Iseum Rally 2017- Beszámoló és eredmények
Bandee 2017.05.28. 22:03
Szombathelyi élményeink a dobogósokkal megspékelve :) Ha tetszett osztani ér!
Május 19 és 21. között rendezték az idei Rally OB és Rally2 harmadik futamát. Az eddigi két aszfaltos forduló is nagy izgalmakat tartogatott mindkét mezőnyben, hisz sokszor csak másodpercek döntenek egy-egy helyezés sorsáról. A nagy kérdés az volt, hogy a laza, murvás felülethez ki tud legjobban alkalmazkodni, és megszorítani a címvédő Herczig- Bacigál párost a szombathelyi pályákon. A Tereprally OB mezőnye pedig tovább színesítette a mezőny amúgy sem unalmas felhozatalát.
Nevezőkből és érdekes autókból szerencsére nem is volt hiány, hisz több, mint 10 R5-ös technika, szép számú Mitsubishi, sok R2-es méregzsák és brutál terepjárók egyaránt megtalálhatóak voltak a felhozatalban. Nagy visszatérő is akadt, hisz a korábbi kétszeres bajnok Kiss Ferenc több, mint 10 év után ült ismét versenyautóba, egy Fiesta R5-el várta a rajtjelet. A mezőnyre pénteken kvalifikáció, szombaton Szeleste és Söpte, vasárnap pedig a Farkaserdő, Vashosszúfalú és Bögöte melletti szakaszok vártak.
Honlapunkat videós oldalról Róka képviselte, míg Vicu és én nyaralással egybekötve látogattunk a vasi megyeszékhelyre, a Mázi család tagjai pedig ezúttal sportbíróként ügyeltek a lebonyolításra, így a fotós masina otthon maradt. A fényképész csipet-csapat első nap a szervízben kezdett, ahol megcsodáltuk a technikákat, begyűjtöttünk házi albumunkba pár autógrammot és váltottunk pár szót egy-egy résztvevővel és régi ismerőssel.
A szombati napon a söptei gyorsot választottuk, melyre igazi fanatikushoz híven gyalogosan tettük meg az utat. A majd’ 3 km-es túra után elfoglaltuk az első pozíciónkat a cél előtti kanyargós szakaszon. A nagy szél és a por nem könnyítette meg a munkát, hisz a hőérzet erőteljesen csökkent, a por pedig nagy felhőkben szállt a területen, de megérte az áldozatvállalás, hisz látványos képek sikeredtek. A következő körben a híres ugratót választottuk, ahol találkoztunk Joó Gábor barátommal és Baborral. A szép ugratásokat megörökítve a körgyorsra a rajt utáni „ficakba” sétáltunk, ami jobb volt, mint vártuk! Sok jó képet sikerült lőnünk, többek között Marton Zoliékról, ami később nagyobb körben is híres lett- ezért ezúton is köszönet a párosnak és a Vas Népe újságnak! Végül kimerülve, átfagyva, de jó szájízzel hagytuk el a söptei szakaszt!
Másnap mivel a gyorsasági szakaszok autó nélkül elérhetetlenek voltak számunkra, így egy reggeli látogatást tettünk a reggeli szervízben. A maradék fotóink aláíratásán túl megörökítettük a szerelők munkájának pár pillanatát, és kaptunk pár rallys relikviát is. A finom reggeli után magunk mögött hagytuk a laktanyában kialakított szervízparkot és elmentünk egy kőszegi kiruccanásra.
Mindent összevetve jó és izgalmas versenyt láthattunk a murvás pályákon. Köszönjük a mezőny tagjainak a sok szép fordulást, a szervezőknek pedig a munkájukat. Reméljük jövőre is eljutunk az Iseum Rallyra. A versenyen készült fotóinkat >>ITT<< megleshetitek.
Most pedig jó szokásunkhoz híven tekintsük át a dobogósokat!
ORB
Az abszolút értékelésben és egyben a 2. kategóriában a címvédő Herczig Norbert- Igor Bacigál páros sikerével zárult a szombathelyi porolás. A Skodás páros a második napon nagy előnyt tudott szerezni, így magabiztos győzelmet arattak. Második helyen fejezte be a versenyt Hadik András és Kertész Krisztián, a Ford Fiesta R5 fedélzetén. Harmadik helyen zárta a futamot Vincze Feri és Bazsó Attila egy Skoda Fabia R5-el.
