20.Mikulás Rally 2016- Beszámoló és Eredmények
Bandee 2016.12.09. 22:10
Mikulás Rally ahogy én láttam, az eredményekkel most sem maradtunk adósak
Idén is beköszöntött a tél, ami a rallysok hazai világában nem mást jelent, mint hogy itt a Mikulás Rally. A hazai murvás szezonzáró futam idén egy szép számhoz érkezett, hiszen immáron huszadik alkalommal száguldhatott a népes mezőny a veszprémi lőtér híres szakaszain Szent Miklós napja alkalmából. A verseny az elmúlt években nem csak a versenyzők számára vált kedveltté, hisz a nézők is szép számmal szoktak szurkolni a pályák mellett.
Az érdeklődésre idén sem lehetett panasz, bár a 2000-es évek közepe-vége felé tapasztalt több, mint 200 autós mezőny sajna már a múlté, de a több, mint 110 rajthoz álló páros jó szórakozást ígért annak, aki december első vasárnapján kilátogatott a pályákra. Idén Várpalota, Jutaspuszta körgyors és a klasszikus kislőtéri szakasz várta a mezőnyt, melyben a szép számú R5-ös autó mellett népes Mitsubishi armada, sok Ladás és Suzukis páros tette tiszteletét, és a szokásosnak mondható osztrák vendégek mellett egy olasz hölgy, Tamara Molinaro is elindult a futamon.
Én Vicuval és Ermexékkel Várpalota felé vettük az irányt, míg Róka és Dió a körgyorsaságin tette a tiszteletét. Sajnos kicsit időben megcsúsztunk, így az első gyors elejéről sikeresen lemaradtunk, de kb. a 4-5. autónál már a kanyarban álltunk. A ragyogó napsütésben és a forraltbor mellett kellemesen hűvös körülmények között élvezetes első gyorsaságit láthattunk a rajt utáni kanyarkombinációban. A pörgősen lezajlott kör után elindultunk felfedezni a pálya többi részét.
Egy kiadós séta után a következő szakaszt egy visszafordító környékén tekintettük meg, ahol szinte mindenki szépen abszolválta a kanyart. Sajnos Bodolai Laciék nagy esése miatt egy hosszabb szünet is volt a gyorson- innen is jobbulást a navigátornak! A gyorsasági végén sok jó fotóval a tarsolyunkban vettük az irányt a pálya eleje felé.
Úgy vélem, hogy az elmúlt évek egyik- ha nem a- legjobb és leglátványosabb Mikulás Rally-ján vehettünk részt. Köszönjük a szervezőknek a munkájukat, a versenyzőknek pedig az izgalmakat. Végül, de nem utolsó sorban Raminak a fuvart, és a visszafordító melletti társaság számára a kisegítő fuvart a rajtig és Takács Robinak a jó képeket! A versenyen készült képeink >>ITT<<, videónk pedig >>ITT<< megtekinthető.
Most pedig tekintsük át a kategóriák dobogósait:
Az abszolút értékelésben és egyben az L-11 kategóriában Ranga Péter Skoda Fabia R5-öse volt a leggyorsabb. A Szőke Tamással induló pécsi pilóta mögött Ollé Sasa és navigátora, Tóth Zsolt végeztek a második helyen a Ford Fiesta S2000 hazai búcsúversenyén. A harmadik pozícióban Kovács Antal és Istovics Gergely zárták a murvás bulifutamot egy Fiesta R5-el.
Az L-10 kategóriában Balla Tamás és Csáthy Miklós zárták az élen a Mikulás Rallye-t egy BMW M3-al. A második helyen állhatott fel a dobogóra Novák Balázs és Molnár István, egy E30-as BMW-vel. A harmadikként Páhi Csaba- Rezgő Erik és a piros Toyota Corolla zárták a napot.
Az L-9 mezőnyében az olasz Tamara Molinaro győzelmével zárult a futam. Az osztrák Ursula Mayerhofer-rel az oldalán, egy Opel Adam volánjánál versenyző pilóta tempós versenyzéssel, magabiztosan húzta be a kategóriát. A második helyen ifj Fekete László fejezte be a napot Korda Erikék csapatában, édesapja navigálásával egy C2R2 fedélzetén. A díjkiosztón a harmadik helynek járó serlegeket pedig a hófehér Lada VFTS-el versenyző Veréb Zoltán- Trescsik Ákos kettős vehették át.
A H-8 kategóriában a végső sikernek Balázs Öcsi és Prókai Anna örülhettek. A legendás Ladás pilóta ezúttal egy EVO IX-es Mitsubishit terelgetett a veszprémi murván, megelőzve egy másik Ladást Márta János „Jana”-t, aki szintén a háromgyémántos japán márkát választotta erre a futamra navigátorával, Hényel Ágostonnal. A harmadik pozícióban pedig Tóth Tibor és Szabó József zárták a napot, szintén Mitsubishivel.
A H-7 kategóriában Serbán Sándor és navigátora, Soós István örülhettek a végső sikernek. A BMW M3-al induló kettős mögött a Lada 2105-el induló Kreicsi Bálint- Ivony Csaba páros végzett a második helyen. A dobogó alsó fokára pedig Pathy László és Bíró Imre állhattak fel egy VW Golf VR6-al versenyezve.
A H-6 kategóriában a Ladáké volt a főszerep, ami az eredményeket illeti. A győztesnek járó serleg Hulmann Gáborhoz és navigátorához, Koltai Tiborhoz került. A VFTS-es párost egy másik vilniusi közönségkedvenccel induló duó követte az értékelésben Tölgyesi László és Nemes Csaba irányításával. A harmadik pozícióban pedig a narancs körlámpás Ladával induló Vass Károly és mitfahrerje, Szabó Lajos fejezték be a murvás száguldást.
Az A-5 kategóriában a két induló közül a győzelemnek Pintér Kristóf és Pflug Ákos örülhettek. A Suzuki Swifttel versenyző páros több, mint két perccel előzte meg a kategória másik résztvevőjét Garzó Attilát és Mócher Lászlót, akik egy Skoda Favorittal teljesítették a távot.
Az N-3 mezőnyében Szécsi Papp Ferenc és navigátora, Kerekes Dániel voltak a leggyorsabbak egy Honda Civiccel. A második helyen zárta a futamot Balics Ákos és Tóth Attila egy Suzuki Ignissel, a harmadik helynek pedig a Suzuki Swift-es páros: Szegedi Ferenc és Leitgéb Judit örülhettek a díjkiosztón.
Az N-2 kategóriát Mátyás Zsolt és Nagy Péter nyerték a piros kocka Suzuki Swifttel. Matyiékat Hofbauer Tamás követte szintén a japán típussal, Harmos Gergő navigálása mellett. A harmadik helyen pedig Juhász Krisztián és Szigeti Attila kettőse zárt Suzukival.
A Tereprallysok között Mesterházi Márk nyerte a küzdelmet Vass Gergely navigálása mellett.A Ford Rangerrel induló párost a BMW X6-ossal versenyző Fazekas Károly és Horn Albert követte az értékelésben. A harmadik helyen Régi Péter és Csató Attila fejezték be a versenyt, egy Nissan Quasqai-al.
|