Kisbér Szlalom 2016- Beszámoló és eredmények
Bandee 2016.09.09. 22:57
Kisbér Bandee szemszögéből, benne a dobogósokkal
Véget ért a nyár, azonban a szeptember beköszönte nem csak a vakáció végét jelentette idén, hanem azt is, hogy új helyszín debütál a Bakonyrally Egyesület idei sorozatában. Kisbér városa nem először kerül közeli kapcsolatba az autósporttal, ugyanis a város határában fekvő hántai katlan a hazai rallye aranykorának az egyik klasszikus szakasza. Azonban most nem a murváé volt a főszerep, hiszen a wienerberger téglagyárának területén rendeztek nagy szabású szlalomversenyt, mely a bakonyszentlászlói és a DSZK-s bajnokságnak is részét képezte idén.
Az érdeklődés most is nagy volt a futam iránt, és nem titok, hogy számomra is ez volt az év egyik legjobban várt eseménye, hisz szeretek új helyszíneken szemlélődni. Úgy fest nem csak én vártam a futamot, hisz a nevezési lista sorai pillanatok alatt megteltek nevekkel, és végül 120 fő körüli mezőny gyűlt össze a rajtra.
Ezúttal is Vicuval és édesapjával vágtunk neki a túrának, a helyszínen csatlakozott hozzá Ermex barátom és Kriszti, akikkel együtt követtük végig a nap történéseit. A honlapunk képviseletében még Dió és Ruttner Gabi készítettek felvételeket a pálya más részein, ugyanis látványos pontokban jócskán bővelkedett a kialakított nyomvonal.
A szervízparkban kezdtük a napot, ahol jó volt újra látni rég nem látott ismerőseim, többek között a Dr. Genya csapat ügyes kezű Ladásait, Rütyit, Gyuszót versenyautóval, és persze az összes többi számomra kedves ismerőst. A mezőnyben most is helyet kapott sok szép autó, a népes Ladás, BMW-s, Suzuki-s és Trabis kategória most is nagy csatákat ígért. Pár fotót most is aláírattunk a delikvensekkel a készülő albumunkhoz, ezúttal is köszönjük a közreműködést az illetékeseknek.
Maga a kijelölt pálya rendkívül változatos volt, hisz több épületbe betérve, farakások között fordulva, betonos és aszfalton egyaránt száguldhattak a mezőny tagjai. Mi első körben az épületek, tárolók alá való betéréseket tekintettük meg, ezt követte a pálya elején kialakított nyolcas teljesítése, az ebédszünet után a nagy betonos-poros placc történéseire fókuszáltunk. A sok szép fordulás mellett néhány megforgást láthattunk, szerencsére nagyobb baleset a futamon nem történt, csak a gumik koptak. A futamon készült képeinket megtekinthetitek >>ITT<<.
Ismét jó érzésekkel mehettünk haza a bakonyi szervezők versenyéről, ahol egy színvonalas, és izgalmas rendezvényt láthattunk. Köszönjük a színvonalas munkát és a finom ebédet a rendezőknek, a látványos közlekedést a mezőny tagjainak, és persze a fuvarért Vicu családjának. A bakonyszentlászlói záró futamra október 16-án, vasárnap kerül sor, ahol még sok kategóriában nyitott a küzdelem.
Most pedig engedjétek meg, hogy Szakonyi Gábor barátom beszámolóját megosszam veletek a kisbéri futamról, szerintem nagyon jól sikerült beszámoló lett:
Téglagyári bátorságpróba
Szeptember első hétvégéjén, Ászár és Kisbér közigazgatási határán került sor a D.SZ.K. idei kilencedik fordulójára. A településektől nem idegenek a technikai sportok, több évig rali első osztály futamokat is rendeztek Kisbér közelében. Most a szlalomosoknak köszönhetően újra visszakerültek az autóversenyek vérkeringésébe. A rendező Bakony Rally Autósport Egyesület egy hosszúnak számító, váltakozó tapadást biztosító felülettel rendelkező pályát bocsátott a nevezők rendelkezésére. A futam a szervezők harmadik állomása is volt egyben saját bajnokságukban. Újdonság révén sok időt, energiát fektettek az előkészületekbe, de a végén kijelenthették: Megérte! A 112 elrajtoló pilótából szinte mindenki beleszeretett az új helyszínbe első látásra. Volt akinek Ken Block videói jutottak eszébe a nyomvonalról és a környezetről, valaki pedig már gyalogosan is élvezhetőnek találta. Az épületek, fák, farakások és egyéb tereptárgyak közelsége miatt páran először megszeppentek, de a második körben már mindenki bátrabban nyomta a gázt. Kisebb fénysérüléseken, defekteken kívül komolyabb anyagi kár nem keletkezett a fokozódó tempó ellenére sem. A környékbeli kormánypörgetők új színt vittek a már megszokottnak mondható mezőnybe, valamint látogatását tette a rally szakág néhány résztvevője is. A kellemes utónyári melegben megteltek a nézői pontok, hisz nélkülük nincs verseny! A szurkolók, sofőrök, de még a meleg ebéd elköltésének alkalmával a szervezők is felfrissülést nyerhettek a jó árakkal működő büfében. A díjkiosztó után a többség még sokáig beszélt a napi eseményekről, s már most remélik, hogy jövőre újra indulhatnak legalább egyszer ezen a kiemelkedő adottságokkal rendelkező területen. Egyesek életük versenyének nevezték a múlt szombatit, de olyan is volt, aki akár már a jövő héten is újra indulna téglagyári úton. A kategóriák szoros, jó csatákat hoztak, sportszerű küzdelemben. Legközelebb Veszprémben gyűlnek össze a sportág szerelmesei szeptember tizennyolcadikán.
Most pedig jó szokásunkhoz híven tekintsük át a dobogósokat:
Az abszolút értékelésben a Büszke Sas legénysége vitte el az első két helyet, ugyanis a lila Suzuki Swift volánjánál Szalai „Gergic” érte el a legjobb időeredményt megelőzve az autó tulajdonosát, Takács Pétert, alias Köpcit. A harmadik helyen Ungvári Péter ért célba a tűzpiros bajorral.
Az S1 kategóriában a szokásos késhegyre menő küzdelem zajlott a dobogós helyekért. A dobogót három Suzukis pilóta töltötte fel. A győztes időt Szakonyi Gábor érte el Kórusz Fruzsina és „GuszTi” segítségével. A második helyen ért célba Németh Szilárd, a harmadik helyen pedig Veingartner Szabolcs zárta a kisbéri száguldást.
Az S2 kategóriában a VW Golffal induló Ihász-Kovács Tamás vihette haza a győztesnek járó serleget. A nyírádi pilótát a Mazdával versenyző Gulyás Ádám, és a veterán Ford Granada-t hajtó id. Mayer Lászlót.
A T1 mezőnyében szokás szerint a Trabantok domináltak. A díjkiosztón Nagy György örülhetett a legjobban. A második helyen Németh Dávid fejezte be a futamot, míg a harmadikként Szautner Endre ért célba a nap végén.
A T2-esek között az abszolút első két helyezett mögött harmadik helyen Györgyi Gábor ért célba.
A T3 kategóriában Oláh Milán győzelmével zárult a nap. A Citroen Saxo-val induló pilóta a Peugeot-val versenyző Szász Ákost utasította maga mögé. A harmadik helyen pedig Molnár Zoltán ért célba citromságra Opel Corsájával.
A T4-es mezőnyben Jantó Attila nyerte a küzdelmet a másodpercekkel szemben. A Fiat Punto-val versenyző pilótát ifj. Kloó László követte az értékelésben Audi Quattrojával. A harmadik helyen a fekete Ford Focus pilótája, Papp Krisztián ért célba.
A H1 kategóriában Hock Tamás és a kék 2101-es Lada zárt az élen. A második helyen a piros 2107-es orosz közönség kedvenc kormányánál tevékenykedő Bóka Dávid zárta a napot, a dobogó legalsó fokára pedig a fehér körlámpás Lada pilótája, Vida Attila állhatott fel.
A H2 kategóriában a BMW-sek töltötték fel a dobogót. Az első helynek Ungvári Péter örülhetett a nap végén. A második helyen Lovász Róbert, a harmadikon pedig fia, Lovász Kornél értek célba.
A Proto kategóriát Kovács Szilárd nyerte a BMW-jével. A második helyen Pathy Laci bácsi és Trabantja ért célba, míg a bronzérmes pozícióban pedig az új autójával, a versenykerékpár motoros Peugeot 106-ossal induló Kandikó Ákos fejezte be a napot.
Végül, de nem utolsó sorban a hölgyek mezőnyében Jantó Dorina vitte be az első helyen Fiat Puntoját a célba. A második helyen Gazdag Judit és Toyota Starletje végzett, a harmadik helyezett pedig Osváth Zsófi és a fehér Nissan Micra lettek.
Az utolsó forduló előtti pontállást megtekinthetitek >>ITT<<.
|