A 3. kategóriában a Mitsubishik mezőnyében Rongits Attila és navigátora, Hannus László örülhettek a legjobban a díjkiosztón. Az óvári pilóta mögött Matics Mihály ért célba második helyen Zejda Viktóriával a jobbján mindössze 7 szekundumnyi hátránnyal. A dobogó harmadik fokára szintén egy egykori VFTS-es Mitsu-s, Osváth Péter állhatott fel mitfahrerével, Répás Zoltánnal egyetemben.
Az 5. kategóriában Alberti Szabolcs, Földi Nikolett és a Honda Civic TypeR triója volt a leggyorsabb. Második helyen fejezte be a versenyt dr. Varga Attila és Varga Noémi egy Citroen DS3 R3-al. A bronzérmes pozícióban pedig a Suzuki Swift S1600-al induló Pryma Zoltán és navigátora, Böröczi Levente zárták a futamot.
A 6.kategóriában az R2-es autók mezőnyében Bardóczy Ádám és Gondos Péter vihették haza a gyöztesnek járó trófeát és pontokat. A Peugeot-s párost Hoffer Zsolt Opel Adamja követte az eredménylistán, Bunkóczi Lászlóval a jobb1-ben. A dobogó legalsó fokára pedig ifj. Fekete László és édesapja, id. Fekete László állhattak fel, egy C2R2-vel teljesítve a versenytávot.
A20. kategóriában egyetlen célbaérő volt, az osztrák Oliver és Karl Rumpler párosa az öreg 740-es Volvoval.
A P12 mezőnyében végül ketten tudták sikeresen teljesíteni a murvás versenyt. A győzelemnek a fehér VFTS-es páros Veréb Zoltán és Eperjesi Péter örülhettek megelőzve a Subaru WRC-ből az orosz közönség kedvenc típusba visszaülő Csík Zoltán- Csík Zsuzsanna párost.
A P14 kategóriában Gyarmati Ariel és Kocsis György száguldottak a győzelembe Mitsubishijükkel. A siófoki pilóta mögött Domonkos László és Horváth István értek célba ugyancsak a japán márka fedélzetén. A harmadik helyezett pedig a Friedmann Zsolt- dr. Kovács Annamária páros lett ugyancsak a japán háromgyémántos típussal.
Rallye2
Az 5. kategóriában egyedül Gyöngyösi Marcell és Kollár Károly fejezték be a küzdelmet az Opel Astraval.
A 6. kategóriában az abszolút győztes Csomós Miklós diadalmaskodott Nagy Attila ítinerdiktálása mellett. A Citroenes páros mögött Jánosa Ákos és Brunekker Árpád végzett egy Peugeot 208-al. A harmadikként zárta a szombathelyi száguldást Berényi László és Pap Tamás egy Opel Adam R2-vel.
A P12-ben a Ladáké volt a főszerep. A sikernek az abszolút 2. helyezett Vizelli Károly és navigátora, Nagy Péter örülhettek. A VFTS-es kettős mögött a második helyen zárta a futamot Szabó Attila és Balázs Kornél a piros 2107-el. A dobogóra még Balogh Balázs „Csigoly” és Nagy László párosa állhattak fel szintén az orosz típussal csapatva.
A P13 mezőnyében a Volvo-val versenyző Papp László és Papp Csaba nyerték az értékelést. Ezüstérmes pozícióban zárta a futamot Galuska Szabolcs és Várfalvi Gábor a 2107-es Ladával. Harmadik helyen ért célba a Toyota Corollával induló Riskó Dániel- Losonczi Csaba kettős.
Riverside Baja
Az autók mezőnyében Fazekas Károly és Somfai Mátyás örülhettek a végső sikernek a piros BMW X6-al. A második helyen ért célba a lengyel LUKASZEWSKI Marcin és DUHANIK-PERSSON Magdalena kettőse szintén egy BMW-vel versenyezve. A bronzérmes helyen pedig Lónyai Pál és Horn Albert Porsche terepjárója zárta a küzdelmet.
A motorosoknál a Yamahával Hodola Richard volt a leggyorsabb. A második helyezett lett Pajer Csaba egy KTM-el, a harmadik pedig Horváth Lajos „Laller” szintén KTM-es színekben.
|