Portrés sorozatunk első szlalomos áldozata Szakonyi Gábor, aki az elmúlt években sok szép eredményt ért el a széria kategóriában Suzukijával. Következzenek Szaki válaszai, melyeket ezúton is köszönök!
Honnan ered az autósport iránti érdeklődésed/ szereteted?
Először is köszönöm a megkeresést! Most már tényleg elég régre nyúlik vissza. Cseszneken a rallycross versenyeket imádtam, már ott megtetszett ez a fajta életforma. Mindig sok élménnyel tértünk haza a családi Wartburggal gyerekkoromban! J Később az erdészetnél dolgozókat kérték fel a ’94-es Budapest Rally bakonybéli szakaszának pályabiztosító feladataira, és édesapámmal tartottam. A fertőzés már itt teljes volt, és gyógyíthatatlan. Mindent gyűjtöttem ami a versenyautókról szólt, minden TV műsort néztem, minden újságcikket kivágtam.
Honnan jött az elhatározás, hogy Te is kipróbáld magad a versenyeken? Hogyan láttál neki a megvalósításának?
2009-ben az a csapat, akikkel annak idején már én is régóta jártam rendezőnek a raliversenykre gondolt egy merészet, és saját versenyt rendezett a falu búcsúja keretében. Kocsim volt, a szervezésben úgy is segítettem, gondoltam miért ne!? Sokat nem készültem a versenyre, csak szereztem egy bukósisakot. De előtte két napig nem aludtam az izgalomtól.
Melyik volt az első futam ahol rajthoz álltál? Milyen emlékeket őrzöl róla?
Az előbb említett verseny 2009 június 27-én volt. Abszolút harmadik, kategória második helyet értem el. Egy akkor még aktív raliversenyző is tiszteletét tette a rendezvényen, aki rögtön megdícsérte a vezetési stílusomat. A díjátadó a falu apraja-nagyja előtt került lebonyolításra, ahol én is, szüleim is roppant büszkék voltak. Az elég meghatározó pillanat volt.
Miért pont a Suzuki márkára esett a választásod?
Abban az időben már megvolt a mostani kocsim, miért is akartam volna mással menni!? Ráadásul nagyon megbízható típus, még sosem hagyott cserben. Azóta pedig roppant módon a szívemhez nőtt, sok közös élményünk van.
Az eddigi évek során sok pályán és rendezésen megfordultál. Melyik volt ezek közül a kedvenced?
Igen, ez így van. 87 versenyen indultam eddig, és bár a teljes vezetett statisztikám a telefonváltásomkor elveszett, az biztos, hogy 15-nél is több helyszínen fordultam meg eddig. Nagyon jó, és teljesen vállalhatatlan futamok is jócskán szerepelnek a listán. Ha mindenképp egyet lehet csak kiemelni, akkor az nem kérdés, hogy az idei kisbéri VB! Örülök, hogy mindkét oldalról részese lehettem, és még nyerni is sikerült! De hidd el akkor is élveztem volna azt a pályát, ha nem lettem volna dobogós. Ti is jó képeket, videókat csináltatok ott!
A nyomvonalak tekintetében a tempós vagy a technikás pályák állnak közelebb a vezetési stílusodhoz?
Régebben fordítva volt, de ahogy öregszem, egyre inkább a tempósabb részek jönnek be. Ugyanolyan precíznek kell lenni, mint a technikás részen, csak sokkal jobban bűnteti a hibákat. Imádom kicentizni a féktávokat, ott is még felfele váltani, ahol más már kitaposná a fékkel a tűzfalat. Nekem minden kupánál többet jelent, amikor az edzéseken valaki csak beül mellém, (mert épp rábeszélte valaki) majd hitetlenkedve száll ki, hogy „Márpedig ilyen nincs” , „Egy állat vagy” , Ezt nem gondoltam volna b….” !
Mit tekintessz eddigi pályafutásod legnagyobb eredményének, sikerének?
Hála az égnek van miből válogatnom. Nemcsak azért, mert a legfrissebb, de az idei bakonyszentlászlói kategóriabajnoki címet emelném ki. Ebben most rengeteg meló volt, de a szerencse is kellett persze, mint mindig.
Van olyan pilóta, akit példaképednek tekintessz?
Persze, szerintem minden versenyzőnek van ilyen. Az enyém a cseszneki ralikrosszon BMW-vel verte a mezőnyt, a bakonybéli pályán már egy Celicával érte be Ranga Lászlót a porban, majd azóta hét magyar abszolút ralibajnoki címet szerzett. Ugye nem kell nevet mondanom? Többször volt alkalmam találkozni vele személyesen is, sőt egy alkalommal a hazai versenyen még a díjamat is tőle vehettem át!
Ha lehetőséged adódna milyen versenyautót próbálnál ki szívesen?
Bármilyet! Ha annyit kérhetnék: épített VERSENYAUTÓ legyen! Amit erre terveztek! Mondok konkrétat ha azt szeretnél, Gr. A. Toyota Celica GT4
Van olyan szakág a szlalomon kívül, ahol szívesen kipróbálnád magad?
A test-test elleni lehetőségek közül talán csak a ralikrossz vonzana. Egyértelműen a rali az, amit ha amatőr szinten is, de pár futam erejéig még mindenképpen ki akarok majd próbálni. De egy hegyi versenyen is tutira jól érezném magam.
Mennyire fontos számodra a kilátogató közönség?
Közönség nélkül nincs verseny. Én eddig időre autóztam, kizártam azt, hogy sokan vannak, ezért látványosan kéne fordulni. De amikor épp nem autóban ülök, szívesen megyek beszélgetni mindenkivel, szurkolni másoknak. Sok visszajelzést kaphatunk ilyenkor. Ezek egy része előre visz, másik része elgondolkodtat, de ez így van jól.
Van olyan pilóta a mezőnyben, akivel különösen figyelitek egymás idejét?
Németh Imi! Mindenképp vele szerettem a legjobb csatákat megvívni! Úgy is tudja miért!
Mely versenyek/pályák/bajnokságok azok, amik szerepelnek a bakancslistádon?
Konkrét verseny vagy bajnokság nincs. De egy komplett amatőr ralibajnokság, mondjuk az északi régióban, az tuti álmaim netovábbja lenne!
Az idei éveddel mennyire vagy elégedett?
Körülbelül tízszeresen teljesítettem túl a várt eredményeket, tehát fantasztikusra sikerült! A bajnoki eredményeimben a a tavalyihoz képest egy-egy hely javulást mutat a tabella év végén. Sikerült futamokat is nyerni, szóval egy szavam sem lehet. Remélem a töredékét ezeknek a sikereknek még átélhetem újra!
A jelenlegi autódról mit lehet tudni? Miben fejlődött a kezdetekhez képest?
Jelenleg a műszaki vizsga miatt olyan ahogy megszületett! Gyakorlatilag a futómű, amiben nagyot léptünk a full utcaihoz képest!
A jövő évi tervekről mit lehet elárulni?
Jövő évi tervek: Ha nem lesz pénz, nem megyünk, ha lesz pénz, megyünk! Kb ennyit lehet tudni. Ha aláírtunk valamit, úgyis tudni fogtok róla!
Végül, de nem utolsó sorban kik támogatják- segítik a versenyzésed?
Családom, barátaim, (Bakonyi Betyárok) Serdült Józsi és a gumimester.com , és nagy esély van rá, hogy bővülni fog a lista!
Köszönöm a válaszokat, sok sikeres versenyt a későbbiekben is!
Ráadásként jöjjön egy best of videó a pilóta idei szezonjáról