekem a Szentlászlói pálya már nézőként is a kedvencem volt, mert elég vadregényes és hangulatos. Nem egy betontengerben vagyunk, ettől sokkal izgalmasabb. Az első kör után sikerült legyőzni a félelmeket és összességében azt tudom mondani, hogy az egész pálya nagyon tetszett.
A rendezők munkája mennyire tetszett?
Mázi Feri mindig nagy figyelmet fordít arra, hogy minden rendben legyen a versenyén, ezt most is így volt, nincs kifogásom a munkájukkal kapcsolatban. Külső szemmel nézve a tervek szerint haladt minden, a mentéseket gyorsan elvégezték és tudott továbbhaladni a rendezvény.
Hogy zajlott a verseny? Volt valami pillanat, ami különösen emlékezetes marad számodra?
A szokásos izgalmakkal zajlott, egy darabig. Reggel stressz az induláson, hogy biztosan megvan-e minden, út közben, hogy rendben odaérünk-e, amikor odaértünk, hogy minden rendben lesz-e nap közben. És az első köröm után ez egy csapásra elszállt. Szaki segített az első körömben, mire a kéményhez értünk kiszáradt a szája annyit beszélt, de megérte. A kör végén a páromtól is kaptam egy hatalmas pozitív löketet, így rájöttem, hogy nincs miért izgulnom, végig tudok menni a pályán, kupát úgysem kapok, hiszen annyira még nem megyek jól. A maradék két körből egyben Szaki ült mellettem, az utolsóban (és egyben s legjobb körömben) a párom, aki az egész kör alatt agyon dicsért, és egyben ez az utolsó kör a legemlékezetesebb pár perc a napból.
A nagy meleg mennyire volt hátráltató körülmény?
Sportbírói munkám alatt a szó szoros értelmében kapok hideget-meleget, hiszen amikor verseny van, vagy tűz a nap és 30 fok van, vagy szakad az eső és fúj a szél. Készültünk a melegre és igyekeztünk árnyékban lenni, amikor lehetett... az autóban lévő szauna... arra meg úgysem figyelsz, amikor versenyben vagy .
Egyre népesebb a "legszebb" kategória. Mennyire figyeltétek egymás idejét?
Amikor láttam, hogy Judit nevezett, ott már tudtam, hogy ha nem lesz baja a Toyotának, ő fog nyerni . A saját időmet figyeltem leginkább, 2.54-ről, 2.40-re sikerült letornázni az időt a harmadik kör végére. Utólag az összesítésben néztem, hogy Németh Klautól csak 10 mp választott el a két legjobb körünk alapján. Én ezt nem elérhetetlen távként látom, hanem olyan különbségként ami pár verseny múlva akár jelentősen csökkenhet.
Az autódról mit lehet elárulni olvasóinknak?
Rally autó volt fénykorában. Még mi is csak ismerkedünk
Az idei évben még hol tervezed a rajthoz állást?
A devecseri nevezési listán már szerepelek. Az év további részében egyelőre maradnak a közeli versenyek. Tervben van még Kisbér és Szentlászló
Végül, de nem utolsó sorban kik segítik és támogatják a versenyzésed?
Az autót Apa készíti fel a versenyekre, a pályán Szaki segít eligazodni. Mentálisan és lélekben a párom segít rengeteget. Anya pedig itthon rágja a körmét, nehogy baj érjen . Ezúton is köszönöm nekik a támogatást!
Mi pedig a válaszokat! Még sok sikeres és balesetmentes versenyt kívánunk!
Ráadásként jöjjön egy videó Fruzsina versenyéről Szaki jóvoltából: